Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Dom kunde till en början fokusera på att så många som möjligt kan få ADSL

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Dom kan ta sig på K...N

Fatta hur många kunder dom kommer att tappa...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk

Okej käre kund, du får tillgång till 512kb/s men f-n för dig om du använder allt!

skönt att man har bbb...

Permalänk
Medlem

Hur är det med 2mbit/s tjänsten har den kommit igång ännu? Sett massa folk som skriver i olika forum att dom har den men ser ingen info på telias hemsida..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjobonka
Hur är det med 2mbit/s tjänsten har den kommit igång ännu? Sett massa folk som skriver i olika forum att dom har den men ser ingen info på telias hemsida..

de här är de enda jag har hittat:
http://www.skanova.se/apps/nyheter/las_mer.asp?NewsID=108

Visa signatur

Hej

Permalänk
Hedersmedlem

Om telia får för sig att det kostar ett öre mer än nu så blir det bostream, oavsett om jag ska behöva vara utan internet i 2 veckor vid något byte eller inte...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Vi som redan har ADSL sedan 1 år tbx då? Får vi också betala per Mb? Nej om det blir så får det bli Bonet..

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag fattade som att det existerande tjänsterna ska vara som dom är, medan dom nya är baserade på hur mycket trafik man har. I så fall borde alla som har abonnemang sedan tidigare fortsätta som ni har nu.

Håller med peppelorum, skönt att man har BBB

Permalänk
Medlem

Jo har läst samma

Har mailat dom nu så får se vad dom säger.. Såg även att farsan blivit blåst på hans räkning i över ett år.. Han har Telias Gruppanslutning men ändå har han fått betala pris för enskilt abonnemang? Iofs så hade han ingen aning om att det skulle vara billigare men ändå lite fult av dom tycker jag då dom borde kunna se det??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gribber

de här är de enda jag har hittat:
http://www.skanova.se/apps/nyheter/las_mer.asp?NewsID=108

Permalänk
Hedersmedlem

1:- per MB är ju lagom pris ja.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Kanske skulle kunna få fart på BBB´s ekonomi igen

Visa signatur

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX. We don't believe this to be a coincidence.

Permalänk
Medlem

Tragiskt att ett företag som Telia klarar av att göra så många misstag på så kort tid.

Detta är helt otroligt, de måste ju förstå att kunder som skrivit på ett avtal inte accepterar allt detta. 2-3 prishöjningar, sänkt hastighet och nu rörligt pris?!

Det är nu hög tid att staten går in och säger nej, nu får det allt räcka! Dessutom skulle Telia må bra av att byta ut ledningen. Fortsätter det såhär lär de förlora betydligt mer än pengar.

Visa signatur

Intel P4 2.4BGHz | 512Mb | 60Gb | GeForce4 Ti4200 128Mb | Alpha 8942T | Zalman ZM80A-HP | 11283 3DMarks

Permalänk
Medlem

Men alltså... Är det så att man först måste sitta och betala xxx:- i mån och sedan per Mb man laddar hem.. det blir ju kaka på kaka!

Jag kommer iaf att byta till Bonet eller tiscalli

Edit: Om jag inte får fingrarna ur häcken och byta så kommer man ju vara lika orolig som när man hadde modem... Sitta och räkna varje mb(när man hadde modem satt man iof och räkna varje sec)..
Skulle inte förvåna mig också om det blir som så att det är dyrare och surfa på dan och billigare efter kl 18

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem

De klagar att de inte går med vinst etc. Men hur fan kan då BoStream som tar mindre betalt för 0,5 Mbit än Telia klara sig?

Permalänk
Medlem

Jaha, då är det tillbaka till modemtiden med fast och rörlig del samt hackade konton.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag hittade lite mer information om telias kommande planer, de verkar inte riktigt kloka....men men:

http://computersweden.idg.se/ArticlePages/200303/14/200303141...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Om telia får för sig att det kostar ett öre mer än nu så blir det bostream, oavsett om jag ska behöva vara utan internet i 2 veckor vid något byte eller inte...

Verkar som att telia kommer att sälja till andra operatörer med en rörlig kostnad.
Så om jag tolkar nyheten rätt, så kommer alla operatörer att tvingas övergå till en rörlig kostnad:

"2. Teliasoneras kunder, adls-operatörerna, får själva avgöra om de vill ta risken att erbjuda konsumenteran en fast avgift eller gå över till rörlig avgift."

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Dom har mage att säga att det går dågigt för dom.. men det dom gör är att dom gräver ner sig i ett stort hål som jag känner för att skotta igen
Hej BoStream nu kommer jag snart att vara kund hos er.. Tacka Felia
Förövrigt så borde inte DMZ räknas in då *tycka* (Som norrnod) i.s.f. e man ju på det torra men, men.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Bostream hade en omröstning på sin hemsida för 2 veckor sedan, frågan löd "Bör vi införa rörlig avgift på vår adsl" det var 98% som svarade nej på den frågan

Tror det står ganska klart för bostream vad kunderna tycker och tänker, så det blir nog ingen rörlig avgift på bostream som tur är

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Lycka till Telia. Hemskt bra drag.
Blir Bostream nästa.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

faen.. har väntat på att felia ska bygga ut våran axe-station i ett år nu, så ska dom införa detta. Alltså, jag har har haft modem i den 1997. Tänkte att jag skulle få slippa hålla ett öga på hur länge jag varit uppkopplad.
Ska då ta tiscali eller bostream. Aldrig någonsin telia!
Vet nån av något annat land som man måste betala per nedladdad meg?
En operatör i australien har en cap på 3 gb per vecka, så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zera
Tragiskt att ett företag som Telia klarar av att göra så många misstag på så kort tid.

Detta är helt otroligt, de måste ju förstå att kunder som skrivit på ett avtal inte accepterar allt detta. 2-3 prishöjningar, sänkt hastighet och nu rörligt pris?!

Det är nu hög tid att staten går in och säger nej, nu får det allt räcka! Dessutom skulle Telia må bra av att byta ut ledningen. Fortsätter det såhär lär de förlora betydligt mer än pengar.

Amen!!!

Permalänk
Medlem

Nån som vet när EXAKT det blir rörligt då? 1 månader 4 månadrer?

För hoppas på att Bostream inte kommer ha rörliga, för då byter ja genast.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Det som jag tyckte var så skönt med att gå från 56k till telia ADSL var det faktum att jag inte längre konstant behövde hålla koll på klockan för att undvika att betala en halv förmögenhet.

Skall telia nu återigen tvinga sina kunder att ängsligt hålla koll på en mätare över sin internetförbrukning?

Då har de åtminstone förlorat en kund i mig.

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk
Medlem

Vad händer då om nån pingfloodar dig... ska du då behöva betala åtskildiga tusenlappar för det eller vad händer om tant agda blir pingfloodad och sedan plötsligt får en räkning på ett antal tusenlappar ?

Hon vet ju inte vad det är förnått, jag ser knappast att nått sånt här skulle kunna gyna småsurfarna.

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bd1155
faen.. har väntat på att felia ska bygga ut våran axe-station i ett år nu, så ska dom införa detta. Alltså, jag har har haft modem i den 1997. Tänkte att jag skulle få slippa hålla ett öga på hur länge jag varit uppkopplad.
Ska då ta tiscali eller bostream. Aldrig någonsin telia!
Vet nån av något annat land som man måste betala per nedladdad meg?
En operatör i australien har en cap på 3 gb per vecka, så vitt jag vet.

I Danmark betalar man per nedladdad MB.

Permalänk
Medlem


*ziip*

Jag kan inte se att det skulle vara virus (det har funits i norton's virusdeffinitionslista sedan okt 01, och uppdaterats 11mar 03, min virusdeffinition är nyare, och norton hittar det inte.

Men vi tar ner länkten ändå, var väl inte helt snällt prog endå.

/Qaztaz

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas

*ziip*

hahah, de är ju telias program
disconnect all user, hahahahahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {76th}Johan

I Danmark betalar man per nedladdad MB.

om jag inte minns fel så har dom i alla fall ett pristak så man inte kan få hur stor räkning som hellst. hur de blir med den saken här vet jag inte.

Visa signatur

Hej