Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN

hahah, de är ju telias program
disconnect all user, hahahahahahaha

Tror du ja. Det är ett virus och Pixas borde förtjäna en avstängning omedelbart!!

w32.parite.a även känd som W32.Pinfi.

W32.Pinfi is a memory-resident polymorphic virus that will infect the .EXE and .SCR files. This virus is also capable of spreading via mapped drives and network shares.

Avstängning någon??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {76th}Johan

Tror du ja. Det är ett virus och Pixas borde förtjäna en avstängning omedelbart!!

w32.parite.a även känd som W32.Pinfi.

W32.Pinfi is a memory-resident polymorphic virus that will infect the .EXE and .SCR files. This virus is also capable of spreading via mapped drives and network shares.

Avstängning någon??

F-secure hittade inga virus i den. vad använder du för program? Har du scannat resten av din dator?
Edit: http://housecall.antivirus.com hittade inte heller något.
Edit2: http://www.bitdefender.com/scan hittade inte heller något.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Hmm vad är det för program det där? Det är bara en fake antar jag? Vore ballt om det funkade

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Så fint, ska man betala för X gig annonser man tvingas ladda ner eller tänker telia sätter up en proxy med ad-blocking (99.9% chans att dom inte gör det) eller liknande, helt bisart(sp) detta, som att ta ett steg tillbaka för fan.

Jävligt rolig IRC-mini-faq aphex...

Permalänk
Medlem

Re: Telia inför rörligt pris på ADSL

Citat:

Vi måste ta betalt när surfandet ökar", säger Charlotte Löfgren på Telia
varför tror dom att man har adsl? för att man betalar räkningar en ggr per månad?

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte se att det skulle vara virus (det har funits i norton's virusdeffinitionslista sedan okt 01, och uppdaterats 11mar 03, min virusdeffinition är nyare, och norton hittar det inte.

Men vi tar ner länken ändå, var väl inte helt snällt prog endå.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

det är för tusan inte ett virus! det är ett skämtprogram som jag gjorde igår för att driva med telias ADSL tjänst!

här är för övrigt hela källkoden, någon kan ju kompilera och intyga att det inte är ett virus.
http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/upload9/teliaconfig-soru... [delphi]

(om någon moderator ändå inte vill ha programmet (eller källkoden) på forumet så kan ni ju ta bort länken bara)

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {76th}Johan

Tror du ja. Det är ett virus och Pixas borde förtjäna en avstängning omedelbart!!

w32.parite.a även känd som W32.Pinfi.

W32.Pinfi is a memory-resident polymorphic virus that will infect the .EXE and .SCR files. This virus is also capable of spreading via mapped drives and network shares.

Avstängning någon??

Inga andra verkar ju ha problem. Dags att köra full virus-scan på datorn?

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Nu får de fan ta sig i röven, BoStream nästa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjobonka
Jo har läst samma

Har mailat dom nu så får se vad dom säger.. Såg även att farsan blivit blåst på hans räkning i över ett år.. Han har Telias Gruppanslutning men ändå har han fått betala pris för enskilt abonnemang? Iofs så hade han ingen aning om att det skulle vara billigare men ändå lite fult av dom tycker jag då dom borde kunna se det??

Bara att ringa och kräva pengar retroaktivt. Jag satt i samma sits när jag upptäckte att jag betalat fullpris trots att jag var gruppansluten. Jag ringde och tjatade och fick 500 kr tillbaka för 5 månader.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
det är för tusan inte ett virus! det är ett skämtprogram som jag gjorde igår för att driva med telias ADSL tjänst!

här är för övrigt hela källkoden, någon kan ju kompilera och intyga att det inte är ett virus.
http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/upload9/teliaconfig-soru... [delphi]

(om någon moderator ändå inte vill ha programmet (eller källkoden) på forumet så kan ni ju ta bort länken bara)

Hah, testade nu, var ju riktigt kul ju, du är välkommen att lägga upp proget igen om du vill.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp

Bara att ringa och kräva pengar retroaktivt. Jag satt i samma sits när jag upptäckte att jag betalat fullpris trots att jag var gruppansluten. Jag ringde och tjatade och fick 500 kr tillbaka för 5 månader.

Hmm, nu blir jag fundersam.. vad är det för pris du betalat resp priset för gruppanslutning? Har så svårt att hålla reda på höjningarna, vet inte vad som gäller tillslut.

Visa signatur

Intel P4 2.4BGHz | 512Mb | 60Gb | GeForce4 Ti4200 128Mb | Alpha 8942T | Zalman ZM80A-HP | 11283 3DMarks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zera

Hmm, nu blir jag fundersam.. vad är det för pris du betalat resp priset för gruppanslutning? Har så svårt att hålla reda på höjningarna, vet inte vad som gäller tillslut.

375:- vanlig, 275:- gruppanslutning

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

meningen med bredband är flatrate punkt slut

Visa signatur

*Copyright © 2004, All Human Rights Are Reserved!

Permalänk
Medlem

kan dom inte bara lägga ner telia??

Permalänk
Medlem

Så det kommer alltså bli så att man får betala för de man laddar ner? Det är säkert alltså?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bramhag
Så det kommer alltså bli så att man får betala för de man laddar ner? Det är säkert alltså?

Som jag fattat det kommer det alternativen som nu finns att finnas kvar för de kunder som har dem iaf.

Permalänk
Medlem

Ja, så måste de ju fan vara, dom kan ju inte bara ändra på villkoren när man har bindningstid kvar, eller hur?

Permalänk
Medlem

Hmm, men detta gäller bara ADSL va?
Funderar på om tokarna har tänkt att införa nån sån skit på ComHem också...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
det är för tusan inte ett virus! det är ett skämtprogram som jag gjorde igår för att driva med telias ADSL tjänst!

här är för övrigt hela källkoden, någon kan ju kompilera och intyga att det inte är ett virus.
http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/upload9/teliaconfig-soru... [delphi]

(om någon moderator ändå inte vill ha programmet (eller källkoden) på forumet så kan ni ju ta bort länken bara)

Pixas; Vill be om ursäkt för mina anklagelser. F-Secure på skolan tog programmet som ett virus av någon anledning.. sen på en annan klient på skolan, lika konfad togs den inte som ett virus.. (?)

Mitt fel sorry.. skulle ha tänkt mig för en smula innan jag kom med alla anklagelser..

Johan

Permalänk
Medlem

Kan någon lägga upp det där programmet igen ?
Vill testa vad det var för nåt

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

qaztaz: tack tack
{76th}Johan: inga problem.

här kommer länken igen:
http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/upload9/teliaconfig.exe

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk

Förjävlligt Telia! Ska byta till I-stream

Permalänk
Medlem

tror fan inte det är storsurfarna som kostar mest för dom vet då hur man gör när man ställer in allt, n00bzen som behöver hjälp kostar en satans massa ska jag ta och säga. inte bara lönen till personalen utan massa mer, tror fan att jag väljer tele2s interent och kör med 56.6k modem

Permalänk
Medlem

Nått posetivt i det mörka blå iaf.. Vet inte om ni redan har läst det men..
http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=26545

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt idiotiskt att börja med avgifter per nedladdad megabyte.

Det är ju nya tekniker på gång som kommer innebära bra mycket snabbare uppkopplingar. Jag tänker då närmast på Vdsl och Bredband via elnätet.

Jag fatter inte att Telia fortfarande tror att företaget har monopol.

suck...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk

byter snart till 1 mbit's adsl.. från annan leverantör.. för er som bor i södertälje o några närliggande städer kolla dom här www.tyfon.nu

sen kan man ju undra varför telia själva inte fattar att dom kommer förlora kunder? dom gräver sin egna grav ju för fan!!

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

425 000 abonnenter har ADSL.

425 000 * 350 kr = 148 750 000.

148.7 MILJONER kr per MÅNAD....

Självklart så är frågan om dom inte tjänar pengar????

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zombit
Nått posetivt i det mörka blå iaf.. Vet inte om ni redan har läst det men..
http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=26545

Om det verkligen går igenom skulle det vara helt underbart för konsumenterna att Skanova inte kan ta ut dessa överpriser från andra företag som t.ex. Bostream som tvingades höja sina priser pga det.

Visa signatur

Att spela är mänskligt