Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Medlem

ePicness...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Någon mer som fått upp detta i Windows update historiken?

http://i.imgur.com/2LrCWmr.png

Skrivet av RasmusC:

Detta hände mig 09:30 imorse, hela datorn kraschade samtidigt som den försökte uppdatera. Känns stabilt

Skrivet av str8forthakill:

Samma här. Fick en bluescreen också, vilket jag blev väldigt förvånad över

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kan jag lägga över installationen på Usbsticka och boota upp installationen på en helt nyköpt hårddisk innan jag installerat det någonstans?
Jag tänkte nämligen behålla win8 på min nuvarande hårddisk på laptopen och installera 10an på en helt ny större hårddisk som jag sätter i laptopen imorrn istället för den gamla hårddisken.
Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av larsson152:

Insider-programmet har varit öppen i drygt ett år. Nu kan man däremot inte ladda ner senaste bygget (10240) eftersom releasen är nära.
Jag kör Win 10 Pro på en av mina datorer och det är aktiverat och klart. Men jag kommer däremot att behöva lägga in Win 8.1 igen för att uppgradera till Win 10 (via Windows Update) och på så sätt få en genuin nyckel.

Tror knappast min Insider program-nyckel fungerar särskilt länge till.

Din Insider nyckel kommer fortsätta att fungera. Insider Preview-programmet fortsätter trots att Windows har släppts. Du kommer få nya beta-builds med nya funktioner före de som kör vanliga Windows 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Japp. Allt ska finnas kvar precis som det var innan.

Tror det när jag ser det! Håller tummarna....Nu ska jag natta. Avvaktar lite rapporter imorgon innan jag klickar på install knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

En snabb fråga. Vid uppgradering till w10. Finns mina lösenord osv kvar i Chrome?. Finns min steam mapp kvar med alla lir kvar på ssd var mitt nuvarande Os Win8.1 är?.

Mvh!:).

För att vara säker kan du ju kolla om det finns något liknande som i Firefox där du syncar dina lösenord så dom alltid finns kvar på din användare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är dessa normala att ha i sin update history? Jag har fått ner alla filer för installationen redan, tänkte att den kanske failar pga. det inte släppts för oss ännu.
http://xam.nu/f/win10normal.png

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Tror det när jag ser det! Håller tummarna....Nu ska jag natta. Avvaktar lite rapporter imorgon innan jag klickar på install knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Som alltid, ta backup.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska man dra ut sata-kablarna till övriga, icke system-diskar vid upgrade från win7 tro?
Tänkter på 7ans bootpartition och om win 10 försöker sig på liknande dumheter.

Permalänk
Medlem

Älskar hur det känns som att man sitter och väntar på release för typ BF4 eller något. HYPE

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Ska man dra ut sata-kablarna till övriga, icke system-diskar vid upgrade från win7 tro?
Tänkter på 7ans bootpartition och om win 10 försöker sig på liknande dumheter.

Det är alltid säkrast att bara ha systemdisken inkopplad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

My point. Detta är en del av Pro versionen, ej Home så långt som jag fattat det.

Han skriver ju att detta är en funktion "in both core and pro". Då antog jag att han menade i både home och pro.

Men men, bara o vänta o se för oss båda

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

@sarimner86:
Jag tror den försöker uppdatera hela tiden, men för att det inte är den 29 juli än så blir det failed.

Permalänk

Undrar om detta fungerar 100% på en Lenovo miix 3 eller om man ska avvakta lite.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk

Någon som har börjat med att installera Windows 10?
Jag har nyss formatera om nytt på Windows 8.1 för att jag hade problem att får upp den där ikonen.
Testar allt förutom detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
Jag har kört w10 hela dagen utan några problem. Aktiverad med min 8.1 nyckel. Jag decrytpade installationsfilen som laddades hem i bakgrunden och gjorde en isofil som jag sedan la på en sticka.
Sen var det bara att dubbelklicka på install och följa instruktionerna.
Jag valde att spara mina filer och program och så fort uppgraderingen var klar så gick jag in i recovery menyn och gjorde en "clean reset".

Jag postade länkar på how-to's lite längre upp i tråden. Man behöver inte någon gång under processen skriva in någon nyckel. Frågar den efter nyckel så har man antagligen försökt uppdatera till fel version. Dvs. home, pro N eller liknande.

Permalänk
Medlem

Nu är klockan snart midnatt! Själv fick jag inte chansen att vara med i den första vågen användare men jag har inga problem att vänta ett par dagar. Ska bli intressant att läsa denna tråden och windows-delen när fler fått det installerat.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Nu är klockan snart midnatt! Själv fick jag inte chansen att vara med i den första vågen användare men jag har inga problem att vänta ett par dagar. Ska bli intressant att läsa denna tråden och windows-delen när fler fått det installerat.

Själv sitter jag och inväntar klockslaget hehe. Håller på och gör sista backupen utifall att så får se om allt fungerar som det bör.

När jag uppgraderade från Windows 7 till Windows 8 eller 8.1 så uppstod ett drygt problem där Origin slutade fungera. Krävdes en extra reninstallation av hela operativsystemet innan allt fungerade igen. Nu har jag förvisso ändå planerat att göra en nyinstallation så fort min Win8.1-nyckel uppgraderats ändå men vore skönt om jag kunde dra ut på det hela tills helgen iallafall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xamzter:

Är dessa normala att ha i sin update history? Jag har fått ner alla filer för installationen redan, tänkte att den kanske failar pga. det inte släppts för oss ännu.
http://xam.nu/f/win10normal.png

Skrivet av sarimner86:

Ja, det är normalt. Det är inte den 29 juli än, och då "failar" den att installera.
Bara att vänta tills morgondagen.

Skrivet av Bakteria:

@PowerNet:
Jag har kört w10 hela dagen utan några problem. Aktiverad med min 8.1 nyckel. Jag decrytpade installationsfilen som laddades hem i bakgrunden och gjorde en isofil som jag sedan la på en sticka.
Sen var det bara att dubbelklicka på install och följa instruktionerna.
Jag valde att spara mina filer och program och så fort uppgraderingen var klar så gick jag in i recovery menyn och gjorde en "clean reset".

Jag postade länkar på how-to's lite längre upp i tråden. Man behöver inte någon gång under processen skriva in någon nyckel. Frågar den efter nyckel så har man antagligen försökt uppdatera till fel version. Dvs. home, pro N eller liknande.

Nu vet jag inte vilket du svarade på direkt?
Om det var om produktnyckeln som skrev så är det en så kallad "generic key" (kort sagt demo nyckel).
Den är då inte relevant för den som går från ex W7/W8 till W10.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd

5,79GB laddades ner till $Windows.~BT i morse.. Märkte ej av det förrns jag så mappen under C: Men nu händer det minsann underliga grejer, muspekaren arbetar som aldrig förr trots att jag ej gör något, och en ruta ploppade upp ned till höger om att anti-virus var avaktiverat trots att det är aktiverat....

8min kvar innan någon ruta ploppar upp och meddelar mig om att installationen är redo må tro?

Har i skrivande stund ej bestämt mig över hurvida jag skall uppdatera direkt eller vänta, lutar åt att vänta lite, en vecka eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

5,79GB laddades ner till $Windows.~BT i morse.. Märkte ej av det förrns jag så mappen under C: Men nu händer det minsann underliga grejer, muspekaren arbetar som aldrig förr trots att jag ej gör något, och en ruta ploppade upp ned till höger om att anti-virus var avaktiverat trots att det är aktiverat....

8min kvar innan någon ruta ploppar upp och meddelar mig om att installationen är redo må tro?

Har i skrivande stund ej bestämt mig över hurvida jag skall uppdatera direkt eller vänta, lutar åt att vänta lite, en vecka eller så.

Är det större problem så lär dom komma fram inom någon dag eller två. Många kommer nog sitta och skita i vad de vanligen gör vid datorn utan bara leta buggar.

Skrivet av anon5930:

Själv sitter jag och inväntar klockslaget hehe. Håller på och gör sista backupen utifall att så får se om allt fungerar som det bör.

När jag uppgraderade från Windows 7 till Windows 8 eller 8.1 så uppstod ett drygt problem där Origin slutade fungera. Krävdes en extra reninstallation av hela operativsystemet innan allt fungerade igen. Nu har jag förvisso ändå planerat att göra en nyinstallation så fort min Win8.1-nyckel uppgraderats ändå men vore skönt om jag kunde dra ut på det hela tills helgen iallafall.

Glöm inte att berätta hur det gick Nyckeln behöver du enligt @Bakteria inte använda under installationen.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

8000 visningar på 6h.
Känns som Micro$oft är poppis igen.

Man brukar ju säga "there are no free lunches"
Kanske licensen övergår till abonnemang för 99:-/mån 1 Augusti 2016

Vads som pratas om är att licensen fungerar bara på ett moderkort (sen får du skaffa ny licens).

Men frågan är om det fungerar som win 7 och win 8, där bara aktivera licensen igen.

Skrivet av BrottOchStraff:

Verkar som man inte får alla patchar i alla fall fast man kör windows update. Lyckades få fram ikonen idag genom att köra detta test:
http://www.ghacks.net/download/114992/

Som sa att jag saknade en patch, som jag sedan manuellt laddade hem:
http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/softwar...

Sen kom ikonen fram

Förstår dock fortfarande inte hur jag ska göra om jag vill byta till en ny SSD. Om jag måste installera w7 först och sen alla uppdateringar och sen uppgradera till W10 så skiter jag hellre i det. Sjukt jobbigt.

Samma för mig, en av uppdateringarna för att få flaggan var inte installerad och då kollade jag ändå efter ny nya uppdateringar.

Behövdes ingen omstart utan tog 10 sek fick jag den.

Men när den eventuellt inte går att installera om som Win 7 och 8, så väntar jag. Lites synd om det inte går att aktivera om licensen, som tidigare OEM.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Varför får jag en känsla av att det inte kommer gå att ladda ner om en minut?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Klockan är 00:02, har ej fått någon notifikation än..

Permalänk
Avstängd

Samma här, ingen installationsfil eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Klockan är 00:02, har ej fått någon notifikation än..

samma här

Permalänk
Medlem

Här har man suttit och väntat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnsn:

samma här

Skrivet av GrezZeR:

Här har man suttit och väntat.

Är det inte USA:s tid? Borde väl vara om 6 timmar om jag inte har fel?

Permalänk
Medlem

måste man starta om datan för att det ska funka kanske?