Vist, men tog bara upp tydligaste skillnaden mellan teknikerna, sen under 100FPS är det mer 50/50.
Ja men inte lika stor prisökning som g-sync dessutom blir du låst till en gpu tillverkare (hade varit bättre om dom enats under en).
Jo men menade inte toppkorten (även om folk tittar på dessa för att bedöma mellansegmentet), T.ex finns det något prisvärt grafikkort runt 2000/2500kr idag?
Enligt mig nej, bara mer eller mindre prisvärt. 960 t.ex är för dyr idag (måste ner runt 1700kr), 380 ska ner till 2000kr strecket för 4GB. Men 380 är oftast bättre köp (speciellt när du kan få 4Gb under 2500kr), men inte prestanda/kr tyvärr.
Mellan 970 och 390 enligt mig är mer jämt och rätt pris.
Genom att bara köpa Nvidia kort, utan se på andra sidan häcken är inte någon bra strategi. Som i längden missunnar konkurrensen. Strular gör det för båda tillverkarna.
Enda intressanta kortet som har släppts förra och detta året är 980TI, Fury och 380/285. Resten är antingen rebrands eller fått göra kompromisser.
Håller med om att 960 serien är löjligt dyr för vad man får, rekommenderar ingen att köpa 960 för det priset. Jag tycker även att GPU'S överlag har skenat iväg i pris senaste tiden, om det enbart beror på dollarkursen vet jag inte men dyrt är det iaf. Så med tanke på det vore det ju guld värt om AMD kunde komma med något riktigt slagkraftigt så det blir lite priskrig, det skulle vi alla vinna på.
Skickades från m.sweclockers.com