Permalänk
Medlem

Det är lite så jag menar också, Cybertsen.

Så länge det finns möjlighet att köpa sig ett övertag, då lär andra, och jag, ta chansen. Så är det IRL också.
Ingen kan inte göra nåt åt saken, det är vad det är. Jag kommer inte att bli övertalad att inte använda premium ammo, jag nyttjar det när det behövs (dvs inte alltid). Det ger mig ett övertag när jag INTE pennar. Jag tar den möjligheten att "köpa" mig en träff. Liksom jag köper mig viewrange med binos och optics till scouten. Jag har råd till det.
Det är en del av spelmekanismen och WG kommer inte att ändra det så länge de kan tjäna riktiga pengar på det. Folk betalar ju med riktiga pengar för credits och guld.

Jag tycker fortfarande att de skulle fokusera på andra saker som gör matcherna roligare och jämnare, dvs ta hänsyn till spelarnas personligt betyg, winrate, antal spelade matcher mm, i en lurig kombo. Så slipper man få en, förvisso beräknad, chance2win på 90%/10% där man vinner eller förlorar med 15-0 efter 2-3 minuter. Såna matcher får en ju bara att bli fullständigt matt.

Så, VideoGTX, inget illa menat, men acceptera premium ammo. Då blir livet roligare för dig. Spelet är för dig fördärvat och kommer aldrig bli som förr. Nyttja det själv och njut när du pennar en Maus med "guld ammo". Det kommer att kännas bättre

Permalänk
Medlem

Jag kommer bara använda guld ammo on WG buffar vissa tanks armor orimligt eller om de introducerar dumma tanks. Men i nuläget behöver jag inte det. Jag vet inte om jag kommer ladda apcr till japanska tier 8 heavy då hela fronten är 200mm effective minst. Vi får se, men detta är ett undantag och betyder inte att jag gillar guld ammo. Enligt mig ska samma tier HTs kunna penna varandra på weakspots, men japanska heavys har knappt weakspots frammifrån.

Permalänk
Medlem

Premium ammo är ju effektivt sätt att bekämpa RNGesus med, speciellt tillsammans med combat rations om man verkligen vill sätta fyr på sina credits.
Jag blir fortfarande förvånad när en del folk i T10 tror att APCR per automatik betyder att någon skjuter premium ammo på dom och gnäller.
De flesta (alla?) T10 mediums har väl APCR som standard ammo? Och senast även Obj.260 och IS5.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Premium ammo är ju effektivt sätt att bekämpa RNGesus med, speciellt tillsammans med combat rations om man verkligen vill sätta fyr på sina credits.

Jo, precis.
Och just att bekämpa RNG är något som spelare kämpat med sedan start. Att peeps inte är mer upprörda över att man numera kan köpa sig till skills, tidigare enda skillnaden mellan en dedikerad spelare å en wallet warrior, och istället är vokala över ammo, är beyond me.
Men jag antar att så länge man inte ser skillnaden så gör det ingenting.
Måste kanske tillägga att jag själv inte bryr mig ens om det. De som dör framför mig gör det inte pga brist på guld. När jag dör så är det mitt eget fel, endast.

Å brittiska är enda utan apcr, taget ur knappa minnet.

EDIT: Så mycket för mitt knappa minne, tack för rättelse Knypplarn.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Pope:

Premium ammo är ju effektivt sätt att bekämpa RNGesus med, speciellt tillsammans med combat rations om man verkligen vill sätta fyr på sina credits.
Jag blir fortfarande förvånad när en del folk i T10 tror att APCR per automatik betyder att någon skjuter premium ammo på dom och gnäller.
De flesta (alla?) T10 mediums har väl APCR som standard ammo? Och senast även Obj.260 och IS5.

121an har inte APCR som standardammo.

Skrivet av Alakai:

Jo, precis.
Och just att bekämpa RNG är något som spelare kämpat med sedan start. Att peeps inte är mer upprörda över att man numera kan köpa sig till skills, tidigare enda skillnaden mellan en dedikerad spelare å en wallet warrior, och istället är vokala över ammo, är beyond me.
Men jag antar att så länge man inte ser skillnaden så gör det ingenting.
Måste kanske tillägga att jag själv inte bryr mig ens om det. De som dör framför mig gör det inte pga brist på guld. När jag dör så är det mitt eget fel, endast.

Å brittiska är enda utan apcr, taget ur knappa minnet.

Skickades från m.sweclockers.com

FV4202 har APCR men ingen HEAT utan HESH som premammo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jo, precis.
Och just att bekämpa RNG är något som spelare kämpat med sedan start. Att peeps inte är mer upprörda över att man numera kan köpa sig till skills, tidigare enda skillnaden mellan en dedikerad spelare å en wallet warrior, och istället är vokala över ammo, är beyond me.
Men jag antar att så länge man inte ser skillnaden så gör det ingenting.
Måste kanske tillägga att jag själv inte bryr mig ens om det. De som dör framför mig gör det inte pga brist på guld. När jag dör så är det mitt eget fel, endast.

Å brittiska är enda utan apcr, taget ur knappa minnet.

EDIT: Så mycket för mitt knappa minne, tack för rättelse Knypplarn.

Ja, att kunna köpa premiums med bättre crews fick mig att rynka pannan en del. Tjej besättningarna får man ju ändå jobba för.

Är mer irriterad på artilleri än premium ammo isåfall, men som tur är så är jag inte unicum och slipper bli XVM klickad och dom få tillfällen när man blir one-shottad så har jag hunnit döda dussin med SPGs därimellan så det bekommer mig inte mycket heller.

Det blir mindre och mindre WoT för mig nuförtiden trots att jag gick med i en klan under våren och var något mer aktiv igen.
Jag lär väl släppa WoT helt under hösten eller när AW väl når öppen beta.
Ska bli intressant att se om det blir någon spelarflykt och om WG isåfall kommer se över spelet.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Guld ammo bekämpar inte RNG, chansen att missa är ju lika stor. Guld ger bara högre pen thats it, och folk använder det för att kunna göra mer damage helt enkelt eftersom de kan penna fler tanks frammifrån utan att behöva aima weakspots/sljuta på sidan.

Premium ammo är game changing för mig om man spelar tanks som har armor, eller ska man säga "strong spots" som en balanseringsparameter. Folk spelar ju tanks eftersom de har armor, men många vill både äta kakan och ha kvar den efteråt t.ex. de som lirar is3, t32, is6 med apcr, samt t54 och E100 med heat.

Jag testade m26 pershing på test servern, den har 180mm AP, och även då kunde man skjuta E100 på sidan under spaced armor och penna. Man får helt enklet finna sig i att man inte kan penna allt frammifrån, men man kommer prestera sämmre än om man skulle använda apcr. Men jag tycker folk borde gilla utmaningen, om man nu "litar" på sina skills. För mig är positionering och aiming viktigt i spelet och WG har varit snälla nog att buffa accuracy så det ska egentligen inte vara några problem att träffa weakspots.

Jag håller ändå fast vid att har man 200mm AP, så behöver man inte premium ammo eftersom man kan penna typ allt i spelet på sidan och bak.

Missförstå mig inte, det är bra att guld finns i spelet, men majoriteten av tanks har för mycket guld pen vilket gör att guld inte längre blir det sista alternativet om man inte kan penna fienden bak eller på sidan, utan guld blir det självklara valet i alla lägen.

Permalänk
Medlem

Chansen och missa är visserligen lika stor, men det de andra menar är att om du tar dig tid att sikta in dig på en weakspot där du med den nominella penetration går igenom kommer du kunna bounca en mängd skott ändå givet att det är +/- 25 procent i penvalues. Något man kan (delvis) komma ifrån med premium ammo.

Finns en mängd kanoner som ligger på "gränsen", där man kan penna weakspot givet att man verkligen får den nominella penetrationen, men där man ändå kommer bounca ca hälften av skotten oavsett vilken skill man har.

Permalänk
Medlem

Visst är det 25% mer eller mindre pen, fast det är inte ofta man får under eller över average pen values och detta kan jag intyga då jag helt enkelt aldrig skjuter premium. Jag tycker folk överdriver med RNG helt enkelt.

Är det på "gränsen" kanske man inte borde slåss mot den taknen frammifrån alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Guld ammo bekämpar inte RNG, chansen att missa är ju lika stor. Guld ger bara högre pen thats it, och folk använder det för att kunna göra mer damage helt enkelt eftersom de kan penna fler tanks frammifrån utan att behöva aima weakspots/sljuta på sidan.

Premium ammo är game changing för mig om man spelar tanks som har armor, eller ska man säga "strong spots" som en balanseringsparameter. Folk spelar ju tanks eftersom de har armor, men många vill både äta kakan och ha kvar den efteråt t.ex. de som lirar is3, t32, is6 med apcr, samt t54 och E100 med heat.

Jag testade m26 pershing på test servern, den har 180mm AP, och även då kunde man skjuta E100 på sidan under spaced armor och penna. Man får helt enklet finna sig i att man inte kan penna allt frammifrån, men man kommer prestera sämmre än om man skulle använda apcr. Men jag tycker folk borde gilla utmaningen, om man nu "litar" på sina skills. För mig är positionering och aiming viktigt i spelet och WG har varit snälla nog att buffa accuracy så det ska egentligen inte vara några problem att träffa weakspots.

Jag håller ändå fast vid att har man 200mm AP, så behöver man inte premium ammo eftersom man kan penna typ allt i spelet på sidan och bak.

Missförstå mig inte, det är bra att guld finns i spelet, men majoriteten av tanks har för mycket guld pen vilket gör att guld inte längre blir det sista alternativet om man inte kan penna fienden bak eller på sidan, utan guld blir det självklara valet i alla lägen.

Med högre pen har du chans att penetrera även om RNGesus tycker att ditt skott ska dra iväg där du inte siktar, det kan ju vara en trasig kanon, död gunner eller att du helt enkelt är på lite avstånd. Premium har sina användingsområden.
Jag håller med om att man kommer långt med 200mm pen.

En dålig spelare kommer blir inte bättre för att han spammar HEAT/APCR. Stöter ju på 45% 400wn8 killar i HEAT-54 och dom bär inga matcher oavsett.
Men det är deras val och deras credits.

Vi får väl se vad WG gör åt premium ammon, om dom gör något alls.
AW har en bra lösning tycker jag och alla ammo typer känns releventa och man kan tjäna mycket på att använda rätt ammo vid rätt tillfälle.
Men där finns ingen premium ammo, consumable eller något alls från början.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Du får nog komma med en bättre källa än att du kan "intyga" det. Som som systemet ser ut nu är det snarast osannolikt att du kommer få exakt den "penetration" som är nominell vilket var det som åsyftades i diskussionen ang. om att man kan bekämpa RNG med premium ammo.

Exakt hur funktionen ser ut som WG använder är väl inte helt klarlagt:

  • antingen är det gjord på ett sådant sätt att du har precis lika stor chans att att få vilket värde som helst inom "spannet" +/-25 procent

  • eller så är det nån variant på Gaussian function/distrubition, dvs. det är mer sannolikt att få ett värde närmare det nominella än ett värde i extremen

Det sistnämnda är antagligen det som används, och även om sannolikheten därmed är större för ett värde närmare det nominella kommer det skilja sig rätt mycket från skott till skott.

Huruvida man borde slåss framifrån eller ej om man är på gränsen är en annan diskussion, men som spelet är uppbyggt kommer man oundvikligen hamna i situationer där man möter andra vagnar rätt framifrån. Vet man då att man har "X" i pen och att "armour-värdet" där man siktar (weakspot) är lägre än "X" kan man trots detta inte "förvänta" sig att penna.

Typexemplet är väl en heavy som får +2 MM, antingen kan man "leka" medium och försöka flanka eller så får man slåss mot vagnar framifrån som är en eller två tier över en själv. (Tier 7 heavy mot Tier8/9 heavy). Möter man de framifrån måste man nästan sikta mot weakspot och hoppas på en bra pen-roll (även med premiumammo i många fall).

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Guld ammo bekämpar inte RNG, chansen att missa är ju lika stor. Guld ger bara högre pen thats it, och folk använder det för att kunna göra mer damage helt enkelt eftersom de kan penna fler tanks frammifrån utan att behöva aima weakspots/sljuta på sidan.

Premium ammo är game changing för mig om man spelar tanks som har armor, eller ska man säga "strong spots" som en balanseringsparameter. Folk spelar ju tanks eftersom de har armor, men många vill både äta kakan och ha kvar den efteråt t.ex. de som lirar is3, t32, is6 med apcr, samt t54 och E100 med heat.

Jag testade m26 pershing på test servern, den har 180mm AP, och även då kunde man skjuta E100 på sidan under spaced armor och penna. Man får helt enklet finna sig i att man inte kan penna allt frammifrån, men man kommer prestera sämmre än om man skulle använda apcr. Men jag tycker folk borde gilla utmaningen, om man nu "litar" på sina skills. För mig är positionering och aiming viktigt i spelet och WG har varit snälla nog att buffa accuracy så det ska egentligen inte vara några problem att träffa weakspots.

Jag håller ändå fast vid att har man 200mm AP, så behöver man inte premium ammo eftersom man kan penna typ allt i spelet på sidan och bak.

Missförstå mig inte, det är bra att guld finns i spelet, men majoriteten av tanks har för mycket guld pen vilket gör att guld inte längre blir det sista alternativet om man inte kan penna fienden bak eller på sidan, utan guld blir det självklara valet i alla lägen.

Det var det sämsta jag hört på länge, eller så plockar man fram lite premiumammo och kommer igenom ändå, inte en chans att jag "finner" mig i att jag måste förlora mot en speciell tank. Men spela för att förlora är tydligen the way to play nuförtiden

Permalänk
Medlem

Guld ammo motverkar inte RNG, däremot kan det kompensera en del. Man kan inte säga att man "spelar för att förlora" om man inte använder guld ammo. Med den logiken så kan man lika väl säga att man spelar för att förlora om man spelar statiskt svaga tanks också.

Permalänk
Medlem

Welp. Om jag skulle ladda upp AP i en 44a inför SH och förvänta mig bli uttagen.. Callern skulle undra varför jag ämnar förstöra för laget.
Intet sagt att man ska låta bli spela snäva tanks, bara att om vinsten är viktig så gör man allt vad regelboken tillåter, dvs t.ex. laddar guld.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt - jag förstår inte hur folk kan bli så upprörda över gold ammo, påstådd dålig MM etc. Suck it up! Det är så spelet fungerar - acceptera, gå vidare eller skit i och spela.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

gå vidare eller skit i och spela.

Mja. ioma man lagt ner tid å energi på spelet så är reaktioner på förändringar utan att man var till sådana drastiska metoder som att sluta spela förståeliga. Idéer får man ha, åsikter likaså. Att det kan va tjatigt är väl det jobbiga. Guld, noobs, arty, MM å kartor har varit innehållet i nästan alla klagovisor sedan closed beta, i alla spel.
Klaga på klagosången, sälla sig till kören.

Men ja, tjatigt är det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Att klaga på kartor tycker jag är en helt annan sak. Snart är alla kartor likadana, till och med Swamp har de ju lyckats göra en brawler/slugger-karta av. Charmen med spelet är ju att utnyttja draw distance, view range och camo. Att faktiskt "outsmarta" sin fiende. Ge oss omväxling för fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knypplarn:

Att faktiskt "outsmarta" sin fiende.

Nu handlar ju camo å view range mer om grind å typ av tank än om outsmart. Vilken rödstjärt som helst kan grinda sig till vinst. Mer meta än plays, så att säga.
Själv tycker jag om många av förändringarna i kartorna. I Swamp så finns fortfarande punkter å timings för både rangeplay å hull Downs, samtidigt som brawl flyttats fram tidigare i matchen å den absolut tidigaste spotten delvist lösts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Haha, blev just rapporterad av en idiot som anklagade mig för fusk.
Jag spelade för bra för att inte nyttja fusk :-). 7 dödade med T67:an i en tier 5.
Svartlistade idioten och gick in och kollade hans stats. 130 matcher???????
Kollade på Noobmeter lite mer men fick då uppgiften nedan:

"This account appears to have been reset at WarGaming servers.
You can force a delete of profile information on NoobMeter servers.
Please log in using WarGaming authentication to do this. "
http://www.noobmeter.com/player/eu/BoOm80/503059985/

Undrar vem som fuskar? Sicka idioter det finns.

Permalänk
Skrivet av Spyder69:

Haha, blev just rapporterad av en idiot som anklagade mig för fusk.
Jag spelade för bra för att inte nyttja fusk :-). 7 dödade med T67:an i en tier 5.
Svartlistade idioten och gick in och kollade hans stats. 130 matcher???????
Kollade på Noobmeter lite mer men fick då uppgiften nedan:

"This account appears to have been reset at WarGaming servers.
You can force a delete of profile information on NoobMeter servers.
Please log in using WarGaming authentication to do this. "
http://www.noobmeter.com/player/eu/BoOm80/503059985/

Undrar vem som fuskar? Sicka idioter det finns.

1217 battles med T34 och bara 43%? Pinsamt.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Jag blev också bannad 3 dagar för unsportsmanlike, jag vet inte vad jag gjort för fel. Så jävla jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

1217 battles med T34 och bara 43%? Pinsamt.

Hm, vet inte var jag såg 130 matcher. Nu när jag kollar står det 4700 nåt. Skumt.

edit 1: Jo, här var det: http://worldoftanks.eu/community/accounts/503059985-BoOm80/

Edit 2: var skum stat han har här jämfört med noobmeters.

Men ja, han maxar dock antalet med T34:an så han lär sig nog snart hantera den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag blev också bannad 3 dagar för unsportsmanlike, jag vet inte vad jag gjort för fel. Så jävla jobbigt.

Om du beter dig i spelet som det verkar av det jag läst här är det inte så konstigt.
Men dom borde ju berätta varför du bannas så du kan bättra dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Troligen eftersom jag skjuter i marken nära friendly tanks för att ge dem ett varningen finger om de kampar, blockar, eller går åt fel håll. Men så länge jag inte skjuter på dem så är det ingen anledning att reporta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Troligen eftersom jag skjuter i marken nära friendly tanks för att ge dem ett varningen finger om de kampar, blockar, eller går åt fel håll. Men så länge jag inte skjuter på dem så är det ingen anledning att reporta.

Så du beter dig illa men skjuter inte direkt på folk. Jo, det är fortfarande dåligt beteende.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Troligen eftersom jag skjuter i marken nära friendly tanks för att ge dem ett varningen finger om de kampar, blockar, eller går åt fel håll. Men så länge jag inte skjuter på dem så är det ingen anledning att reporta.

Då förstår jag varför folk tröttnar på dig och rapporterar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ingen är perfekt, men jag försöker sköta mig i spelet :).

Permalänk
Medlem

När jag hade en period av dåligt beteende i spel, t.ex. svära åt kompisar, sucka högt i skajp, skälla ut lagkamrater, TK, allmänt ohyffs som att t.ex. varningsskjuta, så blev jag 1. sämre spelare 2. inte bjuden på kalas å 3. trött på mitt beteende och la om.
Så jag sket i OS-guldet och nöjde mig med att vara så bra jag kan istället. Nu har jag 5%-enheter högre WR och ibland en och annan som vågar spela med mig. Att ge upp innan man går å vinner, I do recommend.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spyder69:

Hm, vet inte var jag såg 130 matcher. Nu när jag kollar står det 4700 nåt. Skumt.

edit 1: Jo, här var det: http://worldoftanks.eu/community/accounts/503059985-BoOm80/

Edit 2: var skum stat han har här jämfört med noobmeters.

Men ja, han maxar dock antalet med T34:an så han lär sig nog snart hantera den.

Skickades från m.sweclockers.com

Så klart kan denna spelaren inte hantera tier 8 tanks eftersom han saknar erfarenhet. Däremot spelar han ett par tusen spel så kommer han nog lära sig. Alla lär sig inte dock, även de som är så kallade "okej" spelare utvecklas inte heller t.ex. många youtube kändisar och twitch streamers.

Permalänk

Någon som testat 9.10 än, och kan säga hur det är?

Visa signatur

Insert funny joke here