Permalänk
Medlem

Rolex Submariner Replica

Tjenare!
Är på jakt efter en ny klocka. Är väldigt svag för Rolex Submariner och har tittat på olika replikor. Jag har hittat en jag är intresserad av men är lite halvt osäker på om jag vågar beställa.
Replikan: *bort*
Någon som har beställt därifrån och vet hur kvalitén är på replikorna? Är också osäker på betalning, är PayPal den smarta vägen att gå isåfall?

Hittade också en Submariner liknande variant på Ur och penn kallad "Diver", ser lite mer budget ut.
Jet Set Diver:

Om ni har några tips på "Submariner" liknande klockor så vill jag gärna kika på dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Avstängd

Skäms på dig. Köp en äkta Submariner när du har råd istället för replikor.

Permalänk
Medlem

Köpte en ny Yacht-Master förra veckan så ekonomin är lite dålig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Seiko har ett par schyssta, ett bättre köp än taffliga kopior.
T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=227043

Permalänk
Medlem

Köp inte någon överprisat replika från svensk butik. Köp direkt från kina istället (där de köpt sina replikor) om du inte har råd med en riktig. $20 och du får hem den på 2 veckor. Fraktfritt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk

Är det ens lagligt att föra in kopior till Sverige?

Permalänk
Medlem

Finns piratkopior med Schweiziska ETA-verk som inte är värdelösa, men de kostar runt 5 tuss, och för det priset är frågan om man inte hellre väljer en äkta klocka från exempelvis Seiko som är kända för att göra kvalitetsklockor till ett rättvist pris. De du länkar till har förmodligen väldigt dålig kvalitet, och räkna inte med att ha den i mer än ett par år.

Nä enligt mig ska du satsa på en äkta klocka istället. Som sagt, kika på Seikos modeller, prisvärda och driftsäkra.

Här har du en hel del modeller,

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Alltså, om du vill ha en "riktig" klocka och ingen fake som liknar Rolex Submariner så ska du kolla på Longines Hydroconquest. Finns både med automatiskt verk och quartz. http://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-l3.642.4.56.6

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Finns piratkopior med Schweiziska ETA-verk som inte är värdelösa, men de kostar runt 5 tuss, och för det priset är frågan om man inte hellre väljer en äkta klocka från exempelvis Seiko som är kända för att göra kvalitetsklockor till ett rättvist pris. De du länkar till har förmodligen väldigt dålig kvalitet, och räkna inte med att ha den i mer än ett par år.

Nä enligt mig ska du satsa på en äkta klocka istället. Som sagt, kika på Seikos modeller, prisvärda och driftsäkra.

Här har du en hel del modeller,

Tack! Ja, du (ni) har rätt, ska kika runt lite på äkta klockar och se vad jag hittar. Bara det att jag tycker Submariner är riktigt snygga. Har en Jet Set Diver nu som är repig och har några år på nacken, så tänkte köpa en ny. Men som sagt ska kika runt nu så kanske jag hittar någon annan jag gillar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska du köpa en fejkrolex så gör det som en rolig grej på utlandssemestern för 1-200 spänn istället.
Ska du köpa en finare variant är det betydligt rimligare att få vad man betalar för. Dvs ett gediget bygge och en snygg klocka. Jag själv fastnade för en Longines Hydroconquest. Visst det är ingen Rolex men ändå en gedigen klocka.
En fusk-Rolex lär ju aldrig någonsin vara ett bra köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soder123:

Alltså, om du vill ha en "riktig" klocka och ingen fake som liknar Rolex Submariner så ska du kolla på Longines Hydroconquest. Finns både med automatiskt verk och quartz. http://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-l3.642.4.56.6

Väldigt snygg, jag tror det blir ett köp på den, tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns ju åtskilliga "Homage" klockor som liknar just Submariner. Tom från välkända Squale. Köpa kopia är ju bara trist. Och de kopiorna som har ETA-verk är reparerade eller verk från gamla klockor eller har frankensteindelar. ETA-verk går inte köpa bara så där hur som helst.

Squale Atmos 20 REF 1545

Steinhart Ocean One

Certina DS Action, Framför allt den äldre m.fl

Du lär även hitta liknande hos de Japanska tillverkarna.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Inaktiv

Köp förfan inte en kopia. Skulle fan skämmas.... enough

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217901:

Köp förfan inte en kopia. Skulle fan skämmas.... enough

Jo för att du som gemene man kan skilja på en 1:1 replika och original?

Tänkte väl det....

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Rolex Submariner är en av världens mest kopierade klockor, jag förstår att man kanske inte har råd/vill lägga de pengarna på ett original men att köpa en kopia är bra trist. Finns en uppsjö varianter som liknar modellen och som också har garanti.

Certina och Longines är väl de mest kända och billigare varianterna.
Steinhart har en variant med ett riktigt ETA verk.
http://www.gnomonwatches.com/watches/steinhart-watches/ocean-...

Sen har du Invicta med japanska Seiko urverk i sina "Rolex diver" modeller.
Jag håller med dig, modellen är bland det läckraste som finns... fixar dock inte cyklopen "förstoringsglaset" i submariner... då hade jag hellre siktat på en Deep sea utan cyklopen men då springer kostnaden iväg rejält.

Edit: Steinhart finns i en svensk butik via prisjakt.
http://www.neowatches.se/steinhart-c-36/ocean-triton/steinhar...

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jo för att du som gemene man kan skilja på en 1:1 replika och original?

Tänkte väl det....

Det handlar inte om huruvida man ser att något är en kopia eller inte, den som bär den vet att det är en kopia. En kopierad statuspryl är skämmigt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det handlar inte om huruvida man ser att något är en kopia eller inte, den som bär den vet att det är en kopia. En kopierad statuspryl är skämmigt.

Jo, typ som detta?

Permalänk

alltså man ser inte skillnad på äkta och inte, om man inte har en äkta precis bredvid, iaf i pris klasserna 1-2k.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag har importerat rätt mycket replikor från Kina. Både till mig själv och sålt till andra. Har handlat från DHGate. Köper man en för 20-30$ så får man en som ser äkta ut på avstånd. Lägger man istället 70-100$ på en klocka du köper direkt från Kina, då snackar vi kvalitet (i replika-segmentet såklart). Jag har en Breitling kopia som känns riktigt riktigt bra, har tuffat på i 4 år nu och är skitsvår att skilja från en äkta om du inte håller i en i andra handen.

Ett exempel på klocka där det finns riktigt bra replikor är Omega Seamaster. Den senaste jag tog hem hade en box som var identisk med orginalboxen, förfalskat och signerat äkthetsbevis (med hologram) från Omega boutique i Chengdu, Kina. Allt var rätt in i minsta detalj. Det ända urmakarn här i stan kunde göra för att avgöra om den var äkta eller ej var att hålla den i handen. Det är nåt med känslan. Replikan saknar liksom den robusta och exakta känslan. Kan man leva med det så kör!

Permalänk
Avstängd

Vem är du att döma vad som är rätt och fel? Du kan fortfarande inte se skillnad på en 1:1 rolex replika (av den bättre kvaliten och jag vet att det finns så pass bra kopior att du inte kan se skillnaden, inte ens en AD kan se skillnad) och en original rolex

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man medvetet skulle vilja köpa en kopia av någonting, det gäller allt från kläder, accessoarer. Är det inte bättre att antingen spara ihop till det man vill ha eller välja nåt annat? Det är min generella synpunkt på det hela.
I vilket fall, nej köp en riktig kvalitetsklocka istället för någon kopia.
Edit. ett bra ex på vad man kan göra med en medveten kopia http://newslite.tv/2010/04/28/7000-fake-rolex-watches-crushe....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Vem är du att döma vad som är rätt och fel? Du kan fortfarande inte se skillnad på en 1:1 rolex replika (av den bättre kvaliten och jag vet att det finns så pass bra kopior att du inte kan se skillnaden, inte ens en AD kan se skillnad) och en original rolex

Det har ingenting att göra med huruvida du ser skillnaden eller inte. Rolex, precis som andra snordyra statusprodukter är en del av en image och ingenting som går att kopiera. En Rolexkopia är inte en Rolex, den saknar betydelsen som en Rolex har.

Visst kan man tycka att Submariner är världens snyggaste klocka och köpa en kopia bara för utseendet, men då finns det som sagt bättre alternativ. Att köpa en klocka som är märkt "Rolex", som egentligen är ett skal, är skämmigt. Inte för att det inte ser ut som en Rolex (för kopior brukar vara rätt trogna originalet), utan för att det inte är en statusprodukt ö.h.t. Det är en polerad bajskorv.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Det har ingenting att göra med huruvida du ser skillnaden eller inte. Rolex, precis som andra snordyra statusprodukter är en del av en image och ingenting som går att kopiera. En Rolexkopia är inte en Rolex, den saknar betydelsen som en Rolex har.

Visst kan man tycka att Submariner är världens snyggaste klocka och köpa en kopia bara för utseendet, men då finns det som sagt bättre alternativ. Att köpa en klocka som är märkt "Rolex", som egentligen är ett skal, är skämmigt. Inte för att det inte ser ut som en Rolex (för kopior brukar vara rätt trogna originalet), utan för att det inte är en statusprodukt ö.h.t. Det är en polerad bajskorv.

Fast vad du egentligen säger är att så länge du tror den är äkta så är det OK.
Vilket ju betyder att en bra replika på armen har samma skryteffekt som en äkta.
För det är ju skryt det handlar om, ursprungligen så var det ju skillnad på klockor och dyrare betydde ju bättre.
Men numera får du en otroligt exakt klocka på OK macken för 49:-
Så resten måste man ju anse vara "bling".
Och inget fel i det IMO, men att inbilla sig att någonting annat än utseendet spelar roll när det är just bling blir ju bara fel.

Personligen så ser jag inte poängen med en klocka numera.
Dom är ju bara onödigt komplicerade armband.
Tiden har man ju i mobilen numera, och exaktare dessutom.

Permalänk
Medlem

Håller helt med dig.
Det är lite samma sak med alla tjejer man ser går runt med fake Louis Vuitton handväskor. Det är otroligt få som är villiga att betala det pris som en väska ligger på 10000 minst och uppåt, därför vet man när man ser en att det i 95% av fallen eller mer så är det en kopia.
Det blir bara larvigt i min mening.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag hade skippat att köpa en kopia .. köp en riktig schysst Seiko istället jag har denna den och älskar den. Den är tom så lik Roex Submariner att folk brukar fråga komiskt nog. Med denna klocka kan du svara att det är ett dykarur utan att man behöver känna sig "fake". Polarna fjollar runt med sina Rolex och Hublot iof är de äkta men de byter och säljer hela tiden...de har tom uttryckt intresse för mitt ur de tyckte den var najs då den har en bra vikt och höjd. Jag har haft en dyr klocka i mitt liv och den sumpade jag ganska snabbt !

Permalänk
Avstängd

Men då fyller den iallafall sin funktion hyffsat.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spara till en beggad "Subba", få den ordentligt ompysslad av en urmakare och du kommer att bli mer nöjd med den än något annat du köper om det är den klockan du gillar. Sen till skillnad från de absolut flesta andra klockor (och i princip alla andra prylar du köper) är det inte samma sak som att kasta pengarna i sjön. En submariner behåller sitt värde och skulle du få för dig att sälja den och du har skött den väl så får du tillbaka de pengar du betalade när du köpte den beggad.

Sen de som här i tråden uttrycker att det är idiotiskt att lägga pengar på en bra klocka tycker jag har fel. En klocka är snygg och fyller sin funktion samt om man handlar smart så behåller den sitt värde. Köp aldrig en kopia oavsett hur bra den är, för då slänger du verkligen mycket pengar i sjön. Värt att tänka på när du köper en beggad rolex är dock att du skall vara jävligt försiktig så att du inte köper en kopia och betalar för en äkta, d.v.s. att du inte köper en blocket eller tradera utan från en urmakare komplett med intyg och sen får den kollad innan du slutför köpet.

Sen ytterligare en tanke till de som förespråkar kopior eller billigare klockor med tanke på att vi befinner oss på SweC: Kan ni tänka er att lägga 20-30-40 tusen på en dator? Det finns billigare kina-alternativ där med. Sen när ni säljer er monsterdator efter ett par år, hur mycket pengar får ni då tillbaka?

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk

Har en svaghet för aqua terra men som 20åring har jag inte riktigt ekonomin..
Medans vi ändå har lite klocknördar här ställer jag frågan:
Har certina eller Tissot någon som är lik den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Har en svaghet för aqua terra men som 20åring har jag inte riktigt ekonomin..
Medans vi ändå har lite klocknördar här ställer jag frågan:
Har certina eller Tissot någon som är lik den?

Finns väl ingen som är jättelik hos dem men Certina DS-2 har en del drag av Aqua Terra, någon millimeter mindre dock.

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr