Permalänk
Medlem

M-itx chassi, tips?

Hej!

Har börjat titta lite på att sätta ihop en ny m-itx rigg för vardagsrummet.

Kommer att lägga hyffsat med pengar för att få till ett bra system.

Nu till det svåra. Vad har ni för tips på chassin? Jag vill att det ska vara så litet som möjligt, men ändå stort nog att husera någon fläkt i fronten och någon på baksidan.

Har kikat lite på nya Cougar QBX men vill gärna kika på lite fler alternativ.

Kom gärna med tips på bra chassin som uppfyller ovanstående kriterier.

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Vad har du för tvbänk är väl första frågan att ställa; allting kan se malplacerat ut på fel möbel.

Själv kör jag ett fractal design R2 black brevid min tvbänk och den blir i princip osynlig förlängning om man tar ur lysdioden i fronten.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Vad har du för tvbänk är väl första frågan att ställa; allting kan se malplacerat ut på fel möbel.

Själv kör jag ett fractal design R2 black brevid min tvbänk och den blir i princip osynlig förlängning om man tar ur lysdioden i fronten.

Har många olika alternativ när det gäller att positionera datorn, så jag är öppen för förslag. Men ska som sagt vara ett m-itx chassi och gärna så litet som möjligt, men ändå med plats för ett par fläktar för luftgenomströmning.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Phanteks Enthoo EVOLV ITX i veckan, otroligt nöjd. Jag tittade på QBX också men jag kom fram till att EVOLV duger galant och bygget i QBX inte skulle vara speciellt fridfullt..

Edit: NCASE M1 om det ska vara så absolut litet som möjligt. Jag ser att datorn ska till vardagsrummet, är det en HTPC-maskin? Behöver du ett chassi med plats för dedikerat grafikkort? Om inte, spana in Lian Li:s chassin

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler