Permalänk
Medlem

fula typsnitt i netscape?

har lyckats med koststycket att få igång utdelningen av internet så nu skriver jag min första tråd på min linuxburk. Men jag upptäckte att typsnitten i netscape är ruskit små eller på tok för stora för att det ska se normalt ut. Vad kan man göra åt detta?

bte. nån som vet nån ultra-never-used-a-computer-in-my-whole-life linux guide?

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir enklare om du säger något specifikt som du vill ha en guide om. T.ex. hur man sätter upp en webserver eller hur man flyttar/kopierar filer osv...

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

han vill förmodligen ha en guide hur man fixar till dom fula fonterna, alternativt importerar windowsfonterna..

det finns flertal guider om detta

Permalänk
Medlem

ja, alla guider är välkomman
men annars hur jag får ordning på min apache-server osv. Lite filhantering hade inte heller varit fel

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Hedersmedlem

Att fixa snygga fonter (som jag för övrigt tycker att jag nästan lyckats med) är ett JÄKLA jobb. Det är inte bara lägga in truetype-fonter och tycka att det är snyggt tyvärr.
Här har du lite iaf: http://www.tldp.org/HOWTO/mini/FDU/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Offtopic.
Till DarkBob:
har formaterat min HD och behöver lite snygga Anime/Manga bakgrunder skulle du kunna mejla ett par?

Ps. Vilken Linux dist kör du?. Ds

Visa signatur

Kör Mandrake Linux 9.1 och Windows XP

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

?SYNTAX ERROR, visst. Ge mig mail/icq eller nåt annat sätt att få tag i dig bara.

jag köra redhat 7.3

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue