Permalänk

Köpte mig ett nytt bord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Lookin good.

Vad är det för brytare på ditt Ducky Shine 5 RGB "Bigfoot" bord?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Lookin good.

Vad är det för brytare på ditt Ducky Shine 5 RGB "Bigfoot" bord?

Cherry MX Brown. Riktigt jävla najs att skriva på!
Den finns i alla möjliga brytare också. Detta är det bästa tangentbordet jag skrivit på, någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

[...]Ducky Shine 5 RGB "Bigfoot" bord?

Bigfoot? Här är ett Bigfoot:

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Cherry MX Brown. Riktigt jävla najs att skriva på!
Den finns i alla möjliga brytare också. Detta är det bästa tangentbordet jag skrivit på, någonsin.

Skrivet av Khers:

Bigfoot? Här är ett Bigfoot:
http://i.imgur.com/jssgNDp.jpg

MuffinManxD

Har själv ett vitt ANSI Ducky One RGB YOTG med Cherry MX Black, har för mig att detta t-bord aldrig fanns med svarta brytare i ISO layout, Kan/kunde bara fås med Red å Brown i ISO layout. Borden finns/fanns bara med vitt chassi.

Khers

Ett litet missförstånd från din sida, jag gillar inte dom stora fötterna på Shine 4/5 t-borden, därav namnet "Bigfoot", föredrar hellre Shine 2/3 chassina å Ducky One chassiet.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Khers

Ett litet missförstånd från din sida, jag gillar inte dom stora fötterna på Shine 4/5 t-borden, därav namnet "Bigfoot", föredrar hellre Shine 2/3 chassina å Ducky One chassiet.

Nej nej, inget missförstånd. Jag förstår vad du menar, men jag tycker kanske inte namnet är så fasligt passande. IBMs 5291 Bigfoot (som min bild visar) klär namnet bättre. Likaså SGIs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Nej nej, inget missförstånd. Jag förstår vad du menar, men jag tycker kanske inte namnet är så fasligt passande. IBMs 5291 Bigfoot (som min bild visar) klär namnet bättre. Likaså SGIs.

Ok, tack för infon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det några "ultraflat" tangentbord liknande typ Apples fast med mekaniska brytare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaroze:

Finns det några "ultraflat" tangentbord liknande typ Apples fast med mekaniska brytare?

Nope. Det närmaste du kommer är nog rappoo kx..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Elgiganten säljer Logitech G710 för 599 (annars 1599) just nu.

Tack för tipset. Såg att priset låg kvar. Hoppas de har det framme för test. Hur upplevs Cherry blue för någon som aldrig haft ett mekaniskt t-bord tidigare tror du?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av seville57:

MuffinManxD

Har själv ett vitt ANSI Ducky One RGB YOTG med Cherry MX Black, har för mig att detta t-bord aldrig fanns med svarta brytare i ISO layout, Kan/kunde bara fås med Red å Brown i ISO layout. Borden finns/fanns bara med vitt chassi.

http://i.imgur.com/rrUAQyw.jpg

Khers

Personligen så ÄLSKAR jag det!

Permalänk
Inaktiv

Rött TEX Alu-case moddat till CM Novatouch

För lite bilder
Fick kapat färdigt i det röda TEX-Chassit, så nu fick min andra Novatouch plats:

Fler bilder på Imgur

Jag tror "Nantucket Selectric" kan bli riktigt snyggt på det! (*väntar otåligt*)

Typo
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av anon257891:

För lite bilder
Fick kapat färdigt i det röda TEX-Chassit, så nu fick min andra Novatouch plats:

Jag tror "Nantucket Selectric" kan bli riktigt snyggt på det! (*väntar otåligt*)

Det är redan snyggt, men Nantucket Selectric kommer bli galet! Kommer nog aldrig förlåta mig själv över att ha missat den GB'n.

Corsair Strafe med K70 RGB-caps, ska användas som plattform till Datamancer-bygge i dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Det är redan snyggt, men Nantucket Selectric kommer bli galet! Kommer nog aldrig förlåta mig själv över att ha missat den GB'n.

Kan verkligen inte släppa ditt skrivbord. Det är så in i h*lvete snyggt.
Sen skadar det inte att du är duktig på att fota.

Permalänk

Tack så jättemycket för handlovsstödet @Laine kunde inte varit nöjdare!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Wasd har nu lanserat sitt 60% keyboard! Verkar riktigt fint.
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/code-keyboard...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob-Chan:

Wasd har nu lanserat sitt 60% keyboard! Verkar riktigt fint.
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/code-keyboard...

Ser helt okej ut! Vet inte varför man skulle välja detta framför POK3R

Permalänk
Medlem

https://geekhack.org/index.php?topic=51026.msg2089573#msg2089...
Inlägg #1989. Ser ut som att Penumbra är påväg mot en round 2 Jag som lovat mig själv att inte köpa fler sets nu. Men jag är så svag för dess solarized alphas..

Permalänk
Medlem

Uppdaterat lite nu på två av mina brädor, var lite sugen på RGB så

IBM model M ano 1988

Novatouch strykjärnsmoddat och bestyckat med Granite caps

(nej vet inte varför bilder är upp och ner ... i vart fall för mig...)

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska köpa Novatouch eller pok3r. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob-Chan:

Funderar på om jag ska köpa Novatouch eller pok3r. Vad tycker ni?

Det är två väldigt olika tangentbord? Vad ska du använda det till? Har du använt något liknande tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det är två väldigt olika tangentbord? Vad ska du använda det till? Har du använt något liknande tidigare?

Vad brukar man använda tangentbord till? Xd
Nej men spela och skriva såklart.
Har haft pok3r och tkl förut så vet hur det känns men vet inte vilket av dom jag ska skaffa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob-Chan:

Vad brukar man använda tangentbord till? Xd
Nej men spela och skriva såklart.
Har haft pok3r och tkl förut så vet hur det känns men vet inte vilket av dom jag ska skaffa

Okej, svårt för någon annan att ge råd om du själv har provat båda formaten och inte vet vad du föredrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Okej, svårt för någon annan att ge råd om du själv har provat båda formaten och inte vet vad du föredrar

Tänker mer på switcharna i novatouch

Permalänk

@Rob-Chan: Topre switchar är mer som clears, så beror på vad du tycker om

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Skrivet av _robban:

Uppdaterat lite nu på två av mina brädor, var lite sugen på RGB så

http://www.impero.org/tech/keyboard/2.jpg
IBM model M ano 1988

http://www.impero.org/tech/keyboard/4.jpg
Novatouch strykjärnsmoddat och bestyckat med Granite caps

(nej vet inte varför bilder är upp och ner ... i vart fall för mig...)

Rekommenderar du strykjärnsmodden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Rekommenderar du strykjärnsmodden?

Alla dagar i veckan, blir ett nytt tangentbord man får efter denna modden. Modden i sig tar väldigt lång tid och är rätt trist att utföra men så kan man ju kolla på film eller annat samtidigt som man gör det så går tiden liten snabbare.
Jag har även gjort stryckjärns modd på ett av mina Realforce 105U och modden i sig skapar en fantastiskt känsla när man skriver i min mening. Du får vanliga Topre känslan på nedslaget men på uppslaget (?)/vägen upp för tangenten i fråga så hjälper denna modden till och fångar upp och skapar en dovare och mjukare skriv känsla.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Proffsmobbare

Ska inte spamma tråden mycket mer, men påbörjade chassibygget till tangentbordet inatt. Kanske intresserar någon här.

Gäller att hitta några passande caps sen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Ska inte spamma tråden mycket mer, men påbörjade chassibygget till tangentbordet inatt. Kanske intresserar någon här.

http://oi66.tinypic.com/10p96yc.jpg

Gäller att hitta några passande caps sen också.

Wow, för min del får du gärna spamma på mer. Gillar verkligen det här och dina handledsstöd.

Permalänk
Skrivet av _robban:

Alla dagar i veckan, blir ett nytt tangentbord man får efter denna modden. Modden i sig tar väldigt lång tid och är rätt trist att utföra men så kan man ju kolla på film eller annat samtidigt som man gör det så går tiden liten snabbare.
Jag har även gjort stryckjärns modd på ett av mina Realforce 105U och modden i sig skapar en fantastiskt känsla när man skriver i min mening. Du får vanliga Topre känslan på nedslaget men på uppslaget (?)/vägen upp för tangenten i fråga så hjälper denna modden till och fångar upp och skapar en dovare och mjukare skriv känsla.

Härligt, då ska jag se till att den blir gjord någon gång i framtiden!