Är det naturligt att man slutar spela när man är över 50?

Permalänk
Medlem

Är långt ifrån 50 men känner ofta den där "been there done that" känsla till många spel som nån skrev innan. Måste verkligen vara något speciellt spel för att jag ska skaffa det och faktiskt spela det.
Är ofta samma koncept men bättre grafik och lite fler funktioner. VR kan nog vara kul men känner att det behöver mogna en hel del innan det är värt investeringen för egen del.

Permalänk

För min del har det varit att jag spelar mindre, för spelen är helt enkelt mindre roliga. Så det finns inget sug alls. Har bara spelat csgo casual då och då. Tills nu när Black Desert Online kom ut.
Det har jag spelat ja jävlar och ändå så mycket kvar. Spelet är riktigt bra, dock tror jag att jag kommer ändå tröttna. För jag lever lite på nostalgin-känslan om hur bra ett mmorpg kan vara.

Tror nog mest att folk spelar mindre, för att spelen är helt enkelt mindre intressanta och man har högre krav. Och inget fel med det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Inaktiv

Jag är bara 24 år men känner mig utbränd av spel . Så ska försöka hitta något annat och göra under dagarna .

Permalänk
Inaktiv

Jag slutade nästan helt med spel efter att stridsflygsimulatorerna värda namnet slutade komma, favoriten var Jane's F-15 som var sanslöst kul när man väl hade läst igenom och lärt sig tegelstenmanualen, det var en tjock bok.

Den närmaste som jag har provat efter den är A-10C simulatorn men flygupplevelsen den ger är som att köra en flygande traktor, dvs. fartupplevelsen är obefintlig.

Permalänk
Medlem

Fyller 25 iår och blivit mycket mindre spelande nu när jag börjat jobba igen. Förut snittade jag väll 40h/veckan nu är jag nere i kanske 5-10h/veckan. Saknar spelandet lite men nu har man ju pengar så då kan man göra andra saker också som gå ut/pubben, bio etc

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kör en quote från mig själv.

"15 minuter eller en halvtimme" är mer symboliskt. Nog ger jag spelen längre tid än så. Klickar inte. Förr i tiden så var jag besatt av spel. Drömde nästan om strategier mm, får inte den känslan längre. Ser fram emot spel, sen när de kommer så har jag inte "orken".

Euro Truck Simulator 2 har jag lirat en hel del. Såpass mycket faktiskt att jag blev småtrött på det.

Ser just nu fram emot Planet Coaster. Försöker peppa mig till köp av Stellaris.

"Ofantligt mycket mer spelvärde då"? På vilket sätt då?

Jag har spelat Skyrim i 600 timmar med flera olika karaktärer utan att ens spela klart main storyn en enda gång. Jag spleade Mass Effect-serien i 150+ timmar. Sleeping Dogs tog säkert 60 timmar att klara. De tre Shadowrun-spelen som jag köpt har jag knappt skrapat på ytan på; Wasteland 2 skall vi inte ens prata om - där har jag säkert 70-80 timmars speltid framför mig. Path of Exile har ätit upp minst 300 timmar, och eftersom det hela tiden kommer nytt material så blir det aldrig tråkigt. Och låt mig inte ens börja tala om Elite: Dangerous...

Visst, men kunde spela Super Mario Bros. eller Ice Climber i 600 timmar, men man kan också sitta och stirra in i väggen i 600 timmar; de två är ungefär lika kul. Skyrim är fortfarande roligt efter 600 timmar.

För att inte tala om alla fantastiska indiespel - Stardew Valley, Super Meat Boy, Don't Starve, Axiom Verge, Bastion, Legend of Grimrock I & II, The Binding of Isaac, Hotline Miami, To the Moon, Limbo, FTL, Cave Story, Kerbal Space Program (som jag spenderat 100+ timmar i), Prison Architect, Hyper Light Drifter, Broforce, Firewatch, Rogue Legacy, The Banner Saga, Gemini Rue, Shovel Knight, Nuclear Throne, Ori and the Blind Forest och Undertale.

Om inget av dessa spel tilltalar dig så tror att problemet ligger hos dig, och inte hos spelen som släpps idag.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Tror mest det är pga att spelen håller så dålig kvalitet just nu.
Allting skall vara så pampigt, men sedan så är storyn eller själva spelkänslan urdålig.
Har haft tankar på att bygga en ny dator men ser ingen mening med det när det inte är några roliga spel påväg.
Vill man spela något annat än FPS, som jag själv inte tycker om, så finns det inte mycket att välja på och inte ens den genren är värst bra just nu efter att de gjort 1 miljard liknande spel om andra världskriget.

MMORPG genren som är en av min favoriter är stendöd just nu och det enda vi får är spel från Korea som man tröttnar på efter 1 månad.
JRPG genren som jag älskat sedan barnsben är totaldödad. Jag älskade turn based mekaniken, men nu skall allting vara actioncombat...
MOBA är det "nya" nu men företagen har inte lärt sig att den marknaden är mättad av LoL och DOTA.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Spelar mindre för varje år, inte för att intresset minskar utan för att dagens spel känns allt mer utvecklade efter mall. Tycker helt enkelt inte att dagens spel är lika bra varken i den giriga indiemarknaden eller AAA. Spelar fortfarande mina gamla och nya favoriter men det blir ju givetvis mindre speltid när jag redan upplevt dessa.

Permalänk
Medlem

Hur definierar du naturligt i detta sammanhanget? O_o Är du rädd att du avstår från normen om du inte längre innehar ett intresse till datorspel efter att du fyllde 50? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

"Ofantligt mycket mer spelvärde då"? På vilket sätt då?

Jag har spelat Skyrim i 600 timmar med flera olika karaktärer utan att ens spela klart main storyn en enda gång. Jag spleade Mass Effect-serien i 150+ timmar. Sleeping Dogs tog säkert 60 timmar att klara. De tre Shadowrun-spelen som jag köpt har jag knappt skrapat på ytan på; Wasteland 2 skall vi inte ens prata om - där har jag säkert 70-80 timmars speltid framför mig. Path of Exile har ätit upp minst 300 timmar, och eftersom det hela tiden kommer nytt material så blir det aldrig tråkigt. Och låt mig inte ens börja tala om Elite: Dangerous...

Visst, men kunde spela Super Mario Bros. eller Ice Climber i 600 timmar, men man kan också sitta och stirra in i väggen i 600 timmar; de två är ungefär lika kul. Skyrim är fortfarande roligt efter 600 timmar.

För att inte tala om alla fantastiska indiespel - Stardew Valley, Super Meat Boy, Don't Starve, Axiom Verge, Bastion, Legend of Grimrock I & II, The Binding of Isaac, Hotline Miami, To the Moon, Limbo, FTL, Cave Story, Kerbal Space Program (som jag spenderat 100+ timmar i), Prison Architect, Hyper Light Drifter, Broforce, Firewatch, Rogue Legacy, The Banner Saga, Gemini Rue, Shovel Knight, Nuclear Throne, Ori and the Blind Forest och Undertale.

Om inget av dessa spel tilltalar dig så tror att problemet ligger hos dig, och inte hos spelen som släpps idag.

Ta inte åt dig! Försöker förklara att spelen jag lirade förr gav mig mer än vad spel gör idag. Spel eller ålder som är skillnaden vet jag inte. Självklart så spelar det in också hur livet var för mig då kontra idag.

Merparten av spelen du listade är säkert mästerverk. Många av dem är inte alls på "min lista" av spel jag hade lirat ens då jag var yngre.

"Skyrim", "Mass Effect 1-2-3". Äger dem och har lirat. "Skyrim" nötte jag på med säkert uppåt 15 timmar totalt men la ner då jag inte gillar rollspel, tyvärr. "Mass Effect 1". Vet inte hur många gånger jag startat om spelet och intresset bara tvärdör efter fem till sex timmar.

"Stardew Valley" köpte jag och har väl snabbtestat tre till fyra timmar. "Klickar" inte medans min vän har lagt ner veckor i spelet och han älskar det!

Typ av spel jag lirade förr. "Sim City 2000". Vete f-n hur många timmar jag hade i det spelet. "Sim City 5". Såg fram mot det som en galning och gillade det inte alls. "Cities Skylines". Kul spel men för att använda ordet "klickar inte" igen så passar det på det spelet för mig. Gamla hederliga "Railroad Tycoon" = måååånga timmar, "Championship Manager" = det spelet som ätit upp merparten av mitt liv. Football Managerserien. Köper alltid "årets version" men har ärligt talat knappt lirat sen de ändrade namn till "Football Manager". "Lucasarts" alla spel, älskade dem alla! Likadant med "Cinemaware"´s alla spel till Amigan.

Som sagt. Jag tar på mig att felet ligger hos mig. Om det sen är med ålder eller "been there, done that"känslan som gör det?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

49 bast 4 ungar mellan 22 och 3 hinner ändå klämma in 2-3 timmar per kväll plus jobbar med esport.
Känner verkligen inte att intresset avtar eller att det skulle vara naturligt att sluta spela efter 50 bast.
Finns är en mer naturlig sak att innefatta spelande när man är över 50 bast, barn som vill spela som man får se till vilka spel som ska/får spelas och i viss mån lära dem att spela, barnbarn som kommer som i sin tur vill lära sig att spela.
Sedan att man kanske inte får/hinner/orkar spela just det spelet man själv skulle vilja är en annan femma det får man ta när den tiden finns.
Köp av spel sker mindre sporadiskt idag även om ekonomin inte är ett hinder utan snarare det som flertalet nämnt innan, spelen håller en så mycket lägre kvalitet idag och släpps tyvärr oftare ej färdigställda än färdiga.
Tiden för att köpa och testa ett nytt trasigt spel är inte lika intressant längre.
Dock märker jag att många av mina närmaste i samma åldersspann som inte spelar på pc längre de har en högre grad av färdiga spel att tillgå på sina konsoler, även om det totala antalet är mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Som sagt. Jag tar på mig att felet ligger hos mig. Om det sen är med ålder eller "been there, done that"känslan som gör det?

Jag tror inte att det är åldern. Jag fyller snart 40, men har samma intressen som jag hade när jag var 20, men de är ännu roligare nu!

Visserligen spelar jag mindre, men det beror på långa dagar med pendling till jobbet och att Let's Plays har blivit en grej, vilket gör att jag kan få uppleva spel som jag inte skulle vilja spela själv, eller se andra personer spela spel som jag spelar, fast på ett annat sätt.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkalmanBC:

spelen håller en så mycket lägre kvalitet idag och släpps tyvärr oftare ej färdigställda än färdiga.
Tiden för att köpa och testa ett nytt trasigt spel är inte lika intressant längre.

Men för i helvete, varför är det så många som skriver det här? Det är ju inte sant för fem öre! De trasiga spel som har kommit de senaste åren kommer från gigantiska utvecklare som gör spel på löpande band, och ni verkar tro att det är DE ENDA SPEL SOM FINNS!

Jag skrev nyss en lång lista på fantastiska indiespel: Stardew Valley, Super Meat Boy, Don't Starve, Axiom Verge, Bastion, Legend of Grimrock I & II, The Binding of Isaac, Hotline Miami, To the Moon, Limbo, FTL, Cave Story, Kerbal Space Program, Prison Architect, Hyper Light Drifter, Broforce, Firewatch, Rogue Legacy, The Banner Saga, Gemini Rue, Shovel Knight, Nuclear Throne, Ori and the Blind Forest och Undertale.

Om du struntar i att dumköpa skiten som EA, Activision och Ubisoft spyr ur sig varje år och upptäcker att det faktiskt finns ANDRA utvecklare också (jag vet, det låter helkonstigt, men det är sant, jag lovar!) så kan du garanterat hitta spel som tilltalar dig.

Gillade du Super Metroid på SNES? Köp Axiom Verge! Gillade du Contra? Köp Broforce! Gillade du Mega Man? Köp Shovel Knight! Gillade du Dungeon Master? Köp Legend of Grimrock!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Naturligt att man tillslut tröttnar på sina hobbies. Gäller att ha flera att växla mellan

Permalänk
Medlem

"You don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing."

Ligger nog lite i det tror jag.

Jag gillar Anno 1404, Civ, Football Manager, men kan inte ha dem installerade, glömmer tid och rymd och det går inte längre när jag har en liten grabb som är 14 månader och är överallt och ingenstans, samtidigt! Men spelar gör jag, BF4, med frugan och systersonen. Perfekt spel som man kan bränna en timme eller två ett par kvällar i veckan.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Jag tror inte att det är åldern. Jag fyller snart 40, men har samma intressen som jag hade när jag var 20, men de är ännu roligare nu!

Visserligen spelar jag mindre, men det beror på långa dagar med pendling till jobbet och att Let's Plays har blivit en grej, vilket gör att jag kan få uppleva spel som jag inte skulle vilja spela själv, eller se andra personer spela spel som jag spelar, fast på ett annat sätt.

Önskar jag hade det så, för mig blir upplevelsen svagare med åren för allt i princip.

Permalänk

Nu 27 och vill idag bara spela mästerliga singelplayer spel med ingripande manus. Har inte tid att hålla igång mitt aim eller microrörelser för rankat onlinespelande när man har familj och jobb. Vilket svider inombords då man är grovt tävlingsinriktad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Skrivet av anon196996:

Jag är bara 24 år men känner mig utbränd av spel . Så ska försöka hitta något annat och göra under dagarna .

Känner precis samma sak, dock känner jag att jag verkligen VILL spela.. men något gör att jag inte känner lust förutom i vissa perioder när jag kan sitta o nöta samma spel timmar i sträck som den gammla goda tiden.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Instämmer helt med dig @Kärlekstrollet Man blir bara besviken och arg när man inte har tiden att försöka hitta tillbaka till sin gamla aim i QW/Quake. Man har varken tiden eller orken vid 30 snåret. Njuter numera av bra Singleplayer spel med bra story!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem

Kul att åldrarna varierar så mycket. Jag 69-årig gamer ser framåt vårens roligaste händelse då Jesper JW Wecksell , CounterStrike värlsdsmästare här från Krylbo-Avesta som spelar i Fnatic öppnar en av de få E-sportbutiker som finns utanför Stockholm och några andra mega städer i landet i vårt köpcenter i Avesta. Gissa vem som sista April står vid dörren för ett besök då hela Fnatic teamet också finns på plats. Det skiljer visserligen 51 år oss emellan men det är "sinnet" som räknas. Jubelfest !!!!!

Permalänk
Medlem

Spelar ca 4-5h per dag och har otroligt roligt på TS, man lär sig något nytt då vi har spelare från hela världen så jag tror nog att jag kommer spela vid 50 (som närmar sig med stormsteg).

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Skrivet av PostieSWE:

Visst tappar man lite intresse. Jag slutade med alla Multiplayerspelen ungefär när jag passerade 50. Det berodde iofs inte på åldern utan på att jag blev sjuk.
Jag tog upp spelandet, delvis som rehab, efter ett tag. Sedan dess har jag spelat Campaign mestadels. Nuförtiden är det bara 2 spel som lockar och som jag ständigt återvänder till; Call of Duty och Metro 2033.
Jag köper alla nya CoD och har spelat igenom hela serien (SP) flera gånger. Metro 2033 är nog det vackraste spel jag haft. Tyvärr verkar det inte som om studion kommer med någon fortsättning? Det enda vi sett är Redux-versionerna?

Jag är 56, 4 barn (som inte spelar). 2 barnbarn, jag får väl hoppas på dem... Tyvärr verkar kidsen vara intresserade av lite enklare spel, men de minsta visar iaf ett ordentligt intresse när morfar/farfar spelar CoD

Nu har jag inte läst hela tråden, men Metro Last Light finns ju och det är Metro 2034. Sjukt bra spel! Har inte spelat klart det än men det
är lika bra som det första tycker jag. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av Bra Hemsida:

Nu har jag inte läst hela tråden, men Metro Last Light finns ju och det är Metro 2034. Sjukt bra spel! Har inte spelat klart det än men det
är lika bra som det första tycker jag. /Robin

Så sant, jag buntade ihop dem. Spelade bägge direkt efter varandra. Vet inte om Last light kallas 2034, men det är kanon!
De bägge remixerna som kom efter ett år, var i stort sett samma spel, men otroligt vackra och spännande. För er som inte provat kan jag utlova en suverän upplevelse! /Stefan

Skickades från m.sweclockers.com

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Håller med! spelen är för dyra för hur dem är gjorda! alltid buggar och skit. plus alla DLC som man måste ha sedan.. nejdu fan skulle aldrig betala dem priserna idag för dem spelen som släpps idag.

Är 25 om det har nån betydelse.

Det är väl det ända som jag tycker har förändrats med åldern är att spelens pris inte har nån betydelse då de kostar väldigt lite för tiden du får ut/kan ta ut.

Var skillnad när man inte hade nån direkt inkomst och skulle motivera 600 kr på ett spel.

500kr är ingenting med en svensk medellön.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Nån som märkt att ts är avstängd?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Japp, han blev det efter detta inlägg.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

@Palme_570:
Alla kanske inte vill sitta och gäjma MP utan vill ha ett bra singellir att spela! och spelen idag som släpps som är på 35-60gb har riktigt korta sunkiga singellir! och 500kr för en familj kan/är väldigt mycket pengar!
Du får se själv sedan när du har skaffat barn har billån hyra skolavgifter dagisavgifter m.m m.m hur mycket du tycker att en 500 är värd då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

@Palme_570:
Alla kanske inte vill sitta och gäjma MP utan vill ha ett bra singellir att spela! och spelen idag som släpps som är på 35-60gb har riktigt korta sunkiga singellir! och 500kr för en familj kan/är väldigt mycket pengar!
Du får se själv sedan när du har skaffat barn har billån hyra skolavgifter dagisavgifter m.m m.m hur mycket du tycker att en 500 är värd då!

Allt handlar om vad man prioriterar. Jag betalar iaf 8k med hyra, bil osv i månaden. Sen har jag inte barn osv men det är inte det som bestämmer om 500kr är mycket pengar. Utan relativiteten mot vad annat kostar+vad du får in då givetvis.
Men du betalar för underhållning och om du jämför med annan underhållning så är det väldigt billigt.

Nu vet inte jag vad du tjänar / din fru / sambo men förutsatt att båda jobbar/bor ihop har ni halva hyran jänt emot en som bor själv och om vi då hittar på att ni tjänar 15k var i månaden rent och har 2 bilar+hyra och då betalar drygt 12k för det i månaden så har ni 18k+barnbidrag kvar till barn,mat och fritid då är inte 500kr så jävla mycket..

Men hur det än vrider och vänder på det finns det inte så mycket annat som ger 10+ timmar i underhållning för 500kr.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Mmm, misstänker att det rörde sig om otillåtna länkar i en annan tråd. Fast det är ju rent spekulativt, och spelar ingen egentlig roll. Frågeställningen här är ju fortfarande intressant för alla andra, helt uppenbart.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

49 här och spelar till och från, när ungarna var små så vatt det väl lite mindre spelande tills pojken upptäckte min PS1, då fick man spela med han, sedan tog han över min PS2 och jag fick spela med han när han behövde hjälp....I dag är flickan utflugen ur boet sedan 8 år tillbaka hon har spelat mest sims på pc, så där behövdes inte min hjälp, tack och lov

Sonen är 14 och behöver inte pappas hjälp mer i spelvärlden (ps4) förutom med pengar till nya spel, jag själv lirar Ps3 och Pc sporadiskt, sista veckan har jag nött igenom det nya Tombraider ( pc ) ca 10 timmar/dag pga sjukdom...

Jag har själv märkt att spelintresset har minskat, men det beror mest på att "the good ol games" inte görs något mera, Doom,Quake,Duke Nukem,Shadowarrior,Unreal osv osv, mera FPS förfaen, mer DM online tack, hatar allt vad teamgame heter, skjut på allt som rör sig är min filosofi