Permalänk
Inaktiv

Problem med uppstart

Tjena!! Har nu fått ett problem, skulle installera en ny processor och allting gick perfekt tills jag startade. Datorn går igång, fläktar o lampor på moderkortet men det kommer upp "no signal":( Kan jag har haft sönder något?
Snälla hjälp!!

Permalänk
Medlem

kolla att moderkortet stöder cpu kan behövas uppdatering av bios
Ps underlättar för oss att hjälpa dig om du talar om vilken moderkort och cpu det gäller

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jygge:

kolla att moderkortet stöder cpu kan behövas uppdatering av bios
Ps underlättar för oss att hjälpa dig om du talar om vilken moderkort och cpu det gäller

Oj, det är en msi 770-c45 o den nya processorn är en AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jojkmaster:

Oj, det är en msi 770-c45 o den nya processorn är en AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Skickades från m.sweclockers.com

Även testat med min gamla AMD athlon II x4 630 processor 2.80ghz och det är samma sak, allt lyser och går igång förutom bilden

Permalänk
Medlem

kollade på msi hemsida misstänker att du får uppdatera bios
stoppa tillbaka den gamla cpu och uppdatera bios

missa de sista kolla noga att du inte har skräp i mellan piggarna på cpu och på socken

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jygge:

kollade på msi hemsida misstänker att du får uppdatera bios
stoppa tillbaka den gamla cpu och uppdatera bios

missa de sista kolla noga att du inte har skräp i mellan piggarna på cpu och på socken

Problemet är ju att jag ej kommer "in i datorn" eftersom att det saknas signal

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

kolla så grafikkort sitter riktigt och att du inte glömt strömkabel till det eller till 4 pin på moderkortet så det inte är så enkelt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_vasagos:

kolla så grafikkort sitter riktigt och att du inte glömt strömkabel till det eller till 4 pin på moderkortet så det inte är så enkelt

Menar du fyra pin från grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

sitter en 4/6 pin på moderkortet som matar ström och dom flesta grafikkorten har 6-8 pin kontakter eller kontakter

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w