Permalänk
Medlem

Hjälp! Mitt 8rda moderkort startar inte

Det började med att jag skulle testa min gamla xp1800 för att se vad den gick att klocka till, så jag stoppade in den i moderkortet och körde igång datorn, kom in i win, skulle köra 3dmark, men hände sig efter ett tag. Då stängde jag ner burken och stoppade in min xp2600, men jag får ingen bild. När jag bytte prollarna så slant jag lite med mejseln, men bara på nordbryggan-flänsen, ganska säker på att jag inte kom åt själva moderkortet.

Nån som har nån aning om vad det kan vara för fel?

Tacksam för snabba svar

Mvh Hink

Permalänk
Hedersmedlem

Vad säger din diagnostik-LED när du startar datorn?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

FF står det

Permalänk
Hedersmedlem

Står det FF direkt eller blinkar det först förbi några andra siffror i ett par sek innan? Om det står FF direkt är det tyvärr nog så att BIOS:et är fcukat, och då är det bara att returnera kortet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Det står FF direkt, fasen vad illa. Ja tack för hjälpen iaf

Permalänk
Medlem

har du provat med en annan processor?? annars så får du byta en sak i taget och se om det är verkligen moderkortet som det är fel på

Visa signatur

<<Speldator>>| Athlon XP 2400+@2GHz| EPoX EP-8RDA+ nForce2 | 2x 256 och 1x 512 TwinMos DDR400| 290 Gb 7200 rpm | Creative Geforce 3 Ti 200 @ 240/440 | Creative Soundblaster Live! 5.1 | Logitech Cordless Keybord | Logitech MX 700 |

<<Bärbar>> AMD Turion 64 ML-43 | ATI Mobility Radeon X700 /128 mb vram | 1 GB DDR Ram | 100 GB HDD |

Permalänk
Medlem

yepp, jag har testat med 3 olika processorer, samma resultat....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hink
yepp, jag har testat med 3 olika processorer, samma resultat....

har retunderat ett likadant moderkort i dag med.. det hängde sej och när man rebootar så är det dött så jävla skumt fel dom där korten verkar ha =/

Visa signatur

"Inget är så sällan så dåligt att det inte kan bli sämre"

ICQ 121622050