Inse verkligheten
@Beginner:
Du måste acceptera att vårt samhälle, institutioner, myndigheter, etc är totalt kappsejsat, när någon hos dem har fått för sig eller tolkat ett luddigt regelverk på sitt eget vis. Likaså vill alla ha makt att bestämma utan ha något som helst ansvar. Tyvärr tror jag inte att du kommer att få något svar i alla fall inte något som härleder svaret till något som kan vidimeras - och inte att komma någonstans. Strid inte som Don Quiote mot "väderkvarnar" utan var listig som en räv och använd c/o alternativet ( alltså, - Anger alla som bor på din adress till dom som kan tänkas sända post till dem som adress C/O Bynbyn 118 om det är vad du vill använda och sätter upp en bra skylt på brevlådan med texten Bynbyn 118 ) = både du och posten får som ni vill förutom att posten inte får alla namn på lådan men c/o adressen finns ju där och det borde väl duga, annars får du väl be dem att visa upp den lagtext som säger att alla namn både för och efternamn skall stå på lådan för att post skall delas ut. Tala då också om för dom att du kommer att kontrollera att alla i det postdistriktets utdelningsområdes postlådor har alla sina fullständiga namn på lådorna enligt folkbokföringsregistret. Annars kommer anmälan att göras till berörd övervakningsmyndighet. (kanske Post och Telestyrelsen eller Diskrimineringsombudsmannen eller Justitsieombudsmannen.) Jag själv har bara min adress på postlådan = gatunummer /5/ och inget annat. Ont skall med Ont fördrivas. -och jag är inte ENVIS - jag bara INTE GER MIG ! Kitty.