Permalänk

Bästa kalendern

Ska klara av Google kalendrar, både egna och andras. Ska klara av exchange kalendrar.

Vilken är den bästa kalenderappen för iPhone? Gärna en som är lättöverskådlig och som har bra integration med Google. Det är alla andra i familjen som använder Google kalender. Har typ 5 olika kalendrar. Vissa bara läsrättigheter, andra skriv.

Permalänk
Medlem

@Trollskogen: Personligen är jag väl enkel av mig och använder den inbyggda (funkar med Google). Men Fantastical 2 skall vara bra har jag hört.

Permalänk
Skrivet av tearzyo:

@Trollskogen: Personligen är jag väl enkel av mig och använder den inbyggda (funkar med Google). Men Fantastical 2 skall vara bra har jag hört.

Har den inbyggda. Men tycker den är lite enkel om man vill ha flera kalendrar. Den verkar inte klara av att använda så man kan lägga in händelser i andra kalendrar än "de vanliga".

Fantastisk 2. Ska kolla.

Permalänk
Medlem

@Trollskogen: Vanligtvis hämtar man ju en kalender via en mailadress. Har du tex 1st privat gmail och en exchange via jobbet och behöver lägga in båda kalendrarna måste du lägga till dessa konton.

På din iPhone:
-Klicka inställningar
-Klicka E-post, kontakter, kalender
-Klicka "Lägg till konto"
När adressen är inlagt, tänk på att bocka i "Kalender" på det specifika kontot.

Härifrån kan du lägga till alla dina e-postadressen som vanligtvis har en egen kalender.

Därefter skall du via den vanliga Kalender appen lägga till olika saker från olika konton. Tex jobb saker från din exchange och privata saker via din gmail. Du skall även kunna lägga in delade "events" med familjemedlemmar etc.

Permalänk
Skrivet av tearzyo:

@Trollskogen: Vanligtvis hämtar man ju en kalender via en mailadress. Har du tex 1st privat gmail och en exchange via jobbet och behöver lägga in båda kalendrarna måste du lägga till dessa konton.

På din iPhone:
-Klicka inställningar
-Klicka E-post, kontakter, kalender
-Klicka "Lägg till konto"
När adressen är inlagt, tänk på att bocka i "Kalender" på det specifika kontot.

Härifrån kan du lägga till alla dina e-postadressen som vanligtvis har en egen kalender.

Därefter skall du via den vanliga Kalender appen lägga till olika saker från olika konton. Tex jobb saker från din exchange och privata saker via din gmail. Du skall även kunna lägga in delade "events" med familjemedlemmar etc.

Japp. Jag har gmail som privat kalender. Och en exchange på jobbet. Dessa är konfigurerade och fungerar.
Vad jag inte får till är flera av de andra gmail-kalendrarna. Exempelvis delar min fru ut kalender till mig. Denna kommer inte in i Apples kalenderapp spm ingår i iPhones.

På min gamla android hade jag en app som gick att konfigurera med färger och så på olika kalendrar. Och även välja tider med minuter, exempelvis 17:54. Det som jag gillade var själva layouten. Staplar som visades. Så man såg om någon hade planerat in något.

Det är ju lite jobbigt att byta operativ så här. Men min nya arbetsgivare har bara iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag antar att de delade kalendrarna syns om du loggar in med ditt Google-konto i en webbläsare och öppnar kalendervisaren?

Isåfall får du gå till https://www.google.com/calendar/syncselect och där kryssa i de kalendrar du vill visa för andra enheter, av någon anledning har Google gjort det väldigt krångligt. När du sedan sparat öppnar du Kalender-appen, väljer "Kalendrar" längst ner och drar neråt så kommer den uppdatera kalenderlistan och då ska kalendrarna du valt dyka upp.

Färger kan du välja per kalender i Kalender-appen, dock är du på iOS låst till några få fördefinerade färger (i OS X så kan man välja färg fritt).

Vill du gå ner på minutprecision när du skapar en händelse i Kalender-appen kan du först ta upp tidväljaren och sen "dubbeltrycka" på minutväljaren, då kommer minutrarna att byta från 5-minutersintervall till minutintervall.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

Japp. Jag har gmail som privat kalender. Och en exchange på jobbet. Dessa är konfigurerade och fungerar.
Vad jag inte får till är flera av de andra gmail-kalendrarna. Exempelvis delar min fru ut kalender till mig. Denna kommer inte in i Apples kalenderapp spm ingår i iPhones.

På min gamla android hade jag en app som gick att konfigurera med färger och så på olika kalendrar. Och även välja tider med minuter, exempelvis 17:54. Det som jag gillade var själva layouten. Staplar som visades. Så man såg om någon hade planerat in något.

Det är ju lite jobbigt att byta operativ så här. Men min nya arbetsgivare har bara iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen har jag lagt till min flickvän som "Familjemedlem" via iCloud. Detta gör att jag kan lägga upp "familjeevents" i den vanliga kalendern som skickas till hennes konto automatiskt. Du kan lägga in detta via programvaran i telefonen, datorn eller via icloud.com

-Gå in på icloud.com
-Välj inställningar
-Familjedelning