Om jag vill öppna ett av flera grupperade fönster (exempelvis om jag har flera foldrar i Utforskaren öppen, och vill in i en av dessa), så har jag tidigare i Windows 7 endast behövt klicka en gång på grupperingen i aktivitetsfönster, sedan visas alla fönster i miniatyr precis ovanför aktivitetsfönstret, varpå jag enkelt kan klicka upp det fönster jag vill öppna.
Men nu när jag kör Windows 10 så visas alla fönster i miniatyr endast om jag "hovrar" över gruppen i aktivitetsfönstret i någon sekund. Om jag trycker på fönstret så klickas den upp och den jättesnabbt. När jag sedan klickar på det miniatyrfönster jag vill öppna så händer samma sak, det tycker upp och försvinner direkt (jag kan "hovra" över den med och då dyker den upp).
Så enda sättet för mig att klicka upp fönster från en gruppering är via alt + tab... Det är extremt irriterande.
Det lustiga är att det funkade precis som jag beskrev ovan igår, men när jag startade datorn imorse funkade det normalt igen. Men nu har det gått ett par timmar, och återigen verkar det vara buggat.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.