Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

För alla som tycker det är toppen med fynd av grejer från Jula och märkmaskiner etc. i tråden som handlar om fynd för datorrelaterat kan jag tipsa om blyertspennor för HALVA priset: http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/kontor/kontorsmate...
De är kanon att anteckna med vid datorn, man kan vända på pennan och magiskt ta bort det man skrivit, precis som en penna på en pekplatta/digitizer. Man behöver heller inget batteri i dessa pennorna... KÖÖÖÖP...

Skrivet av kaya:

Hur laddar man en sån penna om det inte finns nått batteri i den?

Du måste snurra runt den i ett metallhölje efter en stunds användning, efter det är den pigg och alert igen. Inte säker på hur det fungerar riktigt, men de tyckte tydligen att det var ett bättre alternativ än inbyggda batterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Du måste snurra runt den i ett metallhölje efter en stunds användning, efter det är den pigg och alert igen. Inte säker på hur det fungerar riktigt, men de tyckte tydligen att det var ett bättre alternativ än inbyggda batterier.

Måste vara någon friktionsbaserad lösning. Hur är det med livslängden, begränsat antal uppladdningar?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Törs man handla från Eucomtech.se? 12 omdömen och 5 av dom är under utredning av prisjakt, det betyder att 5 av dom är väldigt dåliga.
Varför utreder aldrig prisjakt många positiva kommentarer under kort tid?

Finns en tråd om det på Sweclockers från i år: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1430165-eucomtech-webbu...

Det är en dansk nätbutik (heter Computergrej i Danmark) och folk har fått det de har beställt. Som jag förstår det utreds omdömena pga de som recenserat aldrig har handlat från butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

https://www.komplett.se/product/873617/datorer/surfplattor/su...

Lenovo TAB 3 A7-10 7" 8GB Svart
Billig 7" Surfplatta. Inget fartmonster men duger för film och surf.
Ord. 800kr - 499kr på komplett

Fri frakt från 500kr, lägg till någon av de billigaste produkterna från komplett och spara lite på fraktkostnaden eller få någon annan produkt än frakten.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33&lista=prod&o=own_p...

Kan rekommendera deon L'Oreal Paris Men Expert som går att få till det ypperliga priset om 39 kronor. En billig vara som gör att man trillar över 500 kronor och får fri frakt.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Kan rekommendera deon L'Oreal Paris Men Expert som går att få till det ypperliga priset om 39 kronor. En billig vara som gör att man trillar över 500 kronor och får fri frakt.

annars finns en GP LR44 knappcell för bara 13kr
https://www.komplett.se/product/380509/hem-hushaall/batterier...
"Alkaliska specialbatterier används i bl.a. miniräknare, billarm, fjärrkontroller."

edit. ännu billigare
Nätverkskabel UTP CAT5E Gul 2 m
7 kr
https://www.komplett.se/product/333361/datorutrustning/kablag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

annars finns en GP LR44 knappcell för bara 13kr
https://www.komplett.se/product/380509/hem-hushaall/batterier...
"Alkaliska specialbatterier används i bl.a. miniräknare, billarm, fjärrkontroller."

Tillgängligheten ser lite tunn ut på den. Risk för att hela leveransen stannar upp?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

https://www.komplett.se/product/873617/datorer/surfplattor/su...

Lenovo TAB 3 A7-10 7" 8GB Svart
Billig 7" Surfplatta. Inget fartmonster men duger för film och surf.
Ord. 800kr - 499kr på komplett

Fri frakt från 500kr, lägg till någon av de billigaste produkterna från komplett och spara lite på fraktkostnaden eller få någon annan produkt än frakten.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33&lista=prod&o=own_p...

Duger utmärkt som platta till barn eller som läsplatta, köpte en sån här till min mamma just i syftet att ha den som läsplatta tillsammans med appen bluefire, fungerar perfekt att låna hem och läsa e-böcker från ditt lokala bibliotek. För film skulle jag dock säga att upplösningen 1024x600 inte gör sig nåt vidare.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Samsung UE49KS7005UXXE 4K UHD för 9 999 kr
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/46-50tum/samsung-ue49...

Men tyvärr ryktas det om panelerna kan lossna.

På vilket sett är detta en fyndvara?
Elgiganten, siba och webbhallen har den för samma pris

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Billig laptop. Funderar stark på att köpa den när lönen kommer.

https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/15-16tum/asus-x...

billigaste på SIBA för 6990

Skrivet av danielsan123:

Hoppas att ethernet-porten är specad fel. 10/100 Mb känns inte riktigt 2016.

Det som är riktigt crazy är ju tre generationer av USB-portar i samma maskin!

Permalänk
Medlem

@Fextreme_fa: Jaha, Webhallen har hakat på. Siba har samma ägare som Net On Net. Vet att komplett Reade ut samma TV för någon månad sedan för det priset. Då ber jag om ursäkt för att jag strulat till det och hoppas priset stannar kvar på den nivån i framtiden för är sugen på 4k men har ännu inte råd med den investeringen. Kommer ta bort inlägget genast!

PS , gjort nu och tack för att du tog dig tid att kontrollera.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer från Scandinavian Photo om de där objektiven? Min order verkar fortfarande vara godkänd men vänta på leveransbesked. Provade skicka ett meddelande via deras hemsida, men har inte fått något svar ännu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aene:

Någon som hört något mer från Scandinavian Photo om de där objektiven? Min order verkar fortfarande vara godkänd men vänta på leveransbesked. Provade skicka ett meddelande via deras hemsida, men har inte fått något svar ännu.

#16328383

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Någon som har ett 980ti zotac amp omega som kan säga hur dom är? Nån recension skrev att dom lät som ett referens vilket inte vore så trevligt.

Nvm dom tog slut

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Någon som hört något mer från Scandinavian Photo om de där objektiven? Min order verkar fortfarande vara godkänd men vänta på leveransbesked. Provade skicka ett meddelande via deras hemsida, men har inte fått något svar ännu.

Jag mailade och frågade idag. Fick svar att dom inväntar leverans från leverantören och att jag borde få optiken levererad i början av nästa vecka.

Permalänk
Medlem

@yrfhar:
Jag undrar vad är det som gör den tv bättre än säg 55 tums uhd med hdr curved tv

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Jag mailade och frågade idag. Fick svar att dom inväntar leverans från leverantören och att jag borde få optiken levererad i början av nästa vecka.

Det låter bra, jag fick svar från dem i slutet av förra veckan och då trodde de att jag skulle få de i slutet av denna. Hoppas inte Sigma eller deras generalagent strular till det nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gäller chromecasten för halva priset i butik eller i webbshop? Tycker sidan är lite dålig på information.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirdvalon:

Gäller chromecasten för halva priset i butik eller i webbshop? Tycker sidan är lite dålig på information.

Båda. Du måste vara eller bli kundmedlem för att ta del av erbjudandet som det står på bilden på hemsidan.

Permalänk
Avstängd

Man kan köpa 2 cc för 585

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trilsk:

CDON+ Gratis 1 år!

Studenterbjudande men tror inte det är en unik kod.

0. Leta reda på CDON+ på www.cdon.se
1. Lägg CDON+ i varukorgen
2. Logga in på ditt konto
3. skriv in "NkQeepr94" i rabattkodsrutan, klicka på köp
4. Klart

Funkar inte längre, står att det använts maximalt antal gånger @Trilsk

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Funkar inte längre, står att det använts maximalt antal gånger @Trilsk

Alright, tog bort inlägget men kan ju skriva här istället då!

ÄR DU STUDENT SÅ FÅR DU 1ÅRS GRATIS CDON+!!!

Gå in på mecenats hemsida och klicka dig fram till CDON och så antar jag att du får fram en kod du kan använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trilsk:

Alright, tog bort inlägget men kan ju skriva här istället då!

ÄR DU STUDENT SÅ FÅR DU 1ÅRS GRATIS CDON+!!!

Gå in på mecenats hemsida och klicka dig fram till CDON och så antar jag att du får fram en kod du kan använda.

Okej missade just den delen att gå igenom mecenat, ursäkta mig, ta en kall öl, bra för nerverna

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeybikey:

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/232876-huawei_earphone_...

HUAWEI EARPHONE 3,5MM STEREO WHITE - 29kr

Sugen på att lyssna på något under pendeln? Bara 29kr... Go nuts!

Betalade 9 kr för de på Webhallen för nån dag sen. Då var de ett fynd.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Snusfri

Har funderat tidigare några gånger på denna då den legat på runt 800-1000:- men det har aldrig blivit av så slog till på en nu, kommer bli en riktigt trevlig födelsedagspresent åt tjejkompisen som enbart surfar lite å kollar netflix.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

@THB:

Lite kul att inte länka till Webhallen som är 41:- billigare innan frakt. Inte din länk men ville bara påpeka att tipset var lite snett.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

@THB:

Lite kul att inte länka till Webhallen som är 41:- billigare innan frakt. Inte din länk men ville bara påpeka att tipset var lite snett.

Hur tänkte du nu?
555kr är väl mindre än 849kr i alla fall?

Permalänk
Medlem

Dell.se har rea på vissa prylar tex skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har funderat tidigare några gånger på denna då den legat på runt 800-1000:- men det har aldrig blivit av så slog till på en nu, kommer bli en riktigt trevlig födelsedagspresent åt tjejkompisen som enbart surfar lite å kollar netflix.

Kanske dum fråga men hur funkar en sådan där sticka? Aldrig använt ngt liknande tidigare. Ska man ha den och koppla in till TV:n eller vad? Om man har bärbar/dator redan varför ska man då ha stickan? Eller har man den till mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Hur tänkte du nu?
555kr är väl mindre än 849kr i alla fall?

Såg bara 890:- på Dustin mot 849:- på Webhallen. 555:- fanns inte kvar när jag sökte, missade det i posten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Har funderat tidigare några gånger på denna då den legat på runt 800-1000:- men det har aldrig blivit av så slog till på en nu, kommer bli en riktigt trevlig födelsedagspresent åt tjejkompisen som enbart surfar lite å kollar netflix.

Verkar vara samma hårdvara i dessa som i första generationens Intel Computestick, vilket jag har haft tre stycken av. Dom funkar, men WiFi funkar extremt dåligt, så dåligt att jag till slut beslutade till att gå över på kabel istället. Nackdelen är dock att den tar bra mycket mer plats, och att man behöver en USB-hub med extern matning.

Reserverar mig för att IdeaStick kanske är mycket bättre - aldrig prövat dom tyvärr.