huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sådär, standard-inställningar på både quadrant och telefonen

http://i.imgur.com/SnTQ9eE.png

Skrivet av fragwolf:

@mapo:
Jag använde quadrant standard. Verkar vara det bästa, ingen reklam och kostar inget. Verkar vara det mest använda om man kollar på tubsvideos. Det tillsamans med antutu

Edit: Testkörde det precis på en S7 edge och fick följande score:
CPU: 226 149
minne: 20447
IO: 13 457
2D: 473
3D: 2064
Totalt: 52 518

Min Huawei ascend p7 får: (2 år gammal, typ 1500 kr telefon nu)
cpu: 28 485
minne: 3 194
IO: 5 527
2D: 195
3D: 2397
Totalt: 7960

Lite chockande dock att det var bättre 3D prestanda på min mobil än hennes. Bara ett test men ändå.
Ska göra ett test när jag får H8an. Om ingen här som redan har en vill köra testet?

Att jämföra med. Skiljer en del mer än vad jag såg på något annat test. Var väl iofs inte samma programvara som de testade med.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

En Honor 8 för 565 kr var inte dåligt. Får se om man använder den eller kränger den vidare om man är missnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

En Honor 8 för 565 kr var inte dåligt. Får se om man använder den eller kränger den vidare om man är missnöjd

Vilken telefon bytte du in?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kote:

Vilken telefon bytte du in?

En iPhone 4 som knapparna är lite tröga på, en Z3 Compact med laddluckan borta och en trasig AUX-ingång samt en överkörd iPhone 6 som visserligen funkade men visade konstiga färger och pixlar. Var ju studentrabatten som gav mest dock

Permalänk
Medlem

Gällande att payback-rabatten inte går att kombinera med studentrabatten längre.

Pratade med Tele2 om detta igår och då hävdade de att rabatterna fortfarande ska gå att kombinera men att det var en tillfällig störning som orsakade problem med min beställning. När jag idag åter kontaktade dom så får jag höra att rabatterna inte går att kombinera utan att jag får välja en av dom.

Lite trist jag inte hann nyttja det kombinerade erbjudandet när en faktiskt är student :(.

Permalänk
Medlem

Jag har haft och använt min Honor 8 sedan igår. Min upplevelse har hittills varit smultron, jordgubbar och gröna skogar bortsett från ett orosmoln: Telefonen suger åt sig fingeravtryck som en fingeravtrycksläsare (den fungerar också bra). Jag beräknar få rengöra telefonen minst fyra gånger per dag för att den inte ska se FÖR skabbig ut (ingen överdrift dessvärre). Nu har jag den svarta versionen. Om någon står inför ett val gällande färg: Välj vit.

I övrigt har jag gått från Nokia 1020 och Windows phone till Honor 8 och en variant av Android. Dessvärre finns det inte så mycket underlag för en jämförelse eftersom de är så olika.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk

Nån som fått sin blåa skickad än? som beställt denna vecka.

På nåt konstigt sätt har Tele2 dragit pengarna 2 gånger för telefonen fast jag bara har 1 beställning.

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

På nåt konstigt sätt har Tele2 dragit pengarna 2 gånger för telefonen fast jag bara har 1 beställning.

Beställde i söndags med studentrabatt och inbyte, kom idag. EDIT: Svart, inte blå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jespergrund:

Beställde i måndags och har inte fått den skickad ännu. Men det stod ju att det var 4-6 dagars leveranstid på den blåa när man fick välja färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

Jag beställde en blå i måndags men har ingen mer info, än 4-6 arbetsdagarna. Hoppas på att ha den till helgen dock, men börjar fundera på om dom menar 4-6 dagar tills man har den i handen eller tills dom får den i lager och sen skickar ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

Skrivet av SeeKer3Million:

Beställde i söndags med studentrabatt och inbyte, kom idag. EDIT: Svart, inte blå.

Skrivet av anon259415:

Beställde i måndags och har inte fått den skickad ännu. Men det stod ju att det var 4-6 dagars leveranstid på den blåa när man fick välja färg.

Skrivet av MrMadMax:

Jag beställde en blå i måndags men har ingen mer info, än 4-6 arbetsdagarna. Hoppas på att ha den till helgen dock, men börjar fundera på om dom menar 4-6 dagar tills man har den i handen eller tills dom får den i lager och sen skickar ut.

För mig så har det dragits pengar två gånger om, kan tänka mig att det är pga. att jag ska skicka tillbaka min gamla. Hur ser det ut för er?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kote:

För mig så har det dragits pengar två gånger om, kan tänka mig att det är pga. att jag ska skicka tillbaka min gamla. Hur ser det ut för er?

Låter helt galet, dem har dragit det exakta beloppet för mig. Skriv till dem och fråga vad som hänt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kote:

Men snälla nån. Alla som äger en Samsung-telefon flashar inte med märket. Det måhända att Samsung S7 är dyrare, men det är samtidigt en bättre telefon på nästan alla punkter.

Backa gärna upp den fakta du har med länkar. "batteriet håller nog bättre på honor 8" räcker inte.
Det är sant! Frågan är dock hur många som kommer säga upp abonnemanget direkt.
Ajdå, det lät inte alls vidare bra! Du fick alltså byta utan att lägga pengar emellan? Snacka om att du gjorde en bra affär

orsaken att välja en samsung mot en honor 8 finns hårdvarumässigt inga större orsaker att betala så mycket extra och mer flash faktor än prestanda sen känsla samt look är dom närmast identiska och att jag säger antagligen p.g.a upplevd batteritid av honor 8 och den håller batteriet förbannat bra och huawei har ganska aggressiva strömsparar funktioner så är inte många mobiler som håller måttet mot dom och vill man veta exakt så google it

Skrivet av Blomman90:

Som sagt, vad som känns premium är en högst subjektiv bedömning. Jag har beskrivit några av de faktiska skillnaderna i ett senare inlägg, där det är ganska tydligt att bland annat kameran har sina begränsningar. Den stora skillnaden är hur mycket företagen lägger på RnD, där Samsung, Apple, Sony med flera har starka utvecklarteam som försöker hitta nya sätt att utveckla teknologin. Huawei satsar mer på att göra en telefon med låg kostnad baserad på befintlig teknik (till exempel använda äldre Cat6 istället för Cat9 etc.).

Jag har ingen aning om vad du menar med ditt andra stycke. Det är extremt svårt att tyda vad du skriver när det inte finns ett enda skiljetecken på nästan 10 rader text...

premium är olika från lätta tunna till robusta men honor 8 är nära identisk med s7 och är nästan rippoff där känslan är identisk och huawei har inte något litet forsknings team utan 75000 människor som arbetar med utveckling så är inte ett gäng kineser som sitter i ett garage och löder ihop dom med spare parts

men vist kameran på s7 kan vinna lite på helst med mörka bilder och filmande p.g.a stabilisatorn men H8 kan du istället få väldigt bra kort helst med bra fokus p.g.a dubbel kameran och är väldigt liten skillnad där s7 glänser mest sen cat6 mot cat9 är inte ens värt att diskutera då skillnaden är om jag minns rätt 300mbs mot 450mbs hastighet vilket 99.9999% av befolkningen aldrig skulle märka eller använda och andra skillnaderna är orelevanta som syntetiska tester då uplevda känslan och snabbheten med telefonen är lika och samma med 1080 mot 1440 på liten skärm märks inte alls och 9 av 10 skulle inte märka skillnaden på 720p och 1440p ...så vist finns det saker som inte h8 når upp till s7 men när du håller i och använder telefonen är skillnaden = 0 till 1/3 av priset för en s7 vilket inte skulle göra valet svårt i mina ögon

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Är det fler som använt sig av ångerrätten bara för abonnemang?
Vad sa ni till kundtjänst, bara ett ni ångrar abonnemang?
Frågade dom om mobilen i sig också då?

Tänkte ringa imorgon eller fredag.

Permalänk
Avstängd

Jag spårade paketet och det står:
2016-09-28 16:21 PostNord, Sverige En avi har skickats till mottagaren per brev
2016-09-28 12:34 ICA Nära, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe

Men jag har inte fått någon avi, är det brevbäraren som är lat?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

2016-09-28 12:34 ICA Nära, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe

Jag hämtade ut min telefon förut med kollinr, ingen avi. Min anlände också till servicestället imorse.

f.ö. en riktigt grym telefon för 1500! Är helnöjd.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hämta ut de me kollid-ID
Vem använder brev idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Använd de sista fyra siffrorna i ditt kolli-id, du behöver inte AVIet

http://www.tele2.se/leveransstatus/

Skrivet av Manett:

Jag hämtade ut min telefon förut med kollinr, ingen avi. Min anlände också till servicestället imorse.

f.ö. en riktigt grym telefon för 1500! Är helnöjd.

Hämtade precis ut min med, telefonen gjorde ett bra första intryck

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Hämta ut de me kollid-ID
Vem använder brev idag

Å fan, så du menar att jag kan gå upp redan idag och bara ange kollid-ID? (jag vill inte gå dit i onödan och skäma ut mig )

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Å fan, så du menar att jag kan gå upp redan idag och bara ange kollid-ID? (jag vill inte gå dit i onödan och skäma ut mig )

Absolut, det gjorde jag Det räcker att ge de fyra sista siffrorna i kolli-idt till personen i kassan Glöm inte legget bara ^^

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kote:

Absolut, det gjorde jag Det räcker att ge de fyra sista siffrorna i kolli-idt till personen i kassan Glöm inte legget bara ^^

Kanon tack ska ni ha Återkommer med resultat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha snackat med tele2 via facebook, så påstår supporten att det krånglar i deras system och att rabatten ska gå att få. Men flera källor jag talat med påstår att erbjudandet inte går att kombinera. Nån som vet vad som faktiskt gäller? Supportkillen sa att vi kunde lägga en beställning via facebook och att jag då skulle få ett sms med en länk som jag skulle godkänna inom 15 minuter. Men jag är lite skeptisk till att göra en beställning över facebook där jag själv inte tydligt ser vad som läggs in.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Efter att ha snackat med tele2 via facebook, så påstår supporten att det krånglar i deras system och att rabatten ska gå att få. Men flera källor jag talat med påstår att erbjudandet inte går att kombinera. Nån som vet vad som faktiskt gäller? Supportkillen sa att vi kunde lägga en beställning via facebook och att jag då skulle få ett sms med en länk som jag skulle godkänna inom 15 minuter. Men jag är lite skeptisk till att göra en beställning över facebook där jag själv inte tydligt ser vad som läggs in.

Du kommer att se allt i själva länken innan du godkänner

Permalänk
Medlem

S7

Jag hade valt S7 då min flicka har haft en del krångel med kameran och batteriet på sin huawei P8, där av skeptisk till deras kvalite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Här kommer en liten lathund...(testade detta verkligen precis)

Det går fortfarande att få 2000 + 1000kr rabatt via tele2's hemsida.

Använd denna länk:

https://www.tele2.se/partner/student/mobiltelefoner/huawei/hu...

Välj färg och "bekräfta val", tryck på "Läs mer" vid bannern "SÄLJ DIN GAMLA MOBIL OCH FÅ RABATT".

Efter jag skrivit in IMEI kod så läggs den andra rabatten + mobilens värde till när du tryckt på "Spara rabatt".

Och nya priset syns under mobilen

Hoppas detta hjälper

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Använd denna länk:

Välj färg och "bekräfta val", tryck på "Läs mer" vid bannern "SÄLJ DIN GAMLA MOBIL OCH FÅ RABATT".

Efter jag skrivit in IMEI kod så läggs den andra rabatten + mobilens värde till när du tryckt på "Spara rabatt".

Hoppas detta hjälper

Så långt fungerar det för mig också, men när jag väl tar "gå till kassan" så är de 1000 kronor man får i kampanj borta.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd

Hämtade ut luren

Fick ni också bara ett Leveranskvitto där det stod "Total Värde 4490kr" ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Använd denna länk:

Hoppas detta hjälper

Jo precis, vi alla ser nog det kombinerade priset under mobilen om vi följer detta men det är när vi sedan går till kassan som vi ser att priset har justerats i varukorgen och payback-rabatten har försvunnit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hämtade ut luren

Fick ni också bara ett Leveranskvitto där det stod "Total Värde 4490kr" ?

Samma här.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Samma här.

Tack för det. Trist att jag inte kan använda luren då jag behöver ett nano simkort

Edit: vilket skämt, Telenor vill ha 200kr för att skicka ett nano simkort som tar 2-4 dagar http://www.telenor.se/foretag/kundservice/sim-kort-och-koder/...

Visa signatur