Problem med min philips smart tv 55pus7170/12

Permalänk
Avstängd

Problem med min philips smart tv 55pus7170/12

Tjena sweclockers! Skulle behöva hjälp med min nya värdelösa philips tv.. jag köpte den i somras och har bara använt netflix på den tills för 2 veckor sedan när min kära flickvän flyttade in här och ville ha tv kanaler. Jag testa med min gamla hdmi kabel till den gamla teliaboxen som jag fick med när jag flyttade hit och det funkade inte alls den hittade inte hdmi 3 som jag kopplat in boxen på. ( har testat alla hdmi portar ingen fungerar) så snäll pojkvän som jag är köpte jag en ny box från telia för tänkte att de är väl sen gamlaskiten som strular men se där hade jag fel den nya va samma sak med så köpte den dyraste hdmikabeln jag hittade för tänkte nu ska skiten bara gå orkar inte hålla på mer med det för några tvkanaler men det hjälpte ju inte heller. Så nu kära sweclockers behöver jag hjälp! Varför hittar min tv inte hdmiportarna (har testat med olika hdmi kablar i alla olika uttag både till tvboxarna och både min bärbara och stationära dator) // Med vänlig hälsning, disco

Redigerat enligt § 1. // MOD
Permalänk
Medlem

Jag har samma tv och måste säga att jag också är enormt besviken. Min har varit så instabil att man tror inte det är sant. Hänger sig och håller på. Jag har fått fabriksåterställa den 5 gånger för att den inte startar längre. Fjärrkontrollen svarar inte ibland och ibland reagerar den som om jag tryckt flera gånger på den.
Det kom en ny firmware i mellandagarna som du kan prova. Jag tror min blev lite stabilare efter det men det har gått lite för lite dagar för att jag kan vara säker.
Jag har även problem med Netflix, svårt att beskriva men den bromsar som upp bilden varannan sekund så att bild flödet är ojämnt. Det har även varit den största anledningen till att tv:n hängt sig.
Jag funderar på att försöka lämna tillbaka tv:n men vet inte om man kan göra det efter ett halvår utan att måsta skicka in den på reparation flera gånger först.

Någon annan som har erfarenheter av tv med android?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Serzarian: jag har kvar kvittot den 29/4-2016 införskaffades denna "smarta" tv. Men hur jag än skriver in datumet så står det att de är fel

Permalänk
Avstängd

@Creedo: Mitt problem är enbart hdmiportarna dem fungerar inte alls
har testat 3 hdmikablar och både till dator laptop och teliabox
Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Kan också vara värt att vänta 12 timmar och slå en pling till dem?

Permalänk
Medlem

Om det är en Amerikansk-kundtjänst du försöker kontakta så kanske dem vill ha datumet i ett annat format. Amerikaner skriver ju Månad/Dag/År, till skillnad från oss som skriver Dag/Månad/År.

Edit: @Hieronymus Bosch Strök mina sista ord så att folk inte börjar skriva datum på fel sätt

Permalänk
Medlem

@Hillen: Se susieqs inlägg , samt prova en annan browser ifall du har någon popup blocker eller något skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillen:

@Serzarian: jag har kvar kvittot den 29/4-2016 införskaffades denna "smarta" tv. Men hur jag än skriver in datumet så står det att de är fel

Har du provat att skriva in på amerikanskt vis?
4/29/16
Bara en gissning, har inte kikat på Philips hemsida..

Permalänk
Medlem

Kanske det är du som gör något fel?

Dra fram manualen, andas, släng dig ned i soffan och bläddra genom den lite snabbt. Kanske leta efter någon sektion om HDMI? Se om det kanske är något du missat.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Prata med stället där du köpte tvn.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Skrivet av suzieq:

, till skillnad från oss som skriver Dag/Månad/År.

Gör vi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsound:

Har du provat att skriva in på amerikanskt vis?
4/29/16
Bara en gissning, har inte kikat på Philips hemsida..

Nästan rätt!
Fyller man i 04/29/2016 så verkar kalendervalideringen funka!

Alternativt, från deras hemsida:

Citat:

Kontakta vår kundtjänst och få personlig hjälp för alla dina produktrelaterade frågor.

Philips TV
Ring oss 08-5792 9096
Måndag till fredag 09:00 - 18:00

Vid service och support, vänligen ha modellbeteckning, serienummer och inköpsdatum tillhands när du kontaktar oss

... eller så har de ett forum här:
http://www.supportforum.philips.com/en/forumdisplay.php?51-TV...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Trådar sammanfogade och massivt rensat.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.