Permalänk
Medlem

Låsta portar...

Hej
Min skolas datorer ligger bakom någon firewall som inte ger mig tillåtelse att connecta till IRC,ICQ eller MSN...
Jag lyckades att komma in på IRC vid ett tillefälle då jag satte upp en BNC från min dator där hemma och connectade till port 21 och kunde där ifrån komma in på en IRC server... Men detta fungerar inte nu längre.. Jag misstänker att dom flästa portar är låsta förutom standad porten som används för webbläsaren.. Tror ni att man på något sätt kan använda sig av den för att komma in?
Eller finns det något annat sätt?

Permalänk
Medlem

Du kan köra vad du vill på port 80

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk

Dra hem Radmin på www.radmin.com och ställ in den på en öppen port så är det bara att köra att köra från din egen dator istället!

Visa signatur

Dator: | GA-7N400 Pro 2 | AMD ATHLON XP BARTON 2600+| Orignal 512MB pc2700 | samsung 757NF | HIS Radeon 9700 NP 324/310 | 1st WD 120GB 1st WD 200GB
Kylning: Artic Cooling ATI Silencer 1 | Thermaltake volcano 9 coolmod | 3*80mm chassifläktar.
Allt är relativt!

Permalänk
Medlem

Ok, tack radmin använder jag ju redan för annat att jag inte kom att tänka på det. Men är det på port 80 som är lämpligast att sätta upp radmin servern ifrån då? Eftersom att allt annat verkar ju vara låst här.

Permalänk

Ja det måste det ju vara om ingenting annat går!

Visa signatur

Dator: | GA-7N400 Pro 2 | AMD ATHLON XP BARTON 2600+| Orignal 512MB pc2700 | samsung 757NF | HIS Radeon 9700 NP 324/310 | 1st WD 120GB 1st WD 200GB
Kylning: Artic Cooling ATI Silencer 1 | Thermaltake volcano 9 coolmod | 3*80mm chassifläktar.
Allt är relativt!