Permalänk
Medlem

Mitt nymålade chassi [2 pic.]

Tja.. nu har jag äntligen blivit klar med målningen och mina lungor är ihjälgasade och här nedan följer lite bilder på mitt fina chassi:

Före

Efter

Snyggt !?!

=D tycker jag iaf

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk

NAJS !!
Snyggt resultat, bra jobbat !

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem

hördu, var har du intagen för fläktarna? du borde ju trycka en 120mm i fronten och en i sidan över graffet...

Permalänk
Avstängd

nice

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandrake
hördu, var har du intagen för fläktarna? du borde ju trycka en 120mm i fronten och en i sidan över graffet...

Vore ju inte så dumt =D

men vet du vart jag kan skaffa en dremel eller kopia utav dremel för billigt pris?

gärna lite tips också från någon som gjort detta tidigare =D

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt !

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Fin glans över det hela

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

du är jävligt hård på moddar! din fan-kontroll är proffsig och nu är lacket jävligt snygg! fortsatt med det, var inte du bara 13 år?

jag tycker i o för sig att det ser lite dumt ut med blåa strömknappar (fasst jag vet inte heller något som skulle se bättre ut).

Permalänk
Medlem

Jädrans snygg den vita burken.

Permalänk
Medlem

Hehe, gör en klassresa hit och modda min burk vettja.

Permalänk
Medlem

jädrans vad tjusigt.. men vänta ni bara tills jag får tag i en digitalcamera! så ska ni få se mitt chassi

Visa signatur

||AmD Athlon xp 2000+@ 1743Mhz||256DDR||Western Digital 80 GB||G Force 4 MX|| Besök gärna! -->www.bw-lan.tk<--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av habeapa
Vore ju inte så dumt =D

men vet du vart jag kan skaffa en dremel eller kopia utav dremel för billigt pris?

gärna lite tips också från någon som gjort detta tidigare =D

Jag kör alltid med vanlig borrmaskin.

Du tar en stålborr och borrar hål, tätt intill varandra, innuti en ring som motsvarar storleken på den fläkt du tänker använda. Efter det lägger du plåten mot ett fast underlag och slår mellan hålen med ett stämjärn. Efter det tar du en slipskiva och slipar det ojämna hålet till linjerna som du ritat ut innan. Blir skitsnyggt, jag lovar!

Edit: hehe, pillade ihop en illustration ;o) http://groover.no-ip.com/upload/show.php?filename=makeahole.j...

Permalänk
Medlem

Tack mandrake.. och jappsi daisy jag är 13 år =D ni då?

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av habeapa
Tack mandrake.. och jappsi daisy jag är 13 år =D ni då?

8 år äldre än dig

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av habeapa
Vore ju inte så dumt =D

men vet du vart jag kan skaffa en dremel eller kopia utav dremel för billigt pris?

gärna lite tips också från någon som gjort detta tidigare =D

Man kan köpa dremel-kopior på de flesta stora "billighetsvaruhus" som säljer verktyg. Jag pröjsade 130:- för min "Blackline" eller vad den nu heter. Funkar finfint och alla dremel-tillbehören fungerar 100% med den.

Lackeringen ser ut att ha blivit riktigt bra, grattis!

Permalänk
Medlem

tack... BTW isåfall behöver inte jag någon DREMEL bara tillbehör för jag har en egen handborr hemma som är mycket bra och snabb (steglös) ..

vart och vad för tillbehör ska jag köpa?

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem

Stålborr och en sliptrissa/slipskiva. borde inte bli så dyrt på Clas Ohlsson eller så. Eventuellt ifall du vill jämna till kanterna ytterligare med sandpapper, så köp det.

Permalänk
Medlem

fin färg

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

tips.. lägg en 120mm fläkt på toppen och i fronten och sen ett plexifönster i sidan... ojoojjj...då e den ordentligt fin.."Gör om mig" säger ditt chassie just nu

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av habeapa
Vore ju inte så dumt =D

men vet du vart jag kan skaffa en dremel eller kopia utav dremel för billigt pris?

gärna lite tips också från någon som gjort detta tidigare =D

ska du göra fläkthål ska du använda en sticksåg och inte en Dremel.. det tar bara lång tid med dremel, samt att det blir snyggare och går snabbare med sticksåg

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Jo den vart verkligen snyggare. Väldigt mycket mer stilren nu.
En fråga bara... hur fick du bort all färgen?

Nej men skämt åsido: Snygg metallic lack.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

vart köper man billig lack?
måste man lacka i flera lager?

Visa signatur

Tsss... lägg ägg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
ska du göra fläkthål ska du använda en sticksåg och inte en Dremel.. det tar bara lång tid med dremel, samt att det blir snyggare och går snabbare med sticksåg

nja... är det 80mms hål du ska göra är det jävligt drygt med sticksåg..

Permalänk
Medlem

jävligt nice blev den, gillar den där blåfärgen

när det ändå är en tråd uppe om lackering av chassie så kan jag passa på att fråga, jag har lackat mitt chassie men var lite för oseriös så det blev inte bra, nu undrar jag hur man kan göra för att få bort färgen på plastfronten??
jag måste få bort den innan jag kan lacka om, någon som har några tips??

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvenJohan
nja... är det 80mms hål du ska göra är det jävligt drygt med sticksåg..

kanske det, men mina 120mm är gjorda med sticksåg, gick fort som fan

http://w1.871.telia.com/~u87122646/bilder/chassimod/chieftec/... <- resultatet

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

jag köpte färgen på biltema Bättrings färg är det så lack behövs ej.. och använda slippapper elelr något frö att ta bort gammal färg och sedan lägg på en grundfärg (svart om man har mörka färger) och måla tills du e nöjd.

som en liten finish vattenslipa och lägg på ett tunt lager till.

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av habeapa
Vore ju inte så dumt =D

men vet du vart jag kan skaffa en dremel eller kopia utav dremel för billigt pris?

gärna lite tips också från någon som gjort detta tidigare =D

det var ett najs jobb du gjort!

dremelkopia hittar du på rusta. jag har en själv och den fungerar fint! fläktgallret på min avatar har jag gjort med den.

Permalänk
Medlem

Du är en l33t modder killen! Fortsätt så här!