Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Portal - Blev helt knäckt när jag var tvungen att lämna min companioncube

Finns det någon som inte spelat igenom båda Portal-spelen? Ett av de roligaste jag spelat, önskar dock att det var typ 1000000 timmar längre...

Permalänk
Medlem

Deus ex Human Revolution
&
Deus ex Mankind Divided

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Witcher 1-3
Mass Effect 1-3
KOTOR 1-2
Dragon Age: Origins
Batman - Arkham Asylum
Skyrim
Far Cry 3
Talos Principle
Pillars of Eternity

... och sedan en hel drös med adventure-games.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Finns det någon som inte spelat igenom båda Portal-spelen? Ett av de roligaste jag spelat, önskar dock att det var typ 1000000 timmar längre...

Jag tycker dom är precis lagom långa. Tvåan kanske är på gränsen till för lång men klarar sig tack vare variationen, och för att slutet för en gångs skull i ett Valve-spel är "värt besväret".

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Portal 2 har support för mods! Steam har även stöd för det, så det är busenkelt. Och det finns många fina stories där ute.

Kolla in tex Portal Stories: Mel, eller Above Aperture.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StickanN:

Har funderat lite på det men vill helst inte köpa en hel konsol om jag bara ska använda den till ett par enstaka spel :/

Mer värt än att köpa ett begagnat PS3 som inte är så mycket billigare ändå. Du får snyggare spel, en konsol som inte brinner upp imorgon, samt framtida nysläpp. Skulle du spela Uncharted finns alla på PS4 men bara tre av fyra på PS3 exempelvis. Nya The Last of Us kommer inte heller till PS3, så då sitter du där med en massa spelserier du inte kan spela ut.

1990 kr är kaffepengar, egentligen. Få Sweclockare lägger så lite ens på sitt grafikkort.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Enderal är en "Total Conversion" för Skyrim med en REJÄL story och speltid.
https://sureai.net/games/enderal/

Permalänk
Medlem

mina tips kommer nog vara som många andra redan har nämnt men här kommer en lista:

Final Fantasy 7, 8 och 9. Riktigt bra spel med bra story, lite ålder på spelen, därav är grafiken en gnutta varierande, finns till steam.

Half life 1, 2, opposing force, blue shift och liknande, med dem flesta som kom ut sent 90 tal. riktigt bra spel däremot.

Doom 2. Personlig favorit, däremot lite fattigare story enl mig.

Doom 3. riktigt bra spel med mer story.

Tomb raider (nyare spelen) finns mycket att göra.

Singularity - riktigt fränt spel, lite ur sin tid idag men fortfarande ok grafik.

Warcraft serien, sweet rts.

Starcraft serien, välbalanserad RTS.

Red Alert 2 - Old but gold RTS

Tiberium Wars - nyare RTS med bättre grafik.

Dead Island är roligt under första genomgången.

Saints row the third - ett sjukare GTA liknande spel.

Kan komma med en lång lista när jag kommer hem ifrån jobbet.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Dark Souls
Dark Souls 2
Dark Souls 3

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Tung story...
Kanske "Brothers - A Tale of Two Sons" kan vara något: http://store.steampowered.com/app/225080/Brothers__A_Tale_of_...
Det är ett av allas vår Total Biscuits favoritspel: https://www.youtube.com/watch?v=lz3EmqraAxc
Jag vill minnas att han sagt att han grät i slutet.

Permalänk
Medlem

Tre sidor och ingen har nämnt Grim Fandango än? I am dissapoint.

Fantastisk story och utan tvekan ett av de bästa äventyrsspelen någonsin imo.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Thief 1-3 är riktigt trevliga! 4:an vet jag inte riktigt men 1-3 helt klart värda en genomspelning

Permalänk
Medlem

Hejsan alla igen! Har nu bestämt mig för att gå in i Dark Souls serien. Undrar dock:
Hur många timmar kommer man spendera för att spela ut/få bästa upplevelse?
Vilket ska man börja med? Är det ettan? Är Prepare To Die ettan? Tycker det är lite oklart...
Hur kul på en skala 1-10 kommer man ha?
Är det ens så svårt som alla säger att det är?

Mvh en pojk som vill spela nya spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Hejsan alla igen! Har nu bestämt mig för att gå in i Dark Souls serien. Undrar dock:
Vilket ska man börja med? Är det ettan? Är Prepare To Die ettan? Tycker det är lite oklart...

- Souls spelen snittar typ 25h i längd för mig första genomspelningen
- Personligen gillar jag inte ettan, tvåan har jag inte testat, trean var bra. Bloodborne tycker jag är bäst dock (PS4 endast dock)
- Prepare to Die-edition är ettan
- Du kommer pendla mellan 1-11 i kulfaktor
- Ja det är svårt men det är en del av spelet. Hade det varit enkelt hade du klarat ut det på 1-2 timmar.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

@StickanN: Dark Souls svårhetsgrad är överskattad, jag brukar kalla det för en "Dodge and hit-simulator". Tar man det lite lugnt och kollar när man ska undvika attacker så är det inget särskilt. Jag skulle gå så långt som att säga att folk generellt är dåliga på spel och att de flesta spelen görs väldigt lätta, t.ex att attacker mot en går i slow-motion och det kommer upp på skärmen vilken knapp du ska trycka på och när.

Dark Souls talar om samma sak i form av långa "uppladdningstider" inför varje attack (t.ex att någon drar armen väldigt långt bak och tar sats för att attackera) men folk är nog så vana att kunna rusha in och spamma en knapp att det upplevs som svårt.

Observera att detta är mina generella spekulationer och ingen bevisad vetenskap.

Gillar man en utmaning dock så ska man åta sig att spela originalversionen av Devil May Cry 3 på hög svårhetsgrad (Special edition som kom senare la till enklare svårhetsgrader)

Permalänk
Medlem

Resident Evil 7, om du gillar skräck.

Permalänk
Medlem

Ingen som tagit upp Dark Messiah of Might & Magic, Arkane's klassiker. Det är en riktig bortglömd pärla som är unik i sin genre med otrolig gameplay och härlig äventyrshandling!

http://store.steampowered.com/app/2100/

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Spelen är rätt fristående men ettan lägger ändå grunden för konceptet/storyn (lr demon souls lägger grunden för konceptet).
Spelat igenom ettan och det var riktigt bra.
Tvåan tyckte jag kändes lite tunnare. Fast det var bra tyckte jag inte att det blev samma känsla som i ettan.
Trean känns som back to the roots till ettan och är riktigt bra.

Jag uppskattar iaf spelen och gillar att det inte är så lätt och upplagt som andra spel är idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

The Darkness. Svenskt dessutom

Enslaved vill jag minnas.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Soma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Hejsan alla igen! Har nu bestämt mig för att gå in i Dark Souls serien.

Säkert bra spel, men har de verkligen så "tung story"? Snarare tungt gameplay...
Känns som du frågade efter en sak, och valde nått annat

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

@StickanN: Dark Souls svårhetsgrad är överskattad, jag brukar kalla det för en "Dodge and hit-simulator". Tar man det lite lugnt och kollar när man ska undvika attacker så är det inget särskilt. Jag skulle gå så långt som att säga att folk generellt är dåliga på spel och att de flesta spelen görs väldigt lätta, t.ex att attacker mot en går i slow-motion och det kommer upp på skärmen vilken knapp du ska trycka på och när.

Dark Souls talar om samma sak i form av långa "uppladdningstider" inför varje attack (t.ex att någon drar armen väldigt långt bak och tar sats för att attackera) men folk är nog så vana att kunna rusha in och spamma en knapp att det upplevs som svårt.

Observera att detta är mina generella spekulationer och ingen bevisad vetenskap.

Gillar man en utmaning dock så ska man åta sig att spela originalversionen av Devil May Cry 3 på hög svårhetsgrad (Special edition som kom senare la till enklare svårhetsgrader)

Jo, efter några timmar Dark Souls så började jag märka att det inte är så svårt, bara om man tar sin tid

Skrivet av Zulliko:

Resident Evil 7, om du gillar skräck.

Tror jag sagt innan att jag avskyr skräck... Blir rädd om jag ser en nalleböjörn nästan Men det verkar kul ändå

Skrivet av skogsvilden:

Ingen som tagit upp Dark Messiah of Might & Magic, Arkane's klassiker. Det är en riktig bortglömd pärla som är unik i sin genre med otrolig gameplay och härlig äventyrshandling!

http://store.steampowered.com/app/2100/

https://www.youtube.com/watch?v=CXzBwMW5pzw

https://www.youtube.com/watch?v=FDHYFjWAQig

Känns väldigt mycket som Skyrim typ! Ser faktiskt ut som ett av spelen som man kan spela i hundratals timmar utan att bli uttråkad
Hur långt är spelet på ett ungefär?

Skrivet av stimpen:

Spelen är rätt fristående men ettan lägger ändå grunden för konceptet/storyn (lr demon souls lägger grunden för konceptet).
Spelat igenom ettan och det var riktigt bra.
Tvåan tyckte jag kändes lite tunnare. Fast det var bra tyckte jag inte att det blev samma känsla som i ettan.
Trean känns som back to the roots till ettan och är riktigt bra.

Jag uppskattar iaf spelen och gillar att det inte är så lätt och upplagt som andra spel är idag.

Håller på och nötar tvåan just nu

Skrivet av oqvist:

Det ser fett kul ut

Skrivet av asdarn:

Ajsing basjing Adam Alsing. Skräck? :/. Sket på mig minst 100 gånger när jag spelat Amnesia: The Dark Descent i en timmer eller två...

Skrivet av Roger W:

Säkert bra spel, men har de verkligen så "tung story"? Snarare tungt gameplay...

Haha ja det blev lite så, men frågade några personer som jag känner online vad de tyckte och de sa nästan alla att Dark Souls är en sjukt bra spelserie

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Skrivet av StickanN:

Haha ja det blev lite så, men frågade några personer som jag känner online vad de tyckte och de sa nästan alla att Dark Souls är en sjukt bra spelserie

Dark Souls-serien har en riktigt "tung" story. Dock så serveras den inte på silverfat, utan du får själv upptäcka delar av den, t.ex. genom att läsa "informationen" om olika vapen/armor/items. Rekommenderar stark att kika på youtube-videos där olika personer förklarar hur allt hänger ihop, och man får en djupare inblick i storyn.

Behöver jag tillägga att jag är ett stort fan av Demon's/Dark Souls-serien

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Half Life????

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

The darkness 2 var sjukt bra. Kommer ihåg att jag vart överaskad av hur pass bra det faktiskt var.

Dishonored 1/2 har grymt bra story också

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag ville tycka om The Wolf Among Us, men jag gjorde fan inte det. Tvingade mig igenom större delen av spelet ärligt sagt.

Permalänk
Medlem

Undertale har en rejält bra och känslosam story, men namnet har fått ett dåligt klang av dess fandom. Helt klart värt en eller flera playthroughs.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

@Roger W: Ja, helt klart missförstådd tråd Jag trodde han menade ett Spel med gripande Story som får en att tänka till och bli helt tagen av. Vilket absolut inte Dark Souls,Starcraft,Doom,The witcher,Warcraft,Thief,Deus ex har. Jag har spelat alla, och det är verkligen bra spel, men tung Story? Nej.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem

L.A Noire.

Upp till 30 timmars spelande vart det för mig när jag körde det, med mycket detektivarbete, utredningar, polisjakter och mörka hemligheter inom brotten svärld.

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Far Cry 3! Storyn är simpel men intressant på ett annat sätt än de flesta. Det handlar om en sak som skulle kunna hända på riktigt, vilket jag tycker om. Fantastiskt rolig gameplay också! GTA V är ju också en klassiker