SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Avstängd

Ni som ska klaga och skriva till konsumentverket borde vänta lite att gnälla.... priset är ju bara preliminärt juh....

Man blir ju gladare när de sänker priset, än att de höjer priset, hux flux på det man förbeställt!!

Permalänk
Skrivet av cezium:

Vilken ordertid stod i inets orderbekräftelse?

Skrivet av Subzero299:

Skulle inte använda Facebook som en säker källa till tidsangivelser beroende på när saker dyker upp i ens flöde. Skriv när du beställde istället. Jag beställde 20:20 och var sent ute. Artikeln kom väl upp vid 1800 eller något liknande.

Kan inte se någon tid i ordern. Står bara datum men inte klockslag.

Svårt att veta men hela de här är en stor FUCK UP, både av Nintendo och Inet. Jag har handlat hos dem i många år både privat och för firman. Men kan man inte lita på att man får de man beställer kanske man ska titta någon annanstans.

Har handlat hos Komplett mycket och de har funkat super hittills i alla år (gjorde inte beställningen där denna gång vilket blev fail).

Grejen är att om jag visst att de inte var säkert att få den hade jag också bokat den på flera ställen men någon sådan information fanns inte, det var inte ett antal under "förboka" knappen typ lager saldo eller nått liknande. Ingenting!

Inet borde VÄNTAT då istället tills man vet hur många man får och sen lägga upp skiten med ett lagersaldo i antal. Då hade de sluppit allt detta och kunder hade inte blivit förbannad och snuvade på produkten. När de är så osäkert som detta är hade de varit den rätta vägen att gå.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Ja la bokning ca 1 min efter nyheten och förhandsbokningen kom ut på Facebook och de har makulerat min också. Så nått är jäkligt fel.

Tror förbokningen kom upp på Inet ca 18:30-18:40, jag la sjäv bokningen 18:48 å fick bekräftat att jag får min, vilken tid la du in bokningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesweboy:

Ni som ska klaga och skriva till konsumentverket borde vänta lite att gnälla.... priset är ju bara preliminärt juh....

Man blir ju gladare när de sänker priset, än att de höjer priset, hux flux på det man förbeställt!!

Inet har bekräftat att 1499:- är priset som gäller. Den infon har dom fått från Bergsala.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ser samma problem med amiibo:s: amiibo skyward sword link 179:- CDONInet 299:-. Så på Inet får du alla tre nya Link amiibo:n för 897:- kontra CDON: 566:- inkl. frakt (Inet har fri frakt via Swec)

Pratade med en på Spel och sånt om varför en del "fular" sig :D.

Precis, vissa butiker är extremt dyra. Och då speciellt de större. Webhallen tar ut väldigt mycket för sina medans just CDON brukar ligga betydligt lägre. Som just Webhallen vet att de har lojala kunder som ändå alltid handlar hos dom och tar ut de priser de känner för.

Skrivet av martinot:

Det är en viss skillnad på en miniräknare och en hel PC/Mac.

Oavsett vad man använder de till skall de inte kosta lika mycket. Jag har XB1S främst som mediacenter så kostar inget mer extra att streama även till den enheten (sedan är det bonus att kunna spela spel som jag redan har, så inte heller extra kostnad där för mig).

Sedan så kan man inte jämföra en enkel kontroller för 100-200 spänn med en större mer komplicerad som för XB1S/PS4, och trådlös dessutom. Skandal att det inte är trådlöst eller åtminstone längre kablar med tanke på prisökningen!

Om man skall jämföra priser mellan Microsoft (Sony) och Nintendo så får man närmast jämföra XB1S-kontrollern med Switch Pro-kontrollern:

Microsoft: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3799730 479.-

Sony: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3905035 479.-

Nintendo: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3983476 749.-

Den priskampen vinner inte Nintendo (iaf. inte med Bergsalas olyckliga monopol på Nintendo här).

Nu är ingendera produkt varken en miniräknare eller en PC eller för den delen en Mac. Det är två olika spelkonsoller.

Produkterna är olika på ett flertal vis. Med Xbox One förlitar sig Microsoft på att du köper mer än bara en konsol, du förväntas köpa ett flertal spel och även deras onlinetjänst och kanske även nya separata spelprenumerationstjänst. SNES Classic är färdig som den är, Nintendo kan inte sälja till fler spel till produkten och troligen inte några tillbehör heller. Ser man på NES Classic så var det bara själva konsollen och lösa handkontroller som Nintendo sålde, övriga grejer som gick att köpa var third party/kloner osv.

Hade kontrollerna varit trådlösa hade det blivit en merkostnad. Tänk på att priset utanför skandinavien, där det sker något skumt med prissättningen av produkten, så är priset mycket lägre. Som exemplen som getts priser som ligger en bra bit under 1000kr. Konsollen kostar inte 1500kr, Bergsala eller ÅF tar ut flera hundra extra i egen förtjänst.

Irrelevant jämförelse då Switch Pro-kontrollen inte är kompatibel ens. Men ska det jämföras så är det Xbox One Elite-kontrollen mot Switch Pro kontrollen. 1200kr för Elite-kontrollern mot 750kr mot Pro-kontrollen. Och då är ingendera någon direkt billig produkt dessutom.

Och ifall du missat det så försvarar jag inte prissättningen, tvärt om. Men jag tjänar bra och ska självklart ha produkten. Hade Webhallens 9999kr-prissättning varit vad ÅF bestämt sig för hade jag dock skippat produkten. Rätt ska vara rätt dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stacks:

Inet har bekräftat att 1499:- är priset som gäller. Den infon har dom fått från Bergsala.

De påstår att de fått den informationen, om det verkligen stämmer är ju inte säkert. Men de har uttryckt sig som att prissättningen är den de tänker ta ut. Vill man inte betala så mycket så är det troligen bara att avboka eller invänta eventuell sjustering av priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Kan inte se någon tid i ordern. Står bara datum men inte klockslag.

Svårt att veta men hela de här är en stor FUCK UP, både av Nintendo och Inet. Jag har handlat hos dem i många år både privat och för firman. Men kan man inte lita på att man får de man beställer kanske man ska titta någon annanstans.

Har handlat hos Komplett mycket och de har funkat super hittills i alla år (gjorde inte beställningen där denna gång vilket blev fail).

Grejen är att om jag visst att de inte var säkert att få den hade jag också bokat den på flera ställen men någon sådan information fanns inte, det var inte ett antal under "förboka" knappen typ lager saldo eller nått liknande. Ingenting!

Inet borde VÄNTAT då istället tills man vet hur många man får och sen lägga upp skiten med ett lagersaldo i antal. Då hade de sluppit allt detta och kunder hade inte blivit förbannad och snuvade på produkten. När de är så osäkert som detta är hade de varit den rätta vägen att gå.

Ok, kanske är olika utseende beroende på bokning till butik eller beställning. Vilken tid skickades/fick du mailet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

750 SEK.

Någon som skall till London?

Snart så får man en ToR flygresa i mellanskillnad om man åker över dagen...

Haha, kom precis på att jag ev skall till London 28/9 - 1/10
Gissar dock att den blir väldigt svår att få tag i butik där. Speciellt när man inte har så stor koll på vart alla butiker ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annero:

Inte jag som ställde frågan men här kommer fråga och svar från Media Markts facebook:

Fråga:
Tjo på er MediaMarkt Sverige (Kajsa eller någon annan som svarar)

Kan man tolka Kajsas svar under "Förboka årets roligaste spelnyhet Snes Mini...." som var "vi kommer att gå i turordning, och endast att ta så många förbokningar som vi har fått allokering för" som att så länge som det går att trycka på "köp" knappen på hemsidan så kommer alla som förbokat att få sitt exemplar?

Så har man nu, i skrivande stund (2017-06-30 klockan 10.15) kunnat förboka den så kommer man få den?"

Svar från Media Markt:
Ja, så länge allokeringen som Nintendo Sverige har lovat stämmer. Dock så kommer leveranserna tyvärr att vara uppdelade. Vilket betyder att leveransen kan bli lite senare för vissa. Vi återkommer med definitivt besked närmare releasedagen. Ha en toppenfin helg! Med vänlig hälsning, Robin

Fan va gött, la in en beställning igår Nes mini fattas dock för mig

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Skulle vara lite intressant å veta om vilka som har förbokat på Netonnet å viken tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Skulle vara lite intressant å veta om vilka som har förbokat på Netonnet å viken tid?

09.46 27/6 fick jag bekräftelsen. Är det tidigt eller sent?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hade kontrollerna varit trådlösa hade det blivit en merkostnad. Tänk på att priset utanför skandinavien, där det sker något skumt med prissättningen av produkten, så är priset mycket lägre. Som exemplen som getts priser som ligger en bra bit under 1000kr. Konsollen kostar inte 1500kr, Bergsala eller ÅF tar ut flera hundra extra i egen förtjänst.

???

Jag tycker som sagt att det normala priset (utanför just Skandinavien/Bergsalaland) runt 800 SEK är helt OK och absolut rätt pris. Det säger jag inget som helst om.

Det är här i Sverige (och Skandinavien) där den kostar 1500 SEK som jag tycker att det börjar bli lite för högt för min del gällande vad den bör kosta relaterat till vad man får för pengarna - oavsett XB1S, eller inte (även om jag och många andra här inte kan låta bli att göra den jämförelsen).

Skrivet av anon5930:

Irrelevant jämförelse då Switch Pro-kontrollen inte är kompatibel ens.

Fast nu jämförde vi inte "kompabilitet", utan just priset (vilket du fö. även själv gjorde nyss).

Skrivet av anon5930:

Men ska det jämföras så är det Xbox One Elite-kontrollen mot Switch Pro kontrollen. 1200kr för Elite-kontrollern mot 750kr mot Pro-kontrollen. Och då är ingendera någon direkt billig produkt dessutom.

Ok. Tycker Switch Pro är bra, men skulle (och det är säkert en högst personlig åsikt) inte säga att den håller samma kvalitet som Elite-kontrollern. Så personligen så håller jag inte med om att det (heller) är en relevant jämförelse.

Lika lite som en SNENS eller NES Mini-kontroller inte heller kan jämföras med en XB1 eller PS4-kontroller. De är inte i närheten av samma produkt (även om bra på sitt sätt).

Gillar Nintendos produkter, men det är inget snack om att dera tillbehör ligger (relativt övriga marknaden) på en mycket hög prisnivå, och tyvärr (för oss som gillar Nintendo) extra högt här i "Bergsala-land".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freppa85:

Haha, kom precis på att jag ev skall till London 28/9 - 1/10
Gissar dock att den blir väldigt svår att få tag i butik där. Speciellt när man inte har så stor koll på vart alla butiker ligger.

Kanske svårt att tajma om du bor på hotell, men har du någon polare (eller företag) i London så kan du beställa i förväg dit.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av gire:

09.46 27/6 fick jag bekräftelsen. Är det tidigt eller sent?

det är tidigt, jag själv la jag min order 09:31-09:32 den 27e å jag satt precis å refresha sökning på snes mini på deras sida när den plötsligt dök upp så bokningen måste ha lagts upp 09:30.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gillar Nintendos produkter, men det är inget snack om att dera tillbehör ligger (relativt övriga marknaden) på en mycket hög prisnivå, och tyvärr (för oss som gillar Nintendo) extra högt här i "Bergsala-land".

Tröttsamt hade förbokat denna just för att jag missade tåget på den första mini-NES.
Varför kan inte Nintendo justera tillverkningen baserat på efterfrågan.. alternativt göra någon litet dyrare version som även tar kasetter..

Permalänk
Medlem

Förbokade min på Retrospelsbutiken som jag tycker skött detta exemplariskt. Alla som hann förboka kommer få sina konsoler från dem i tid. Chattade för säkerhets skull med en kundtjänstmedarbetare där innan jag la förbokningen på onsdagsmorgonen. När de konsoler som de kommer få sig tilldelade var slut tog de helt enkelt bort förbokningsmöjligheten och behöver således inte skicka något dystra mail till någon. Har varit i kontakt med den idag där de bekräftade att alla som förbokat kommer få sina konsoler. Tydligt och enkelt på alla sätt och vis.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Izak80:

Förbokade min på Retrospelsbutiken som jag tycker skött detta exemplariskt. Alla som hann förboka kommer få sina konsoler från dem i tid. Chattade för säkerhets skull med en kundtjänstmedarbetare där innan jag la förbokningen på onsdagsmorgonen. När de konsoler som de kommer få sig tilldelade var slut tog de helt enkelt bort förbokningsmöjligheten och behöver således inte skicka något dystra mail till någon. Har varit i kontakt med den idag där de bekräftade att alla som förbokat kommer få sina konsoler. Tydligt och enkelt på alla sätt och vis.

Fortfarande bara Inet som krånglar vad det verkar, har man köpt någon annanstans så bör man få produkten. Såvida de inte andra säljer mer än de har fått tilldelat och kallt räknar med att få tag i fler exemplar då. Kan vara klokt att kolla med den butik man bokat hos om man verkligen har fått en tilldelad.

Butiken du handlat från verkar ha skött detta bra iallafall.

Permalänk

1648kr är för dyrt men finns å boka.
Retrospelbutiken

Permalänk

Inet säger att de "skicka ut ett mejl tidigt som VERKAR ha fastnat i spam/skräpposten". Har kollat min skräppost mm och inte fått något sådant mejl, finns inte någonstans.

Ha de gått ut direkt efter när man såg att de tog slut fort som satan och direkt sagt till och skickat ut makulerad order hade folk haft en liten chans att hitta den någon annanstans. Som det är nu att 3 dagar efter bokning få en makulerad, då är det 0% chans att hitta den då den är helt slutsåld/bokad.

Jäkligt dåligt av dom och tyvärr. Detta är för mig personligen en deal breaker efter varit trogen många år. Har väntat länge på snes mini (för länge) och tänkte, nu jäklar bokar jag den hos en av mina favoritställen.

Aja, nu får man försöka hitta den någon annanstans och sluta handla på Inet helt enkelt. Principsak.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesweboy:

Priset är bekräftat, inte preliminärt.

Gissar att det är Bergsala och/eller ÅF som vill tjäna mer pengar än de gjorde på Mini NES...

Permalänk
Medlem

Någon som bokat via CDON och fått mer info efteråt? Jag bokade och betalade i onsdags, bad deras kundtjänst om bekräftelse att de kan leverera men fick svaret "vi har ingen info nu men återkommer per mail". Inget mail än...

Permalänk
Skrivet av Viper69:

Någon som bokat via CDON och fått mer info efteråt? Jag bokade och betalade i onsdags, bad deras kundtjänst om bekräftelse att de kan leverera men fick svaret "vi har ingen info nu men återkommer per mail". Inget mail än...

Har inte heller fått mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Engelska butiker säljer dem inte med flera hundra kronor i förlust. Och eftersom att priset ut till kund i Bergsalas agenturregion har fördubblats i jämförelsen med Europa, så räcker inte ens med att den skulle väga 4kg och ge en maximerad kemikalieskatt inkl moms på 400,- för att nå fantasisummorna vi ser idag.

Någon stoppar våra pengar rakt ner i fickan och skrattar oss i ansiktet hela vägen till banken.

Inet, Webhallen, GS et al.
Kom igen och läck inköpspriset till SweC.
Jag vill att ni ska ha marginal att överleva på men vi behöver dra ut Bergsalas ockerfasoner i dagsljuset. Visa att ni står på era kunders sida och värnar ett sunt affärsklimat.

För risken är alltid att vi drar oss utomlands i ännu större utsträckning om det inte är ekonomiskt hållbart att stödja svenska handlare.

Jag tillhör dom som fick "tyvärr mail" från Inet och en 10% rabatt kupong.
Eftersom jag har haft funderingar på en ny speldator satte jag mig ner och satte ihop en med nya generationerna cpu/gpu/m.2 osv och visst blev prislappen saftig även efter Inets 10%.
Jag skickade listan till min dotters kille i England som satte ihop en identisk så när som på chassi och märket på en disk men båda ändå i samma prisklass och denna dator i delar med frakt till mig i Sverige med Royal mail ligger 6385:- under samma burk vid Inet efter att Inets 10% är avdragna.
Det blir ingen Snes mini för mig men helt klart en ny spelburk..nackdelen var längre frakttid om än begränsad och att delar måste skickas iväg vid garantiärende..
Dock tar vissa garantiärenden i Sverige sjukt lång tid också så jag e ganska nöjd.

Efter detta tror jag dock att det blir som du säger att vi drar oss utomlands vid köp..liksom att arbetskraft kommer till Sverige och jobbar för 50% av vad vi tjänar så har vi samma rätt att handla utomlands inom EU och då dom tjänar mindre är även prissättning i dessa länder mindre.
Frågan jag ställer mig i hela detta är bara : Vad tjänar Sverige på att ha det så här?

Permalänk
Medlem

Jag tror att skälet till att Inet fick skicka dystra mail och stt andra butiker "skött sig exemplariskt" är att info om antal kom upp dagen efter Inet började ta ordrar. Dom andra företagen hade därför fördelen att veta in tilldelning.
Misstänker att ingen visste att den infon skulle komma, så antar att inet bara hade otur som var snabba ut med förbokning.

Utöver det så gissar jag på att företagen får långt ifrån samma tilldelning. T ex mediamarkt lyckades ju ligga och sälja i dagar, jämfört med inet som blev fullbokade på nån timme. Och då får man ju utgå från att alla som fick fail hos inet gick och bokade nån annan stans...

Så återigen, innan vi vet pris ut från Bergsala och hur tilldelningen har gått till så är det sjukt svårt att försöka dra några slutsatser kring olika ÅF.

Permalänk

Så, vad kommer en Snes mini kosta på blocket/Tradera för de som blivit utan? 2000?

Permalänk
Medlem

@Falafelbollen: Som det ser ut nu är det billigare, eller åtminstone lika dyrt att köpa från Ebay. Detta gör att jag funderar starkt på att avboka mina 2 konsoler. Ger hellre pengarna till någon privat än till Bergsala...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Har en från Inet men för 1500kr är man inte speciellt sugen, kanske tränga den på blocket för det dubbla?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falafelbollen:

Så, vad kommer en Snes mini kosta på blocket/Tradera för de som blivit utan? 2000?

Skrivet av Haziza:

Har en från Inet men för 1500kr är man inte speciellt sugen, kanske tränga den på blocket för det dubbla?

Minst det dubbla bara att titta på mini nes går för runt 2,000kr och man kunna köpa den för 700-900kr när den släpptes

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Minst det dubbla bara att titta på mini nes går för runt 2,000kr och man kunna köpa den för 700-900kr när den släpptes

Svineri. Då skiter jag nog i det. Får väl pröva lyckan i butik med alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Jag tror inte det, de säljs redan nu för mindre eller lika mycket som de svenska priserna. Kom ihåg att resten av värden har kunnat köpa SNES mini till ett vettigt pris.

Billigare
Samma pris

Länkar
Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet