Följ Black Week på SweClockers

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 - 5Ghz bandet fungerar inte...

Permalänk

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 - 5Ghz bandet fungerar inte...

Jag har ett MSI Z97i AC, jag köpte nyligen en asus n56u router som har stöd för dubbla frekvensern 2,4 och 5Ghz. Allt fungerar som det skall på alla apparater utom min speldator som alltså kan koppla på 5Ghz bandet, men jag får ngen internetförbindelse? Det sitter alltså ett Intel Dual Band Wireless-AC 7260. Jag har testat ett par olika drivrutiner och med den senaste från MSI får jag inget utropstecken (felmeddelande) men jag får fortfarande ingen förbindelse.

Windows 8.1
Läst otaliga trådar på nätet där Intel svarat, men jag får ingen ordning på det.. hjälp!

Permalänk
Vila i frid

Fungerar inte 5 GHz med MSI's egna trådlösa drivrutiner, reklamera moderkortet.

Får du en intern lokal IP-adress via 5 GHz?

Säger Nätverks Och Delningscenter att du är kopplad mot routern men inte ut mot internet?

Permalänk
Hedersmedlem

Bättre chans till svar här tror jag.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Fungerar inte 5 GHz med MSI's egna trådlösa drivrutiner, reklamera moderkortet.

Får du en intern lokal IP-adress via 5 GHz?

Säger Nätverks Och Delningscenter att du är kopplad mot routern men inte ut mot internet?

Jag har som sagt scannat av en del forum och det verkar vara långt ifrån bara jag som har problem med detta kort, det finns en variant för bärbara också som verkar lida av samma problem med 5GHz bandet. Jag har redan bytt moderkort typ 3 gånger på netonnet så de stryper mig om jag kommer in igen, dessutom har jag inte ork att plocka isär min rigg igen (i synnerhet om det är en dålig drivrutin som är boven) för att byta moderkort.

Jag har inte haft tid att gå in djupt i detta, jag har endast försökt med de tips som finns på diverse forum gällande detta kort, intel tycker man skall gå in och ändra en del under inställningarna på kortet, det har inte hjälp mig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulanddanne:

Jag har som sagt scannat av en del forum och det verkar vara långt ifrån bara jag som har problem med detta kort, det finns en variant för bärbara också som verkar lida av samma problem med 5GHz bandet. Jag har redan bytt moderkort typ 3 gånger på netonnet så de stryper mig om jag kommer in igen, dessutom har jag inte ork att plocka isär min rigg igen (i synnerhet om det är en dålig drivrutin som är boven) för att byta moderkort.

Jag har inte haft tid att gå in djupt i detta, jag har endast försökt med de tips som finns på diverse forum gällande detta kort, intel tycker man skall gå in och ändra en del under inställningarna på kortet, det har inte hjälp mig dock.

Löste det sig?

Skickades från m.sweclockers.com