Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Alienware 15 R3 gfx:1070

Har problem med att datorn laddar ur batteriet efter ett par "timmars" spelande. Detta gäller då strömadaptern är kopplad till eluttag.
Har kört Dells batteritest och inga problem fanns med batteriet.
Laddaren/strömadaptern har blå diod på kabeln, och den lyser stabilt.
Strömadaptern är märkt 240 W output 19.5V och 12.3 A.
Är strömadaptern för klen ? har inte installerat några extra hårddiskar eller något sådant.
Är detta ett vanligt problem man får dras med när man har den överklockade varianten med 1070 grafik kortet.
Eller bor man kunna köra laptoppen som vanligt när man har den i eluttaget?

Hände tidigare när jag körde med htc viven inkopplad. Men bara i dagarna har det börjat hända när jag bara "spelat world of tanks" utan extra tillbehör. (lirar oftast på min stationära, men är hos en vän i veckan så tog med mig Alienware'n för att kunna lana lite.
Lapptoppen är snart 1 år gammal.

Permalänk

Är det adaptern som följde med datorn så ska den vara specad för den.

Om du ändå ska köra på adapter så ta ur batteriet och prova spela, är det så att den kräver mer ström så får du isf andra problem.

Batteritesten vet jag inte om man kan lita på,,,vad är det egentligen den mäter ?
Konduktans, spänning, temp ?, prova kalibrera om batteriet genom att ladda upp det fullt, ladda sedan ur det helt och efter det laddar du upp det fullt igen.

Här kan du läsa lite: https://www.dell.com/support/article/se/sv/sebsdt1/how10629/d...

Permalänk
Medlem

Tog kontant med Dell. Efter en massa diagnostik tester så ville dom att jag ska skicka in datorn.
Så blir till att göra det efter jobbperioden.
Inget av testerna säger att något är fel. Dock så blir batteriet drainat vid spel typ world of tanks.
Känns som jag kommer skicka in den och dom kommer inte hitta något fel. För dom lär ju inte spela i typ 4-5 timmar.
Kanske borde dra ner något 3dmark test och se ifall det också drainar ut batteriet.
Är den fabriksöverklockade i7an med 1070 grafik kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Croww_:

Tog kontant med Dell. Efter en massa diagnostik tester så ville dom att jag ska skicka in datorn.
Så blir till att göra det efter jobbperioden.
Inget av testerna säger att något är fel. Dock så blir batteriet drainat vid spel typ world of tanks.
Känns som jag kommer skicka in den och dom kommer inte hitta något fel. För dom lär ju inte spela i typ 4-5 timmar.
Kanske borde dra ner något 3dmark test och se ifall det också drainar ut batteriet.
Är den fabriksöverklockade i7an med 1070 grafik kortet

Har samma maskin med 1070 och 7820hk som är snarlik då jag antar att du har 6820hk. Hur som helst ska du kunna använda datorn som vanligt så länge strömadaptern är inkopplad. Det är något fel på din dator eller laddare.

Visa signatur

Lätt som Paj