Köpa Windows från Kinguin

Permalänk

Köpa Windows från Kinguin

Tjena!
Kommer att behöva en Windows nyckel om ett par dagar, men är inte jätte sugen på att lägga ut 1000 kr för att köpa en från MS.
Såg att Kinguin sålde Windows nycklar riktigt billigt så billigt att jag blev lite osäker på om det är "legit".

Någon här på forumet som har erfarenhet av windows nycklar från kinguin?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ja det är legit, ännu billigare finns på ebay
Köpte min w7 för 320kr och det tog 10h innan jag fick den.. Bara läsa betyg innan man beställer

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

Köpte min w7 för 320kr och det tog 10h innan jag fick den.. Bara läsa betyg innan man beställer

Okej tänkte köpa den här http://www.kinguin.net/category/13816/windows-7-professional-....
Så om jag köper av någon rekommenderad säljare med 100% så borde det vara lugnt eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Okej tänkte köpa den här http://www.kinguin.net/category/13816/windows-7-professional-....
Så om jag köper av någon rekommenderad säljare med 100% så borde det vara lugnt eller?

Köpt 2st Windows 10 Pro OEM nycklar för 170kr st, inte vart något problem med någon av dem än så länge.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Först notera att det är OEM
http://windowstips.nu/oem-och-retail/

Med största sannolikhet så är samtliga shoppar via Kinguin okej.
Att dom skulle riskera sitt rykte för oseriösa har jag svårt att tro.

Själv köpte jag min på ebay och drog ner ISO och "brände" till ett usbminne:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7

Sen uppdaterade till w10
Fungerade galant för mig iaf:

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av hakd:

Först notera att det är OEM
http://windowstips.nu/oem-och-retail/

Med största sannolikhet så är samtliga shoppar via Kinguin okej.
Att dom skulle riskera sitt rykte för oseriösa har jag svårt att tro.

Själv köpte jag min på ebay och drog ner ISO och "brände" till ett usbminne:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7

Sen uppdaterade till w10
Fungerade galant för mig iaf:
http://anony.ws/i/2015/10/31/Namnlos.png

Såg att det var OEM men retail kostar 300 kr till....
Okej tack för hjälpen!
Blir nog ett köp snart då.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Köpt 2st Windows 10 Pro OEM nycklar för 170kr st, inte vart något problem med någon av dem än så länge.

Skönt att höra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här har diskuterats flera gånger på forumet och svaret är alltid det samma:
Dessa nycklar fungerar antagligen, men de är inte lagliga och risken är stor att de kan sluta fungera efter ett tag.

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Det här har diskuterats flera gånger på forumet och svaret är alltid det samma:
Dessa nycklar fungerar antagligen, men de är inte lagliga och risken är stor att de kan sluta fungera efter ett tag.

Så jag kan alltså like gärna tanka ner Windows och det är lika lagligt?

Obs: Menade nu inte att jag tänker göra det.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Det är helt totalt orimligt att det är ok nycklar, de kanske fungerar med de är definitivt i strid med MS licensavtal, det enda os som går att köpa "löst" är win 10
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/lifecycle

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Win10 Pro Kinguin FUNGERADE ICKE SOM NICKE!

Några hundra kronor åt skogen där, nyckeln känns inte igen. Det, eller så kan jag inte aktivera Win10Pro oavsett vad, det vägrar fungera. Sk!tkul.

Permalänk
Skrivet av DanielRagnar:

Några hundra kronor åt skogen där, nyckeln känns inte igen. Det, eller så kan jag inte aktivera Win10Pro oavsett vad, det vägrar fungera. Sk!tkul.

Därför betalar man lite extra i det som kallas för Kinguin buyer protection. Man får tillbaka sina pengar omgående om det inte skulle fungera korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Hur kommer det sig att det är så dyrt att köpa på till exempel Inet? Ibland tror jag att nycklarna är köpta med stulna kreditkort eller liknande.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielRagnar:

Kan vara en Windows 10 N nyckel. Du behöver alltså dra ner en Windows 10 N ISO, vilket görs lagligt från MSDN.. Men nyckeln är i vilket fall som helst, olaglig. Köpte min 10 Pro OEM nyckel på HRK-game. 129kr. Funkar än idag.

Skrivet av crew seven:

Hur kommer det sig att det är så dyrt att köpa på till exempel Inet? Ibland tror jag att nycklarna är köpta med stulna kreditkort eller liknande.

För att Inet är en laglydig sida och säljer enbart certifierade nycklar direkt från Microsoft och nycklarna har inte införskaffats från t.ex nån sida i Ryssland via VPN och stulna kreditkort.

Visa signatur

8700K 5GHz | RTX2060 Super | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

För att Inet är en laglydig sida och säljer enbart certifierade nycklar direkt från Microsoft och nycklarna har inte införskaffats från t.ex nån sida i Ryssland via VPN och stulna kreditkort.

Så då är det helt enkelt inte ok att köpa nyckel från Kinguin om man vill sova gott om nätterna

@Rasse12345

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Köpt både Pro och Home från Kinguin, inga problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Köpt både Pro och Home från Kinguin, inga problem alls.

Men hur vet du var nycklarna kommer från?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Men hur vet du var nycklarna kommer från?

Nycklarna kommer från Kinguin.

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Så då är det helt enkelt inte ok att köpa nyckel från Kinguin om man vill sova gott om nätterna

@Rasse12345

Varför skulle man sova sämre för att man köpt nyckel av dem?

Permalänk
Avstängd

Har använt min win7 nyckel för win10 på tre olika intel maskiner. Men nu när jag gått över till r5 1600/b350 så går det inte längre att aktivera. Kinguin verkar vara billigt å så men måste man verkligen aktivera så som de beskriver på sidan, dvs att man ska ringa MS? Kan man bara inte skriva in nyckeln i aktiveringsfältet?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Varför skulle man sova sämre för att man köpt nyckel av dem?

Skrivet av DanRage47:
Gå till inlägget
Kan vara en Windows 10 N nyckel. Du behöver alltså dra ner en Windows 10 N ISO, vilket görs lagligt från MSDN.. Men nyckeln är i vilket fall som helst, olaglig. Köpte min 10 Pro OEM nyckel på HRK-game. 129kr. Funkar än idag.

Skrivet av crew seven:
Gå till inlägget

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Köpte en Win 10 PRO från Kinguin i augusti åt en kollega, fungerade utan problem vid installation.

Men man kan som sagt lägga till en försäkring i form utav "buyers protection" , skulle man dra en nitlott så får man en ny nyckel antar jag.

Personligen så har jag köpt licensnycklar för spel hos Kinguin, som man aktiverar genom sitt steam-konto. Inga problem än så länge. *peppar peppar*

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

@crew seven:

Har haft en windows licens från Kinguin i över ett år, och vad jag har hört är det aldrig några problem efter man får en fungerande nyckel. Dessutom har dom ju buyers protection om man nu skulle få en nyckel som inte fungerar.

@DST:

Du kan aktivera precis som vanligt eftersom du får en nyckel.

Permalänk
Avstängd

Har två nycklar från Kinguin, fungerar perfekt... Skulle de bli dåliga så köper man bara en ny igen.
Den äldsta är något år gammal nu, mycket nöjd.

Windows 10 Pro ska tilläggas.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Jag har fått uppfattningen att det fungerar bra vid första aktiveringen, men att ev problem kommer 1-2 år senare när man ska aktivera den igen på en ny dator. En del nycklar fås väl genom att de köper in nycklar via ex u-länder där de kostar mycket mindre. Och sedan säljs till oss.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

@crew seven:

Har haft en windows licens från Kinguin i över ett år, och vad jag har hört är det aldrig några problem efter man får en fungerande nyckel. Dessutom har dom ju buyers protection om man nu skulle få en nyckel som inte fungerar.

@DST:

Du kan aktivera precis som vanligt eftersom du får en nyckel.

Jo men du vet inte var nyckeln kommer från är det ett hackat kreditkort? Eftersom det är så dyrt att köpa en nyckel hos Inet jämfört med kinguin? Varför säljer inte Inet lika billiga nycklar som Kinguin gör?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Köpte en Win 10 PRO från Kinguin i augusti åt en kollega, fungerade utan problem vid installation.

Men man kan som sagt lägga till en försäkring i form utav "buyers protection" , skulle man dra en nitlott så får man en ny nyckel antar jag.

Personligen så har jag köpt licensnycklar för spel hos Kinguin, som man aktiverar genom sitt steam-konto. Inga problem än så länge. *peppar peppar*

Bara det fakltum att de har "buyers protection" borde ju få de flesta att haja till, sidor som Kinguin, G2A etc är bara cancer för spel och mjukvarubrancshen.
Läs t.ex https://torrentfreak.com/darkwood-creators-share-game-on-the-... , spelutvecklare som hellre ser att du laddar ner spelet olagligt än att köpa från sidor som dessa och har till och med lagt upp spelet själva på TPB. Finns fler utvecklare som denna.

Sen om man inte bryr sig om att man kanske stödjer organiserad brottslighet för att spara pengar så kan man ju fortsätta köpa från dessa, men har man lite skrupler så håller man sig borta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jo men du vet inte var nyckeln kommer från är det ett hackat kreditkort? Eftersom det är så dyrt att köpa en nyckel hos Inet jämfört med kinguin? Varför säljer inte Inet lika billiga nycklar som Kinguin gör?

Asså Kinguin är ju tekniskt sett en market precis som ebay, amazon, blocket etc. Med massor av säljare som får betyg. Vad dom nu får nycklarna så billigt är säkert inte alltid helt legit. Men eftersom Kinguin nu väljer att stå bakom dom får mig att tveka starkt på att det skulle handla om hackade kreditkort.

Värt att veta att Kinguin är baserat i Hong Kong och vad är väldigt vanligt i Asien? Mjukvara speciellt kan vara extremt billigt. Men om det nu ens är relevant vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Asså Kinguin är ju tekniskt sett en market precis som ebay, amazon, blocket etc. Med massor av säljare som får betyg. Vad dom nu får nycklarna så billigt är säkert inte alltid helt legit. Men eftersom Kinguin nu väljer att stå bakom dom får mig att tveka starkt på att det skulle handla om hackade kreditkort.

Värt att veta att Kinguin är baserat i Hong Kong och vad är väldigt vanligt i Asien? Mjukvara speciellt kan vara extremt billigt. Men om det nu ens är relevant vet jag inte.

Men om det nu är som du säger varför säljer inte Inet lika billiga nycklar?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Flera giriga mellanhänder.
Nycklarna är företagsnycklar och OEM som är köpta i extrema bulks vilket tar ner priset, OEM har heller ingen support.

Kört Kinguin i åratal utan problem

Visa signatur