Steam spel på nVidia Shield Pro V2 - 500GB

Permalänk
Medlem

Steam spel på nVidia Shield Pro V2 - 500GB

Till att bröja inlägget så vill jag önska er alla ett gott nytt år. Nu vidare till tråden. Jag har ju som sagt sökt en en hårdvara där man både kan kolla på film och spela spel 🎮 med mera. Kan man spela exempelvis Terraria från sitt Steam bibliotek på en nVidia Shield? Var lite inne på Steam Link. Men verkar som om många har underskattat dess rykte. Vill inte säga något illa om själva Steam Link men ganska dåliga specs på den trots allt. Handkontrollen ser ut som ett skämt. Sen kom jag in på en nVidia. Vill bara veta om den har samma funktion som en Steam Link.

Med vänliga hälsningar,
Daniel (COLDYY1)

Permalänk
Medlem

Har du nvidia kort i din PC så kan du ju enkelt köra gamestream till en Shield TV.
Bör fungera med de flesta spel, även icke steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har du nvidia kort i din PC så kan du ju enkelt köra gamestream till en Shield TV.
Bör fungera med de flesta spel, även icke steam.

Jag har inget nVidia kort. :/ Så då kan jag inte spela mina Steam spel på nVidia Shield Pro V2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av COLDYY1:

Jag har inget nVidia kort. :/ Så då kan jag inte spela mina Steam spel på nVidia Shield Pro V2?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tyvärr krävs det ett relativt modernt nvidia grafikkort i datorn för att strömma över nätverket till din shield.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"