4k HEVC 265 Plex Android tv laggar
Hej,
Jag har satt upp en plex media server på min windows maskin:
i5-3470 3.20 ghz
12 GB ram
GTX 970
Nu försöker jag streama 4K HEVC 265 filmer till min TV: Philips POS9002: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4231526
Problemet är att det laggar till och från. Vissa filmer går bra, vissa inte, det som händer är inte att det konstant laggar utan filmen rullar ofta på fint i 3-5 minuter och sedan fryser det sig i kanske 20 sekunder och sedan fortsätter det så.
Har kollat min cpu och den jobbar för fullt vilket jag antar betyder att den transcodar, detta tycker jag är väldigt underligt då min tv har stöd för HEVC 265 så jag tycker det hela borde lösas utan någon transcoding.
Har läst att det kan vara subtitles som är problemet, om dom inte är kompatibla med Plex klienten så kommer servern att bränna in det och då sker en transcoding, men detta bör väl enbart ske om man har på subtitles? Lagget uppstår nämligen oavsett.
Har även kollat mitt nätverk och felet ligger inte där.
Här är information om en av filmerna som laggar:
Audio Info
Codec................: DTS MA / Core
Bitrate..............: 3 831 Kbps / 1 509 Kbps
kHz/bit..............: 48.0 KHz / 24 bits
Channels.............: 6
Language.............: English
Subtitles............: English (SDH), Spanish, Danish, Dutch, Finnish, German, Italian, Norwegian, Swedish,
Subtitles............: Czech, Polish, French. Hardcoded English on foreign parts.
Video Info
Codec................: HEVC
Type.................: 2160p UHD BluRay Remux
Format Profile Level.: Main 10@L5.1@High
Resolution...........: 3840x2160
Aspect Ratio.........: 16:9
Bitrate..............: 51.8 Mbps
Framerate............: 23.976 (24000/1001) FPS
Någon som har några förslag på lösning för att få detta att lira? Det hade varit helt strålande om detta gick att lösa utan någon som helst investering av hårdvara.