Google Family Link, koppla från konto?

Permalänk
Medlem

Google Family Link, koppla från konto?

Hej,

Jag fixade ett konto åt min dotter och tänkte prova Google Family Link.. konstaterade rätt fort att YouTube inte fungerar och att YouTube Kids inte finns i Sverige. Så nu vill jag göra om kontot till ett vanligt Google konto, någon som har gjort det och vet hur man gör?

Jag kan bara hitta information om hur man raderar kontot, men jag vill inte radera kontot bara konvertera det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Om man ska tyda denna information så går det inte
https://screentimelabs.com/help/how-to-uninstall-google-famil...

Vad var det som inte var till belåtenhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Om man ska tyda denna information så går det inte
https://screentimelabs.com/help/how-to-uninstall-google-famil...

Vad var det som inte var till belåtenhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också bara hittat hur man raderar kontot. Men jag har också hittat att det "uppgraderas" (får fråga om det) när man fyller 13, så nu fyller hon 13 i morgon

Allt beror på Youtube inte fungerar och att Youtube kids inte finns i Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZ:

Jag har också bara hittat hur man raderar kontot. Men jag har också hittat att det "uppgraderas" (får fråga om det) när man fyller 13, så nu fyller hon 13 i morgon

Allt beror på Youtube inte fungerar och att Youtube kids inte finns i Sverige

Känns ju som en rimlig workaround för man måste ju komma ur det när man blir vuxen.

Så du menar att vanliga youtube inte och fungerar? Och eftersom kids inte finns blir man helt enkelt utan? Känns ju genomtänkt

Permalänk
Medlem

@jocke92: Ja precis så är det, vanliga Youtube går inte att installera.. Google Play säger att den installerar men det blir aldrig installerat. och Youtube Kids finns inte i Sverige... alltså blir man helt utan Youtube

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Youtube löste jag med att installera firefox och köra youtube via den.

Men jag har stött på patrull när barnen vill köpa en app, kan i mitt liv inte lägga till betalningsalternativ för familjen.

Någon som vet om det ens går i sverige?

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk

Installerade Family link på sonens platta nyss, upptäckte att Youtube var big no no. Kan väl förstå det att det är inaktiverat som standard för barn men hade ju varit bra om det gick att godkänna manuellt. Har heller inte lyckats lägga in en betalmetod för sonens platta. De hänvisar till förälderns mobil och sen play butik - konto - betalningsmetoder. Men jag har ett kort inlagt. Frågan är om man måste lägga till ett kort och då få valet att familjen ska kunna nyttja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jansson_to:

Installerade Family link på sonens platta nyss, upptäckte att Youtube var big no no. Kan väl förstå det att det är inaktiverat som standard för barn men hade ju varit bra om det gick att godkänna manuellt. Har heller inte lyckats lägga in en betalmetod för sonens platta. De hänvisar till förälderns mobil och sen play butik - konto - betalningsmetoder. Men jag har ett kort inlagt. Frågan är om man måste lägga till ett kort och då få valet att familjen ska kunna nyttja det.

Youtube kan du ju köra via en browser så det funkar ju ändå, men jag håller med - varför inte låta oss föräldrar bestämma vilka appar som är ok eller inte.

Som jag har förstått det så är familjebibliotek/köp med Family Link inte aktiverat i Sverige.

Det står gömt någonstans att Sverige inte är ett av länderna på "listan" men det är allt annat än självklart då det finns jättebra guider till hur man ska göra för att få det att funka - om det nu hade varit aktiverat...

Så för mig åkte Family Link ut ur sonens telefon, hur ska grabbben annars kunna spela Minecraft?

Trist, då den övriga funktionen med family link är bra.

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R

Permalänk
Skrivet av nafs:

Youtube kan du ju köra via en browser så det funkar ju ändå, men jag håller med - varför inte låta oss föräldrar bestämma vilka appar som är ok eller inte.

Som jag har förstått det så är familjebibliotek/köp med Family Link inte aktiverat i Sverige.

Det står gömt någonstans att Sverige inte är ett av länderna på "listan" men det är allt annat än självklart då det finns jättebra guider till hur man ska göra för att få det att funka - om det nu hade varit aktiverat...

Så för mig åkte Family Link ut ur sonens telefon, hur ska grabbben annars kunna spela Minecraft?

Trist, då den övriga funktionen med family link är bra.

Sant, men frågan är om sonen kommer att tycka om det. Han är ju van med appen och hur den fungerar. Får kanske testa.
Ah ok, ja då är det väl kört att köpa appar till ett barnkonto, antar att det inte går att lägga till ett kort direkt på kontot?

Mvh
Tobias

Permalänk
Medlem
Skrivet av jansson_to:

Sant, men frågan är om sonen kommer att tycka om det. Han är ju van med appen och hur den fungerar. Får kanske testa.
Ah ok, ja då är det väl kört att köpa appar till ett barnkonto, antar att det inte går att lägga till ett kort direkt på kontot?

Mvh
Tobias

Nope, och du kan självklart inte lägga till ditt eget konto på FamilyLink-telefonen heller.

Som sagt, tanken med Family Link är bra - men det faller stenhårt på dessa punkter:

* Kan inte bestämma vilka appar som barnet skall kunna använda, vissa är bortscreenade, tex youtube.
* Kan inte köpa appar/Spel även om dom är ratade för barnets ålder.

Visa signatur