6 månader utan ADSL
Hej på er och god fortsättning
Nu ska jag gnälla av mig lite!
När man bor ute på landet och får informationen om att man ska få Fiber så ska ni veta att man blir glad.
Det är lite som julafton.
Den här känslan dör ut ganska fort när ens ADSL slutar fungera då företaget (UE) som gräver fiberkabel lyckas att klippa av min ADSL lina.
Bjärekraft (Fiber leverantören) ligger i tvist med markägaren (åkermark) och får ej lov att färdigställa något förrän allt är löst med markavtal etc.
Telia påvisar att dom ej får lov att laga kabeln tills dess att Bjärekraft har kommit överens med markägaren
För att göra denna sjukt långa historia kort så skiter Telia Fullständigt i mig och mitt ADSL
Detta har nu varit såhär i ca 6 månader och inget händer.
Jag har pratat med företaget
1. Som är ansvarig för Fibergrävningen, (UE)
2. Som är ansvarig för installationen (UE)
3. Bjärekraft som jag la beställningen hos. (min huvud Entreprenör)
Då ingen av dessa företag "får lov" att laga kabeln så ligger allt tyvärr på Telia / Skanova.
Telia gjorde en liten söt "lösning" och gav mig en 4g router där vi fick surf. Dock så vill dom inte fylla på den mer med extra surf.
Ni som bor på landet vet att 3g/4g inte alltid är den bästa, viket leder till att man får lägga denna på lite olika ställen i huset beroende på vilken tid på dygnet det är för att ens få någon hyfsad mottagning.
I dagsläget så får jag dela internet från min telefon så jag kan titta på TV om kvällarna
Som sagt detta har pågått i 6 månader nu, 6 månader utan internet TV (på normalt sätt)
Jag vet inte vad jag ska göra längre.
Nu har jag gnällt färdigt.
Hej på er!