Permalänk
Avstängd

Thomann DP-33 B Digitalt piano

SÄLJES: Thomann DP-33 B Digitalt piano
Du kan googla på modellnamnet om du vill se var den köptes (från Thomann) och hur mycket en ny kostar (runt 4 lax). Jag säljer min för 1337 kr + frakt då den är rätt stor i sina dimensioner och väger nästan 40 kg (se punktlistan nedanför). Denna är runt 3 år gammal så garantin har gått ut.

Jag har bara använt den lite då jag har ett bättre mer dedikerat digitalt piano och jag tänkte använda denna hos päronen men det blev aldrig av. Således säljes denna billigt för den som vill lära sig piano på rätt sätt (med relativt riktiga pianotangenter) och kunna överföra sina förmågor senare till ett riktigt piano (eller dyrare digitalt piano).

Om du redan vet vad ett digitalt piano är och vad du kan förvänta dig så behöver du nog inte läsa hela listan:

• 88 tangenter som härmar vanliga pianotangenter rätt bra

• 26 ljud vilket inkluderar piano, elpiano, orglar, körinstrument, blåsinstrument, stråkinstrument, flöjtinstrument, m.fl.

• 64 Tangenter kan tryckas ned samtidigt ("64 Voice Polyphony")

• 60 Förinställningar ("Presets")

• Reverb-funktion

• Chorus-funktion

• Dual- & splittläge

• Metronomfunktion

• Tonhöjningsfunktion ("Transpose function")

• 3 typer av Master EQ

• Musikbibliotek med 60 övningar

• 2x15 W högtalare (som skruvas fast och kan således skruvas isär för lättare frakt)

• 3 pedaler - sustain, selected sustain, damper

• 2st Hörlursuttag (på framsidan precis under pianot; vanliga Stereo-jacks (6,3mm); EJ 3,5mm). En 3,5mm -> 6,3mm adapter ingår!

• Stereo Aux In/Out-uttag (på baksidan)

• USB Midi 2.0 via Windows (har aldrig använt så kan ej hjälpa dig där)

• Vikt: cirka 37 kg

• Dimensioner: 136,5 cm lång, 79 cm hög, 33 cm djup (måtten avser vid färdig montering)

• Färg & finish. svart med satin

• Länk till PDF-Manual då jag saknar den fysiska (även monteringsanvisningar finns med här!)

Utöver listan tagen från dess huvudsakliga köpsida så finns det även fastklistrade bokstäver som avser de olika tangenternas toner i A, B, C, D, E, F, G-oktavskalan. Även tangenternas motsvarande noter finns fastklistrade ovanför om du vill lära dig att spela efter noter vilket jag aldrig pallade så jag kör med Synthesia och MIDI-filer istället.

Jag rekommenderar denna varmt till den som vill börja prova på att lära sig piano billigt innan du kanske bestämmer dig för en dyrare modell som har bättre ljud och ännu mer finkänsligare tangenter.

Betalning: Swish
Pris: 1337 kr PLUS frakt!
Angående frakt: På grund av att jag ej har kvar dess ursprungliga fraktkartong så är det bäst att du hämtar den då den även väger 37 kg och kommer behöva skickas som skrymmande paket annars vilket troligen kommer att bli onödigt dyrt för dig.

Den går att skruva isär så att du har: 2st högtalare, 1st piano och 2st stativben med de tre pedalerna. Även benet med pedalerna går att skruva isär om du behöver ännu mer kompakt packning vid hämtning.

Bärhjälp ned till bil ingår då bil kan parkeras precis utanför trappuppgång (högsta våningen upp men jag är ingen latoxe på att bära, jag fick ju bära upp den minst en gång så!).

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Hur dyrt är "onödigt dyrt" när det kommer till frakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gawgizz:

Jag vet inte. Jag måste kolla upp på postens hemsida med mått och vikt. För det första så har jag ingen lämplig kartong för den att stoppa dämpningsmaterial i.

Men minst ett par hundralappar skulle inte förvåna mig. Om du fortfarande är intresserad så kan jag återkomma imorgon med preliminära siffror!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gawgizz:

Tjena igen!

Nu har jag kikat på postens sida och det verkar som om frakten kommer att kosta minst 441 kr exklusive kostnad för emballage och lämplig låda att skicka den i.

Så då blir det ju en fråga vad som blir billigast för dig: betala för frakten eller åka och hämta den om du räknar på bränslet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Slänger in detta här då det ej går att ändra annons efter 24 timmar:

Tidigare marknadsreferenser om mig:
- Jag sålde Oculus GO

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vara såld på annan sida.

Visa signatur