Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Uppgradering av dator

Hej! Jag har funderat ett tag på att uppgradera min dator och känner att det nu är dags! Mitt problem är att jag inte är särskilt insatt i datorer och inte riktigt vet vad jag bör köpa. Det jag använder datorn till är spel, bland annat GTA V, vilket min dator i nuläget har en del problem med...

Min setup just nu:

• CPU: Intel Pentium

• Moderkort: Något riktigt gammalt, vet inte exakt...

• RAM: 8GB

• Grafikkort: AMD Radeon R7200 C

• PSU: 500W

Min budget: 8500kr.

Säg bara till om det behövs mer info. Tacksam för förslag och köpråd!

Visa signatur

Grafikkort: GTX 970 | Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | CPU: AMD R5 2600X | SSD: Samsung EVO 250GB | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB | PSU: CoolerMaster B600 | Chassi: NZXT Phantom | Mus: Corsair Gaming M65 RGB | Tangentbord: Roccat Ryos MK Pro | Ratt: Logitech G27 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk

Skulle satsa på en helt ny dator istället, finns inget mening med att uppgradera din nuvarande.

Sen är frågan om du vill spendera 8500 på en ny dator och få lite mindre prestanda per krona men "skönt med nytt" och garantier osv. Eller om begagnat är ett alternativ så får du väldigt mycket för 8500 kr och du kan även komma undan billigare än så på begagnat marknaden men fortfarande klara av gta v på höga inställningar:)

Permalänk

@kebabhazzan: Jag vill nog ändå satsa på en helt ny dator. Vad för delar rekomenderas då? Jag har en vän som gärna hjälper mig bygga ihop den, så en färdigbyggd dator är inget krav.

Visa signatur

Grafikkort: GTX 970 | Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | CPU: AMD R5 2600X | SSD: Samsung EVO 250GB | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB | PSU: CoolerMaster B600 | Chassi: NZXT Phantom | Mus: Corsair Gaming M65 RGB | Tangentbord: Roccat Ryos MK Pro | Ratt: Logitech G27 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEggHealer:

@kebabhazzan: Jag vill nog ändå satsa på en helt ny dator. Vad för delar rekomenderas då? Jag har en vän som gärna hjälper mig bygga ihop den, så en färdigbyggd dator är inget krav.

Här är en idé, Grafikkortet är kryssat då jag tycker du ska köpa den i andra hand på SweC marknad för ca. 2000kr. Bra grejer rakt igenom. Windows köper du på eBay(under 100kr) eller Tradera (100-200kr).