Permalänk
Medlem

Feedback och tips på Datorbygge

Hej! Nu är dags för mig att införskaffa ny dator och därför frågar jag efter lite råd på bygget jag satt ihop här nedan. Mitt mål med bygget är att köra de mest krävande spelen runt 60fps på Very high/Ultra settings i 1440P alternativt 100+ på high settings. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Skaffa en 144Mhz-skärm också så är saken biff. Jag har en något sämre dator men kan ändå lira i 60+ fps på 1440p i de allra flesta spelen, så det kommer du också klara.

Permalänk
Medlem

@Spicebeast: Jag har redan en 144Mhz skärm så det är inga problem Möjligtvis att man kan köpa ett 2070 super istället och spara in lite, vad tycks? Gapet i prestanda mellan 2070S och 2080 är väl inte så stort som jag förstått det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agenx0:

Jag har redan en 144Mhz skärm så det är inga problem

Vad kör du med för skärm?

Citat:

Möjligtvis att man kan köpa ett 2070 super istället och spara in lite, vad tycks?

Som jag förstått det är det väldigt liten skillnad på 2070 super och ett 2080, så du kan säkert spara in en slant där. Jag spelar på de högsta grafikinställningarna på min 144Mhz-skärm trots att jag "bara" har ett 2060 installerat. Du köper ett sådant kort i förhoppningen att nästa generations spel tar till vara på den nya tekniken. Det märks inte så mycket i dagens spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Vad kör du med för skärm?

Som jag förstått det är det väldigt liten skillnad på 2070 super och ett 2080, så du kan säkert spara in en slant där. Jag spelar på de högsta grafikinställningarna på min 144Mhz-skärm trots att jag "bara" har ett 2060 installerat. Du köper ett sådant kort i förhoppningen att nästa generations spel tar till vara på den nya tekniken. Det märks inte så mycket i dagens spel.

Sorry, Jag var nog lite otydlig i mina inlägg, Jag har en 144Mhz 1440p skärm, Så det är inga problem på den fronten.

Jag tror det blir ett 2070S istället men jag inväntar tills imorgon så att jag har det klart för mig hur jag ska göra!
Tack för hjälpen än så länge, bra att veta hur andra tycker och tänker så man vet att man förhoppningsvis gör ett bra köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av agenx0:

Sorry, Jag var nog lite otydlig i mina inlägg, Jag har en 144Mhz 1440p skärm, Så det är inga problem på den fronten.

Nej, det är jag som otydlig. Jag undrade vilket märke på skärmen du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Nej, det är jag som otydlig. Jag undrade vilket märke på skärmen du har.

Acer XF270HUC, funkar mycket bra med GSync påslaget trots brist på officiellt stöd från Nvidia.