Gaming Headset <2000kr - Trådlöst eller ej?

Permalänk
Medlem

Gaming Headset <2000kr - Trådlöst eller ej?

Hej!

Mina HyperX Cloud har nu börjat sjunga på sista versen och jag är därför på jakt efter nya lurar.

De flesta i min umgängeskrets hävdar att övergången till trådlöst headset är det bästa dom gjort, medans egen analys efter 5 dagar på internet säger att man tappar sjukt mycket prestanda i samma prisklass. Varierande recensioner på de flesta headset gör att jag tvekar.
Jag har aldrig tidigare lidit av att ha sladd.

Jag har även stött på en del som hävdar att man inte bör köpa ett dedikerat "gaming headset", utan istället köra med en modmic(?) och ett par rena hörlurar.

Spelar allt mellan himmel och jord men främst CSGO.

Mina krav:
- Slutna (åtminstone möjlighet till det) då jag behöver stänga ute min sambos tv-tittande i vår etta när jag spelar
- Bra mic (vägrar vara den med brusande/dålig mic i discord)
- Naturligtvis bra ljud

Jag ser ju gärna att det blir en uppgradering från de lurar jag har idag.

Så vilka bör jag välja?
Trådlöst eller inte?

Uppskattar verkligen all hjälp!

Permalänk
Medlem

Har mer eller mindre suttit i samma båt.
Kan varmt rekommendera Sennheiser GSP 600 (Tråd) suveränt ljud och helt okej mic.

Har hoppat lite mellan trådlöst och trådat och trådat har varit helt klart bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaark:

Kan varmt rekommendera Sennheiser GSP 600 (Tråd) suveränt ljud och helt okej mic.

Har hoppat lite mellan trådlöst och trådat och trådat har varit helt klart bättre.

Just GSP 600 är faktiskt några jag kikat på! Om jag inte väljer trådlöst eller hörlurar+mic så ligger de bra till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag gillar trådat starkt. Men Logetch ska ha sjukt bra hörlurar som är trådlösa.

Permalänk
Medlem

Jag har både kombinationen med hörlurar, dac/amp samt en blue yeti och ett par trådlösa hyperx cloud flight.

Sen jag skaffade cloud flight så kan jag säga att min många tusenlappar dyrare lösning används sällan. Så för mig, det man förlorar i ljudkvalite vägs upp tusen gånger mer av att slippa sladdar, iaf när det kommer till spel/film.

Så jag slår iaf ett slag för Cloud flight med ett par brainwavz angled pads för komforten. Borde inte kosta mer än typ 1200/1300:- tänker jag.

https://www.brainwavzaudio.com/collections/oval-memory-foam-e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuta:

Jag har både kombinationen med hörlurar, dac/amp samt en blue yeti och ett par trådlösa hyperx cloud flight.

Sen jag skaffade cloud flight så kan jag säga att min många tusenlappar dyrare lösning används sällan. Så för mig, det man förlorar i ljudkvalite vägs upp tusen gånger mer av att slippa sladdar, iaf när det kommer till spel/film.

Så jag slår iaf ett slag för Cloud flight med ett par brainwavz angled pads för komforten. Borde inte kosta mer än typ 1200/1300:- tänker jag.

https://www.brainwavzaudio.com/collections/oval-memory-foam-e...

Förstår dig. Har ju HyperX idag så jag vet ju att de är väldigt bekväma.
Dock så är min tanke med headphones+mic att köra båda trådlöst!
https://www.webhallen.com/se/product/298078-Antlion-Modmic-Wi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaark:

Köpte faktiskt dessa, men de satt oerhört tight mot huvudet. Lär inte bli att behålla dom tyvärr. Fantastiskt ljud dock!

Permalänk
Medlem

Finns egentligen (mig veterligen) inga bra trådlösa hörlurar att para en trådlös modmic med, i princip alla trådlösa hörlurar som inte är gaming headsets kör bluetooth, och du vill inte spela med bluetooth hörlurar, så äckligt mycket delay. :/

Annars hade jag spelat med mina bose qc35, bekvämare trådlösa hörlurar är nog omöjligt att hitta.

Permalänk
Medlem

Xtrfy h1 1182kr på teknikmagasinet nu bästa gamingheadset jag testat mycket bättre än cloud 2:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuta:

Finns egentligen (mig veterligen) inga bra trådlösa hörlurar att para en trådlös modmic med, i princip alla trådlösa hörlurar som inte är gaming headsets kör bluetooth, och du vill inte spela med bluetooth hörlurar, så äckligt mycket delay. :/

Annars hade jag spelat med mina bose qc35, bekvämare trådlösa hörlurar är nog omöjligt att hitta.

Jag köpte faktiskt ett par Sennheiser rs-175 med en AntLion Modless Wireless mic som jag nu fått hem och testat i ett par dagar.
Ljudet är fantastiskt och micen också - rent kvalitétsmässigt. Det enda problemet jag haft är att ljudet laggar till ibland när jag har de båda igång samtidigt.
Stänger jag av micen så fungerar ljudet laggfritt.

Ska försöka mig på en massa lösningar idag men jag är ganska dåligt insatt i hur olika trådlösa prylar samverkar och eventuellt stör varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guspat:

Jag köpte faktiskt ett par Sennheiser rs-175 med en AntLion Modless Wireless mic som jag nu fått hem och testat i ett par dagar.
Ljudet är fantastiskt och micen också - rent kvalitétsmässigt. Det enda problemet jag haft är att ljudet laggar till ibland när jag har de båda igång samtidigt.
Stänger jag av micen så fungerar ljudet laggfritt.

Ska försöka mig på en massa lösningar idag men jag är ganska dåligt insatt i hur olika trådlösa prylar samverkar och eventuellt stör varandra.

Det där verkar jobbigt, skulle köpt hyperx cloud flight istället om jag var du och verkligen behövde trådlöst:)