Permalänk

Förbeställa iPhone

Gokväll, tänkte förbeställa mig en iPhone 11 Pro men där står att leveransdatum skulle bli 30e sep till 7e okt vilket känns lite tråkigt att få den 1-2 veckor efter lansering.
Någon som har erfarenhet av detta som kan säga om man borde vänta och köpa i affär den 20e eller man ska förbeställa hos någon återförsäljare?

Beror de sena leveransdatumet på att Apple tar höjd för sena leveranser bara eller är det så många som beställt innan mig att de har problem att få fram så många telefoner nu i början?

Hoppas någon har tidigare erfarenhet av detta eller sitter i samma sits som mig nu.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet säger att du får vänta längre om du beställer från vanliga butikerna. Beställer du nu genom mobiloperatörerna har du förmodligen telefonen inom utsatt tid. Annars får du vänta ytterligare 1-2 veckor, kanske mer beroende på hur populär telefonen är.

Permalänk
Medlem

@svantessonn: Man brukar få hänga på låset (operatör eller Apples) när förköpet börjar, det var kl 14 idag. Jag kom inte in hos min operatör, överbelastad hemsida, och sen behövde jag jobba. Så jag ringde in en beställning vid 16-tiden och då sa kundtjänstkillen att de inte kunde säga något om leveranstid och att det varit ett hårt tryck. De vet inte hur många telefoner de får till den 20e.

Däremot tror jag att Apple Store, och ibland vissa operatörer, ser till att ha några telefoner hemma i fysisk butik på dagen för säljstart, men då blir nog att köa utanför innan öppning. Kolla med butikerna nära dig

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Boka hos aktörer där du kan betala när du hämtar.
Tillgängligheten ser även relativt bra ut hos Apple själva.

Dom senaste två åren tycker jag datumen stämt relativt bra, eventuellt att dom legat lite i överkant.

Permalänk

Är det någon som beställde hos tre i fredags och kommer få sin mobil nu den 20?

Jag och jobbarkompisen beställde några minuter efter 14 i fredags, det står nu:
iPhone pro 64 green v40-41
iPhone pro max 64 gray v39-40

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Beslutsångest om jag ska köra på en max med 256gb (osäker lagerstatus hos operatörer & inte ens släppt till dom flesta butiker) eller 512gb (finns i lager hos elgiganten i silver - beställt och funderar & funderar... Går ju hitta vissa på blocket med 256gb för ca 15-16 och visst jag hade kanske hellre tagit den gröna - men ett grönt läderfodral blir ungefär samma sak tänker jag. Dock ang dom på blocket är jag sådär med att swisha den summan i hopp om att personen skickar, alternativet är att köra så många mil att jag lika gärna kan betala 19k för 512gb versionen.) Äh, klockan är 3 på natten, jag får väl betala lite premium för en premium lur- kommer få den levererad idag ser det ut som

19k för en mobil är mycket pengar.... Men det är såklart 16,2k + vänta 1-3 veckor också... (sitter på en sketen 7a just nu - fungerar förvånansvärt bra med ios 13 men jävla vad 4.7" är litet när man haft en 6.5" lur. Tackar netonnet för att ångerrätt inkluderar testade mobiler (köpte såklart skärmskydd & fodral, i princip knappt vågat röra den utöver det)
Kommer förmodligen inte byta mobil på flera år framöver, köper fodral, skärmskydd och linsskydd till den.. (beställde linsskydd från amazon.de eftersom dom inte finns i lager i svenska butiker)