Stänga av Games Scanning i Geforce Experience

Permalänk
Medlem

Stänga av Games Scanning i Geforce Experience

Är det någon som har koll på hur man stänger av Games Scanning i GF-Experience?

I tidernas begynnelse kunde man stänga av hela funktionen. Det tog de bort men då kunde man i alla fall ta bort alla Scan locations (även om de väl dök upp igen). Nu verkar man inte ens kunna göra det.

Helt ointrsserad av funktionen och den scannar sönder hårddiskarna med ojämna mellanrum.

Min känsla är att Nvidia använder den här datan på något sätt och därför ytterst ogärna vill att användarna ska kunna stänga av funktionen.

Någon som vet om det är möjligt och hur man gör...?

Permalänk
Medlem

Under Settings > Games så har du en lista "SCAN LOCATION", funkar det att radera alla entries där?

Permalänk
Medlem

@Poptart: Jag tog bort alla katalogerna, vilket först inte fungerade men sedan plötslig började fungera...

Men den tog inte bort några spel som den tidigare hittat och efter jag klickade på scan (som jag hoppades skulle rensa games listan) så la den till flera av katalogerna jag just tagit bort...

Som sagt Nvidia måste verkligen vilja ha infon om vilka spel användarna har installerade och gör det därför i princip omöjligt att stänga av funktionen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Poptart: Tack.

Jo tänkte att det kanske fanns något sätt som inte krävde riktigt den insatsen och videon är två år. Säger inte att det inte funkar men kanske har hänt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

@Poptart: Tack.

Jo tänkte att det kanske fanns något sätt som inte krävde riktigt den insatsen och videon är två år. Säger inte att det inte funkar men kanske har hänt lite.

Varför inte bara avinstallera experience så är det klart?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Niivpzi: För att jag använder andra funktioner i programmet. Om jag inte hade velat ha de andra funktionerna så hade det såklart inte varit något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

@Niivpzi: För att jag använder andra funktioner i programmet. Om jag inte hade velat ha de andra funktionerna så hade det såklart inte varit något problem.

Testa att göra en ny användare. Nvidia vet tyvärr redan vilka spel du har nu men då kanske du slipper nya sökningar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.