Nyheter och notiser

Inga träffar

Recensioner och artiklar

Inga träffar

Diskussionsforum

Inga träffar

Galleriet

Inga träffar

Marknad

Inga träffar

Medlemmar

Inga träffar

Här är ditt år på SweClockers!

Kan man lägga ett grafikkort ner med fläktarna uppåt?

Permalänk

Kan man lägga ett grafikkort ner med fläktarna uppåt?

Jag har fått för mig att jag vill bygga in min dator i skrivbordet.
Har ett ASUS GeForce RTX 2080 ROG Strix OC som är väldigt stort.
Kan man med en riser-kabel lägga kortet ner? Eller det förstör kylningen?
Tips och råd tas tacksamt emot. Finns det något "bra sökord" för att läsa mer om hur man bygger in sin dator i ett skrivbord? Blir så olika träffar när man söker. Tänkte om det fanns något speciellt namn på det.

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (denna signatur är gammal nu)

Permalänk
Medlem

Inget problem att montera det med fläktarna uppåt. Däremot kan du få problem med kylning om du bygger in det i ett skrivbord, men det har jag själv ingen erfarenhet av.

Sök på "Desk PC" så får du kanske bättre svar. Här är en hemsida om just detta: https://diydeskpc.com/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Man kan köra med riser-kabel.
Linus tech tips har gjort en dator i ett skrivbord där du kan se hur de har gjort. De använde också en riser-kabel för att få grafikkortet liggandes med den fina sidan uppåt. Här får den en link till deras bygge: https://www.youtube.com/watch?v=jyreJvig3KA

Permalänk

Tack för tips! Ska bli spännande att se om jag klarar av det här. Har lite si och så med läsförståelsen vad gäller engelska. Så det är lite svårt att läsa sig till ibland.

Visa signatur

CPU: Core i9-9900K | GPU: ASUS GeForce ROG Strix RTX 2080 OC | Moderkort: Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS XTREME | Minnen: Corsair Dominator RGB DDR4 (4x16GB) 3200 Mhz | Kylare: Corsair Hydro H150i PRO | PSU: Corsair 850X | HD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 2TB | Chassi: Mitt bord (denna signatur är gammal nu)