Ändra utseende på Plex

Permalänk
Avstängd

Ändra utseende på Plex

Går det få mer likt Netflix? tex så man ser beskrivning av filmen utan att behöva klicka in på den

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det går att ändra till Summary View, då ser man infotext om filmen. Om det är nåt sånt du menar?

Permalänk
Inaktiv

Tycker Plex blir sämre och sämre, man har ingen kontroll längre, har Plex på min Shield förinstallerat men aldrig fått de att fungera, man kan inte längre bestämma vilka mappar den ska leta i, har jag filmer på en extern disk så går de inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Tycker Plex blir sämre och sämre, man har ingen kontroll längre, har Plex på min Shield förinstallerat men aldrig fått de att fungera, man kan inte längre bestämma vilka mappar den ska leta i, har jag filmer på en extern disk så går de inte.

Que?

Det är bara att du har ett arkiv som du kanske döper till filmer och där lägger du till sökvägar som den ska leta i.

Tex E:\Filmer

Då kommer den att leta rätt på filmer i den mappen. Går att lägga till flertalet sökvägar i arkivet filmer. Spelar ingen roll om det är interna diskar, externa diskar eller nätverkssökvägar. Går även att lägga till google drive och liknande.

Se länk nedan, förklarar tydligt och bra
https://support.plex.tv/articles/200288926-creating-libraries...

Gällande TS fråga så har jag tyvärr aldrig reflekterat över det. Ser själv inga problem med att klicka in på den film jag är intresserad av att kolla på

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

@coopish: Ja kanske det, var hittar jag den inställningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

@coopish: Ja kanske det, var hittar jag den inställningen?

Öppna plex sen går du in på din film-genväg så du får upp alla filmer. Då har du uppe till höger en knapp man kan välja vilken vy plex ska visa filmerna.

Permalänk
Avstängd

@coopish: Längst upp till höger finns bara konto, logga ut etc, sen är det vilken spelare och sen inställningar som öppnar upp massa alternativ till vänster men kan inte se någonstans att man kan ändra vy

Permalänk
Medlem

Du ska inte stå under "home" utan klicka fram så dina filmer syns till höger, då uppe till höger (under logga ut) ska du ha den knappen man kan ändra vy.

edit
https://support.plex.tv/articles/200392126-using-the-library-...
Längre ner ser du hur det ser ut med "Summary View" samt hur man ändrar det.

Permalänk
Medlem

@Jimsofie:
Är det detta du söker efter?

"Sammanfattat vy" i dropboxen med 9 fyrkanter(rutnät)
Då får man upp filmer uppradat på höjden med filmnamn, bild och en sammanfattad text.
Inte i samma stuk som Netflix dock.
Möjligt att de går att fixa med något plugin. Alternativt går det säkert att göra något med Chrome tillägget Stylish. Men då blir det bara i webbläsaren på datorn.

Mvh.

Edit: Ser ut så här:

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Går det få mer likt Netflix? tex så man ser beskrivning av filmen utan att behöva klicka in på den

Testa Emby i stället, där har du den funktionen om du vill ha det. (aktiveras i appen)
+ att man slipper ha 3 part som ska in och nosa du köra alla konton lokalt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd

@davvarn: Fick till det så nu

Permalänk
Avstängd

@aragon: Testat innan men fick inte till det, ska kolla på det igen, annars blev ju Plex lite roligare med tipset ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

@aragon: Testat innan men fick inte till det, ska kolla på det igen, annars blev ju Plex lite roligare med tipset ovan

ok, vad strulade för dig med Emby?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd

@aragon: Kommer inte ihåg mer än att det bara var film i mappar både på tv och dator, ska installera igen nu och kolla lite noggrannare

Permalänk
Medlem

@Jimsofie: ok, man lägger till mapparna på ett litet annat sätt på emby mot plex (åtminstone senast jag använde plex) man behöver ha en nivå till, tex gör jag med: Media-filmer-filmer- alla filmer i olika folder
sedan kan man välja hur den ska hämta metadata eller om den inte ska göra det alls osv, första skan efter du lägger till ett nytt media folder, brukar var lite seg baserad på hur mycket man har.

tips: Jag använder aldrig den inbyggda skaparen av metadata, jag föredrar, MCM (media center master)
för skapandet, man överför media filen till tex filmer (där alla media ligger i olika folder), sedan kommer mcm automatiskt skapa och lägga den i folder med metadata

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd

@aragon: Fått rätt på det med nu, ser bra ut men Plex känns bättre, inget alternativ där heller att få till Netflix stuket

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av aragon:

Testa Emby i stället, där har du den funktionen om du vill ha det. (aktiveras i appen)
+ att man slipper ha 3 part som ska in och nosa du köra alla konton lokalt.

Emby verkar lovande men det finns ingen app till min PS4 och jag vägrar att kolla i Sonys äckliga webbläsare :s

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Emby verkar lovande men det finns ingen app till min PS4 och jag vägrar att kolla i Sonys äckliga webbläsare :s

https://emby.media/emby-ps4.html

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@Jimsofie: jodå, i appen väljer du inställningar och utseende sedan bockar du i visa informationspanel. nu kommer du får info för objektet du står på

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd

@aragon: Jag är kanske blind? var jag än tittar hittar jag inget om utseende i inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

@aragon: Jag är kanske blind? var jag än tittar hittar jag inget om utseende i inställningar

vilken app använder du?
jag kör med Emby for android tv

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd

@aragon: Inte kommit längre än meck i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

@aragon: Inte kommit längre än meck i datorn

Denna inställning är i appen, har du en sheild eller mibox du använder för att spela filmerna på tv är det i denna appen du går till inställningar och ändrar utseendet. hmm jag har inte kollat om det går att göra i webbläsaren mycket möjligt det går, men på en dator är det bättre att använda emby app för uppspelning som finns på windows store

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd

@aragon: Tack, ska kolla det

Permalänk
Medlem

Personligen har jag valt att köra vidare med Plex, trots att de dödade plugin-supporten för remote clients (gjorde mig extremt pissed då jag förlitade mig på flera automatiska plugins/scripts), testade Emby men det kändes inte rätt för mig, kände samma när jag testat Kodi (XBMC).
Men iaf,
Plex bara funkar och det är snabbt nog för att köra mina serier/filmer oavsett vart jag än befinner mig.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Avstängd

@davvarn: Detta ser bra ut men bilden till alla filmer är inte omslaget utan en bild inne ifrån filmen, ännu en inställning?
På datorn är det rätt, det är bara på tv det blir fel, rätt lustigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimsofie:

@davvarn: Detta ser bra ut men bilden till alla filmer är inte omslaget utan en bild inne ifrån filmen, ännu en inställning?
På datorn är det rätt, det är bara på tv det blir fel, rätt lustigt

Men det är bara i listvyn, klickar man bak är omslagen där...

Permalänk
Ljusskygg

Precis, det är som det var innan alltså, man måste fortfarande använda webbläsaren :S
Det fungerar inte dåligt alls, det fungerar bara inte tillräckligt bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Precis, det är som det var innan alltså, man måste fortfarande använda webbläsaren :S
Det fungerar inte dåligt alls, det fungerar bara inte tillräckligt bra

a ok, jag tolkade det som man kan använda Emby Theater, jag har tyvärr inte en ps4 så jag kan inte testa själv.
Ps4 har en bluray läsare i sig om jag förstått det rätt? är det inte jäkligt jobbig med kopieringsskyddet som studsar igång på alla enheter med läsare? eller har man kommit runt det på ett bra sätt idag.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.