Ändra utseende på Plex

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av aragon:

a ok, jag tolkade det som man kan använda Emby Theater, jag har tyvärr inte en ps4 så jag kan inte testa själv.
Ps4 har en bluray läsare i sig om jag förstått det rätt? är det inte jäkligt jobbig med kopieringsskyddet som studsar igång på alla enheter med läsare? eller har man kommit runt det på ett bra sätt idag.

Kopieringsskyddet är inte aktivt om man använder själva Plex appen (det hade jag definitivt märkt), webbläsaren vet jag inte riktigt.
Däremot om nätet skulle vara nere och jag kollar på mitt Plex bibliotek via DLNA genom PS4 appen för Lokala Filmer/Videor så är det definitivt aktivt, det är väldigt svårt att hitta filer som den faktiskt vill spela upp. Den blockerar nästan alla mina .mkv filer... :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Kopieringsskyddet är inte aktivt om man använder själva Plex appen (det hade jag definitivt märkt), webbläsaren vet jag inte riktigt.
Däremot om nätet skulle vara nere och jag kollar på mitt Plex bibliotek via DLNA genom PS4 appen för Lokala Filmer/Videor så är det definitivt aktivt, det är väldigt svårt att hitta filer som den faktiskt vill spela upp. Den blockerar nästan alla mina .mkv filer... :/

a ok, det måste jag testa, jag har aldrig lyckats gå runt det med en enhet som har optisk läsare, men det är så länge sedan att det är mycket möjligt jag använde dlna eller mountade folder direkt

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.