Ganska säker på att folk redan skaffat sig konton.
Ok jag biter på trollen.
Varför ska vi rasa på Disney i en tråd som handlar om Netflix? Förhoppningvis är det folk som har Netflix konton som kan avgöra ifall dom tycker det är värt att fortsätta betala fullt pris till Netflix efter dom dragit ner bitraten. Sen kan Disney folket göra sin egen tråd om Disney.
Netflix ökade priset för sitt ultra abonnemang för 1 månad sen, fine stannade kvar. Nu minskar man bitrate utan att göra något med priset. Tycker inte det är ok, så säger upp mitt avtal.
Kommer jag återvända till Netflix? Mest troligt, men blir också troligen några månader som dom inte kommer ha mig som kund. Och har varit trogen kund sen 2013. Även månader då jag inte använt tjänsten. Dumt ja, men dom 139kr/månad hade jag definitivt råd med. Nya priset för ultra är 159 kr/månad. Tycker fortfarande streamingtjänsten är billig, speciellt ifall man jämför med vad ljudböcker kostar. För min del är detta mer en moralisk ståndpunkt mot Netflix
Hade jag stannat kvar ifall dom minskat månadskostnaden med 10-20 kr medans dom dragit ner bitraten. Definitivt.
Hade jag stannat kvar ifall dom ökat priset med 30%? Ja, jag tycker fortfarande produkten är bra, men gillar inte att man ska plocka nå good guy points på att dra ner "kvaliten"/bitraten mot användare där behovet inte behövs, och på så sett göra egen vinning.
Vad Youtube eller Disney gör, bryr mig inte överhuvudtaget. Har inte konto hos någon av dem, och skriver inte heller i deras "trådar".