Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ooodarude:

Produkt: Asus Rog Strix RTX 2070
Pris: 4690kr

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Värt att satsa på om man planerar ny dator? Prisvärt eller tror ni det finns bättre deals inom kort? Black friday o grejer.

Jag hade kollat hur RTX 3070 presterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vettig produkt skojar du? Vet du hur snabb processorn är? Det verkar inte som det.

Har du någon bättre alternativ produkt att tipsa om istället för att hacka på en produkt du ogillar så fort nån säger nåt som är i närheten av positivt om den?

Kraven är en produkt med surfplattans formfaktor, med Windows installerat och med prislapp på runt 5-6k.
Ipads, Androidplattor och chromebooks går bort pga att de inte kan köra windowsprogram, laptops går bort pga av storlek och/eller tyngd. Surface Pro går bort pga priset, och inte alla vill köpa begagnat.

Permalänk
Medlem

@Mieriola: det finns nog en del 360-laptops i någorlunda samma prisgrupp (definitivt om man tittar på m3-varianten) men med betydligt bättre prestanda. Ett kriterie faller dock bort och det är storlek.
Ett alternativ för de med en stationär Windows-PC hemma eller på jobbet som är igång 24/7 är faktiskt en iPad och sen köra fjärrskrivbord för Windowsbehov. Jag har en SP4 med m3 och det är exakt det jag gör eftersom den är sinnessjukt långsam, enda den duger till idag är att ta anteckningar med pennan. Att öppna YouTube oavsett browser får en att tro att det är 2005.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ryzen 7 3800X
3435:- på CDON.
(Billigare än en 3700X)

"Säljs av Xstra Digital Storage" vilket som nämnts ett flertal gånger tidigare inte verkar vara ett företag som sysslar med att leverera beställda produkter till kund.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ryzen 7 3800X
3435:- på CDON.
(Billigare än en 3700X)

Trevligt fynd, men tyvärr finns rapporter om att Xstra Digital Storage aldrig leverar beställningar. Finns flera rapporter på forumet redan. Så fundera en extra gång innan beställning!

@twit hann före

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

"Säljs av Xstra Digital Storage" vilket som nämnts ett flertal gånger tidigare inte verkar vara ett företag som sysslar med att leverera beställda produkter till kund.

Skrivet av N0tepad:

Trevligt fynd, men tyvärr finns rapporter om att Xstra Digital Storage aldrig leverar beställningar. Finns flera rapporter på forumet redan. Så fundera en extra gång innan beställning!

@twit hann före

Tog bort tipset iom. att företaget bakom verkar extremt oseriösa. Tyvärr verkar CDON inte att bry sig det minsta..

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vettig produkt skojar du? Vet du hur snabb processorn är? Det verkar inte som det.

Varför skulle jag skoja? Nu får du ge dig. Alla behöver inte den snabbaste processorn. Den funkar bra till lättare arbeten. Har du använt produkten själv?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Tänkte testa något nytt på dasset och byta ut telefonen mot en tidning, på sista sidan fann jag denna deal. Väldigt väldigt bra pris!!

Produkt: Windows 10 Pro
Länk: https://mjukvara.datormagazin.se/
Kategori: Mjukvara
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3230635
Pris: 499kr

Värt att lägga till som en sidnotis att så vitt jag vet kan du fortfarande använda Windows 7 nycklar för att aktivera Windows 10. Nu var det några månader sist jag gjorde det själv men jag är ganska säker att det fortfarande är okej.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Tänkte testa något nytt på dasset och byta ut telefonen mot en tidning, på sista sidan fann jag denna deal. Väldigt väldigt bra pris!!

Citat:

Windows 10 Professional
Exklusivt erbjudande. Endast för Datormagazin-läsare – gäller endast till den 31 augusti 2020

Men den räknar fortfarande ner och Datormagazin borde väl vara rätt seriösa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erantk:

Vill man köpa Windows 10 PRO kan jag istället rekommendera det för 24kr här:
https://www.hrkgame.com/en/games/product/windows-10-professio...

Har du köpt en nyckel av dem för - Kan jag köpa flera nycklar och behålla dom för aktivering framöver?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Har du köpt en nyckel av dem för - Kan jag köpa flera nycklar och behålla dom för aktivering framöver?

Undrade mer om det var legit, då kommentarerna på sidan inte va så positiva.
verkar som att inlägget har tagits bort nu

Visa signatur

Asus Prime Z370-P | Intel Core i5-8600K - 6 trådar / 3.6GHz | Be-Quiet Pure Rock | ASUS TUF GeForce RTX 3080 V2 10GB Gaming |
HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Skrivet av tragath:

Undrade mer om det var legit, då kommentarerna på sidan inte va så positiva.
verkar som att inlägget har tagits bort nu

Det är ingen legit nyckel. Den lär antagligen fungera ändå men den teoretiska risken finns alltid att den blir avstängd/inaktiverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Jag köpte mitt Windows 10 PRO där. Det bör du nog kunna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erantk:

Jag köpte mitt Windows 10 PRO där. Det bör du nog kunna!

När köpte du din nyckel?

Sökte lite på Google och dök upp en tråd från 2017-2018 hos Microsoft. Där en av deras moderatorer skriver ”That site is selling pirated non genuine Windows 10 licenses”

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

När köpte du din nyckel?

Sökte lite på Google och dök upp en tråd från 2017-2018 hos Microsoft. Där en av deras moderatorer skriver ”That site is selling pirated non genuine Windows 10 licenses”

Det säger sig själv, med tanke på priset och alla kommentarer på deras sida, att det inte är lagliga licenser.

Permalänk
Medlem

Känns inte som en jättebra deal, eller är det något jag missar?

G2A.com erbjuder Windows 10 Pro för 25 euro?
Windows 10 PRO

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Känns inte som en jättebra deal, eller är det något jag missar?

G2A.com erbjuder Windows 10 Pro för 25 euro?
Windows 10 PRO

Finns även på ebay för runt 50 kr, men man får nog passa sig och se till att säljaren har bra rating

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Aha, det här lär i grunden vara samma deal som den där IDG-försäljningen som var för några månader sen. (samma förläggare)
Ett tips: ändrar man till dollar i valuta så kostar den $39.99 istället, så sparar man ca en hundring till! (priset är inkl moms)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aha, det här lär i grunden vara samma deal som den där IDG-försäljningen som var för några månader sen. (samma förläggare)
Ett tips: ändrar man till dollar i valuta så kostar den $39.99 istället, så sparar man ca en hundring till! (priset är inkl moms)

Var den legit? Alltid varit skeptisk till såna jätterabatter. Hellre 400kr för en legit än 12kr på Ebay. Är det samma skit så är ju 12kr rimligare

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

När köpte du din nyckel?

Jag köpte min förra året eller nåt sånt och det funkade bra för mig. Jag brukar kolla efter spel på https://www.allkeyshop.com/ och hittade Windows 10 PRO där. Men om det är flera som haft problem med sina keys så rekommenderar jag ingen annan att köpa.

Permalänk
Avstängd

Det har tidigare tipsats om denna sida:
https://pcmac.se/produkt-kategori/windows/windows-10/

Windows 10 Home
895,00 SEK 489,00 SEK

Windows 10 Professional
995,00 SEK 549,00 SEK

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Var den legit? Alltid varit skeptisk till såna jätterabatter. Hellre 400kr för en legit än 12kr på Ebay. Är det samma skit så är ju 12kr rimligare

Det såldes ju via en stor tidningskoncern (IDG) så det vore konstigt om det inte var "by the book". Men jag har inte grävt mer än så

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Finns även på ebay för runt 50 kr, men man får nog passa sig och se till att säljaren har bra rating

har varit på ebay jag med flertalet gånger, och aldrig haft problem, men precis som du har jag alltid noga kollat possitiva och antal omdömen.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag köpte några år sen två win 8 pro nycklar som uppgraderades till win 10 pro för 139kr styck. Från Microsofts egen hemsida.
Hade jag vetat hade jag köpt en massa och sålt i efterhand..

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Jag har 8 windows 10 pro kopplat till mitt microsoft konto. Men bara 2 aktiva datorer. Jag köper ny billig nycjkel varje gång jag installerar om windows. Glömmer bort vart jag sparat mina nycklar. Byter man för mycket hårdvara måste man oftast skriva in nyckel igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Jag har 8 windows 10 pro kopplat till mitt microsoft konto. Men bara 2 aktiva datorer. Jag köper ny billig nycjkel varje gång jag installerar om windows. Glömmer bort vart jag sparat mina nycklar. Byter man för mycket hårdvara måste man oftast skriva in nyckel igen.

Tips är väl att skriva ned den? Eller du får den väl per mail..

Så svårt är det inte att strukturera upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Tips är väl att skriva ned den? Eller du får den väl per mail..

Så svårt är det inte att strukturera upp det.

Glömer ju bort vart jag sparar joderna. Kostar som sagt bara 50:-. Man kan ringa till microsoft och lösa det men jag är lat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Såklart, finns säkert på AliExpress också.
Men köpte en nyckel via G2A för någon månad sen, tog 5 minuter så var det klart. Aldrig haft problem med G2A.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag var tvungen att logga in på Benify Privat.

Någon stor skillnad på dessa och förra versionen? Kanske går att få tag på dem billigare om de nu är så bra istället

Efter några dagar med Buds Live kommer jag nog tyvärr skicka tillbaka dom. Satt otroligt skönt i början men har nu fått så ont i ena örat att jag inte ens kan sätta hörluren utan att det gör ont. Det ska dock inte vara några problem att lämna tillbaka ifall man köpte genom Samsung, de sa att jag inte var den enda. (Återförsäljare som EG, MM, NoN etc räknar dessa som hygienprodukter och tillåter inte retur)

Det blir nog kanske att vänta till nästa generation Buds, eller om jag ska satsa på Buds+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Efter några dagar med Buds Live kommer jag nog tyvärr skicka tillbaka dom. Satt otroligt skönt i början men har nu fått så ont i ena örat att jag inte ens kan sätta hörluren utan att det gör ont. Det ska dock inte vara några problem att lämna tillbaka ifall man köpte genom Samsung, de sa att jag inte var den enda. (Återförsäljare som EG, MM, NoN etc räknar dessa som hygienprodukter och tillåter inte retur)

Det blir nog kanske att vänta till nästa generation Buds, eller om jag ska satsa på Buds+.

Jag köpte comply foam till mina (fick dem, köpta på EG) och det räddade mina öron! Ska dock inte behövas för komfort kan man tycka, hade dock inte något val, samt så satt de så dåligt i öronen när jag gymmade.