Ingen bild alls efter systemkrasch (Efter installerat ny GPU)
Hej!
Tänkte kolla här i forumet om någon har några tips på mitt minst sagt jobbiga problem
Problem:
Efter nyinstallerad GPU började jag krascha mitt i mitt datoranvändande vid flera tillfällen. Vid ett tillfälle var det när jag startade en enkel windows mjukvara, en gång när jag kollade på ett youtubeklipp och när jag spelade. Det känns spontant som det är mitt PSU som inte pallar driva systemet efter jag installerade nya kortet.
Efter den sista kraschen startade datorn och stängdes av flera gånger på raken, utan att ens nå BIOS. Nu är jag i det läget att jag inte får någon bild alls när jag startar upp datorn. Men alla fläktar snurrar, led-lampor lyser etc.
Mina specs:
CPU: R7 2700X (Underclockat för att gå tystare i mitt lilla chassi)
RAM: Corsair 2x8GB DDR4 2400MHz
Mobo: Asus rog X470-i
GPU: MSI 2080 VENTUS OC
Lagring: Kingston M.2 500gb
PSU: EVGA SuperNova GM 550W
Vad ledde upp till felet:
Först när jag installerade kortet råkade jag köra på mina gamla drivrutiner ett tag. Jag körde sedan DDU och installerade rätt drivrutiner. Det var egentligen efter det som det började krascha många gånger. Jag hann spela typ 1 timma med fel drivrutiner.
Efter att jag inte fått någon bild alls har jag testat att:
* Använda alla display-ports på kortet
* Byta tillbaka till mitt gamla grafikkort
* Ta ut en RAM-sticka
* Säkrat så inga interna kablar är lösa
Inget av detta har gjort någon skillnad.
Som sagt känns det som att jag kan ha pajat mitt PSU då 2080 är rekommenderat att köra med ett 650w agg. Tror också detta pga jag inte ens kan köra med mitt gamla grafikkort längre. Jag tog folks ord på att det inte bör vara några problem att driva med ett 550w. Men har aldrig varit med om detta innan så tänkte se om någon har några tips eller andra synpunkter?
Tack på förhand