Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Min dök upp för 30 minuter sen så nu håller den på och uppdaterar sig

Förväntade mig att någon skulle plinga på dörren, men jag såg när han kom och väntade tills han åkte. Han hade bara lagt den under trappen

Hoppas de inte gör så i centrala Stockholm

Permalänk
Avstängd

Ok, fuck elgiganten/bring. Jag åkte till webhallen och hämtade min förbokning och kopplade in och håller nu på att installera lite spel. Den andra får gå i retur.

Fint att man kan konfigurera över appen, men samtidigt lite konstigt att den inte plockar ut exempelvis wifi från min förra XB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Ughh, nu försvann förväntat leveransdatum imorgon hos UPS..... :/ Nu finns det inget datum alls.

Min är kvar på att bli levererad imorgon enligt deras sida men jag fick ett mail från Microsoft att datumet hade ändrats och i mailet står det 10 November...

Leveransen verkar vara kvar i Jönköping också sen 10:41...

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Har du lust och skriva en guide för oss som ska regga nytt? På Livekort fanns bara 24/mån xbox live som längst.
Och vad är det vpn:en gör för nytta här?.

Använder du vpn kan du få koderna billigare, du kan köpa dessa koder här https://livekort.se/xbox-live-gold-12-months

Hur många måndader är du ute efter? Ska du ha 36 månader måste du vara extra noga när du löser in koderna, man måste nämligen stänga av "återkommande faktuerring" annars får man 1 månad extra för varje kod man lägger till. Det leder till att du inte kan lägga till en kod på 12 måndader för det skulle överskrida 36 mån.

Ska du endast lägga till 12-24 månader är det bara att lösa in dem på microsoft.com/redeem

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Sen ser man denna lilla låda för lägre kostnad än bara GPU:n till PC:n men riktigt schysst prestanda ändå.

Ja jämfört med PC så känns det som man rånar MS för det priset. Det är riktigt tråkigt att varken jag eller barnen spelar konsol längre, då jag inte kan övertala mig själv att köpa en "bara-för-att" :/

Permalänk
Medlem

Min låda står i hallen än.. får se när jag hinner plocka upp den. Men blev förvånad över hur liten kartongen
är ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Ja jämfört med PC så känns det som man rånar MS för det priset. Det är riktigt tråkigt att varken jag eller barnen spelar konsol längre, då jag inte kan övertala mig själv att köpa en "bara-för-att" :/

Nej såklart! Och många av spelen finns ju ändå på PC och går ju att lira med kontroller ändå vad jag hört. Så har man redan en stabil PC hemma är detta knappast ett måste.

Men för en som fått ett plötsligt sug efter lite spelande, utan att vara särskilt inbiten i något speciellt, så är det suveränt.

Angående rånet så.. ja, jag är övertygad om att Microsoft, at best, går +/-0 på dessa. Troligtvis förlustaffär. De har igen pengarna på spelen, all access och andra kringtjänster/produkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Var nyss i chatten med EG ang om de överhuvudtaget skickat ut något eller inte:
"Vad jag vet har det uppstått en försening på vårt huvudlager så vi har inte hunnit skicka ut dom. Vi försöker skicka ut dom så snart så möjligt och det blir förmodligen senare idag eller imorgon! Beklagar verkligen."

Med "skickat ut dom" menar de enheterna. Inga enheter - inget kolli-id. Det förklarar troligen varför en del inte fått något mail/SMS om detta från EG än. De jobbar väl på högvarv kan man tänka sig.

Det intressanta är att när jag pratade med en annan kille på EG tidigare idag så sade han, tvärsäkert, att enheten skickats från deras centrallager...

Riktigt illa skött av EG det här.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Tyvärr ingen box idag. Ej förvånad då den legat i Tyskland hela dagen.
Koeln, Germany
We've missed the scheduled transfer time. This may cause a delay.

Segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Det försvinner ibland i anslutning till att det sker uppdateringar av leveransen. Om du kollar snart igen så kommer det finnas ett datum och troligtvis fortsatt imorgon.

Jag hann skriva till UPS på Facebook, efter ditt(?) tips om att kontakta dem där. Jag fick svar att annan speditör har tagit vid - vilket i sig inte är negativt - men informationen finns inte hos dom som tagit över än. Det gör mig lite orolig att det datum UPS uppgav är obsolet vid det här laget, även fast det borde ha varit inräknat.

Skrivet av sopaKREEM:

Min är kvar på att bli levererad imorgon enligt deras sida men jag fick ett mail från Microsoft att datumet hade ändrats och i mailet står det 10 November...

Leveransen verkar vara kvar i Jönköping också sen 10:41...

Ja jag litar mer på speditörernas svar om leveransdatum, MS har gett mig olika datum om man tittar på ordern - flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Var nyss i chatten med EG ang om de överhuvudtaget skickat ut något eller inte:
"Vad jag vet har det uppstått en försening på vårt huvudlager så vi har inte hunnit skicka ut dom. Vi försöker skicka ut dom så snart så möjligt och det blir förmodligen senare idag eller imorgon! Beklagar verkligen."

Med "skickat ut dom" menar de enheterna. Inga enheter - inget kolli-id. Det förklarar nog saken.

Riktigt illa skött av EG det här.

Riktigt besviken på EG.

Hur kan folk som inte ens har förhandsbokat åka ner till sitt lokala eg och få ett ex utan problem...

Medans jag precis som andra förhandsbokade sekunden det gick på deras hemsida dessutom med expressfrakt och så har de inte ens skickat något????????

Permalänk
Skrivet av Najk:

Var nyss i chatten med EG ang om de överhuvudtaget skickat ut något eller inte:
"Vad jag vet har det uppstått en försening på vårt huvudlager så vi har inte hunnit skicka ut dom. Vi försöker skicka ut dom så snart så möjligt och det blir förmodligen senare idag eller imorgon! Beklagar verkligen."

Med "skickat ut dom" menar de enheterna. Inga enheter - inget kolli-id. Det förklarar troligen varför en del inte fått något mail/SMS om detta från EG än. De jobbar väl på högvarv kan man tänka sig.

Det intressanta är att när jag pratade med en annan kille på EG tidigare idag så sade han, tvärsäkert, att enheten skickats från deras centrallager...

Riktigt illa skött av EG det här.

Ok...

Jag har fått kolliid iaf när jag spårar paketet. Men jag har ingen aning om det inte är skickat eller om det är på väg och Brings aviseringar sackar. Men räknar inte med att få något idag längre. Bara paketet kommer tills på torsdag blir jag nöjd (då frugan jobbar kväll-dag och sover kvar på jobbet 😁)

Permalänk
Skrivet av sopaKREEM:

Min är kvar på att bli levererad imorgon enligt deras sida men jag fick ett mail från Microsoft att datumet hade ändrats och i mailet står det 10 November...

Leveransen verkar vara kvar i Jönköping också sen 10:41...

fast i jönköping sen kl9
förväntad leverans har försvunnit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Var nyss i chatten med EG ang om de överhuvudtaget skickat ut något eller inte:
"Vad jag vet har det uppstått en försening på vårt huvudlager så vi har inte hunnit skicka ut dom. Vi försöker skicka ut dom så snart så möjligt och det blir förmodligen senare idag eller imorgon! Beklagar verkligen."

Med "skickat ut dom" menar de enheterna. Inga enheter - inget kolli-id. Det förklarar troligen varför en del inte fått något mail/SMS om detta från EG än. De jobbar väl på högvarv kan man tänka sig.

Det intressanta är att när jag pratade med en annan kille på EG tidigare idag så sade han, tvärsäkert, att enheten skickats från deras centrallager...

Riktigt illa skött av EG det här.

Jag har fått information i "Mina paket" appen så jag hoppas verkligen att det betyder att min i alla fall är skickad idag.. Kommer bli knäpp om jag inte får konsolen denna veckan! Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Var nyss i chatten med EG ang om de överhuvudtaget skickat ut något eller inte:
"Vad jag vet har det uppstått en försening på vårt huvudlager så vi har inte hunnit skicka ut dom. Vi försöker skicka ut dom så snart så möjligt och det blir förmodligen senare idag eller imorgon! Beklagar verkligen."

Med "skickat ut dom" menar de enheterna. Inga enheter - inget kolli-id. Det förklarar troligen varför en del inte fått något mail/SMS om detta från EG än. De jobbar väl på högvarv kan man tänka sig.

Det intressanta är att när jag pratade med en annan kille på EG tidigare idag så sade han, tvärsäkert, att enheten skickats från deras centrallager...

Riktigt illa skött av EG det här.

Givet hur olika svar jag fått på samma fråga när jag pratat med dem, och givet andras erfarenheter i tråden, så börjar jag bli mer och mer övertygad om att de bara har en stor tombola med svar som supporten får dra något ut.

Jag har förståelse för att de har mycket att göra idag, men bättre kommunikation hade ju hjälpt enormt. Inte minst när vi vet att dem fått ut bra med enheter till diverse butiker redan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iJonsson:

Riktigt besviken på EG.

Hur kan folk som inte ens har förhandsbokat åka ner till sitt lokala eg och få ett ex utan problem...

Medans jag precis som andra förhandsbokade sekunden det gick på deras hemsida dessutom med expressfrakt och så har de inte ens skickat något????????

Gav dem lite "feedback" efter chatten var över. Inget fel i bemötandet från handläggaren, men däremot en del kritik gällande kommunikation ut till kund.

Skrivet av JensSparebo:

Ok...

Jag har fått kolliid iaf när jag spårar paketet. Men jag har ingen aning om det inte är skickat eller om det är på väg och Brings aviseringar sackar. Men räknar inte med att få något idag längre. Bara paketet kommer tills på torsdag blir jag nöjd (då frugan jobbar kväll-dag och sover kvar på jobbet 😁)

Då är din vara skickad från centrallagret.

Man får väl anta att de jobbar så det ryker på det där centrallagret och försöker få ut så många de kan idag.

Däremot kunde supporten inte garantera något om leveranser. Återstår att se hur detta slutar

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av iJonsson:

Riktigt besviken på EG.

Hur kan folk som inte ens har förhandsbokat åka ner till sitt lokala eg och få ett ex utan problem...

Medans jag precis som andra förhandsbokade sekunden det gick på deras hemsida dessutom med expressfrakt och så har de inte ens skickat något????????

Satt precis och tänkte samma sak. Vad är då poängen med att förhandsboka kan man undra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaggenite:

Satt precis och tänkte samma sak. Vad är då poängen med att förhandsboka kan man undra.

Ingen poäng att förboka från EG. Efter detta kommer jag undvika att handla hos dem och avråda mina bekanta att handla/förboka där.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb | Skärm: Alienware AW3423DWF
Asus TUF A15 5 | CPU: AMD Ryzen 7 7435HS | GPU: nVidia Geforce RTX 4060 8gb | RAM: 32gb | SSD: 2.5GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Voidnova:

Jag har fått information i "Mina paket" appen så jag hoppas verkligen att det betyder att min i alla fall är skickad idag.. Kommer bli knäpp om jag inte får konsolen denna veckan! Haha

Det kommer du nog få. Bara tisdag än + att Brings logitstik nog fungerar bättre än EG's

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av iJonsson:

Riktigt besviken på EG.

Hur kan folk som inte ens har förhandsbokat åka ner till sitt lokala eg och få ett ex utan problem...

Medans jag precis som andra förhandsbokade sekunden det gick på deras hemsida dessutom med expressfrakt och så har de inte ens skickat något????????

Sitter i samma sits här. Monumentalt dåligt uppstyrt av Elgiganten att folk som köpte konsolen mer eller mindre på impuls redan sitter och lirar medan folk som bokat långt i förväg får vänta. Skulle gärna struttat in i nån EG-butik i morse och köpt en om jag inte trodde maskinen var på väg redan. Nu är det ju aningen för sent. :L

Visa signatur

Z690 / 12600KF / 48GB DDR4 / RTX 4090 / LG C1

Permalänk
Medlem

Jag beställde 28 september och behövde ringa in till Elgiganten för att uppdatera telefonnummer igår. Jag passade på att fråga när den skulle levereras, då sa de att den hade skickats tidigare samma dag och skulle komma fram idag med SMS-avisering till det nya numret.

Permalänk

Ja, det är helt sjukt. Bokade från EG 9okt med förhoppning att jag skulle få en vid release trots att jag fick datumet 9dec.
Sen knattar det in folk på varuhusen och bara kan plocka på sig.
Elgiganten ligger inte dunderhögt upp just nu på min popularitetslista direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskalund:

Sen knattar det in rövhattar på varuhusen och bara kan plocka på sig.

Fast inte gör väl de som köper i varuhuset något fel? Alla hade chansen att göra så. Klart man ska dra nytta av det om man har tid och ork.

Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Ingen poäng att förboka från EG. Efter detta kommer jag undvika att handla hos dem och avråda mina bekanta att handla/förboka där.

Håller med tills viss del. Jag kommer ju inte bojkotta dem då de annars är en väldigt bra butik (i de flesta fall). Får helt enkelt hoppas de tar till sig kritiken och lyckas bättre nästa gång det släpps något i den här skalan.

Permalänk
Skrivet av iJonsson:

Använder du vpn kan du få koderna billigare, du kan köpa dessa koder här https://livekort.se/xbox-live-gold-12-months

Hur många måndader är du ute efter? Ska du ha 36 månader måste du vara extra noga när du löser in koderna, man måste nämligen stänga av "återkommande faktuerring" annars får man 1 månad extra för varje kod man lägger till. Det leder till att du inte kan lägga till en kod på 12 måndader för det skulle överskrida 36 mån.

Ska du endast lägga till 12-24 månader är det bara att lösa in dem på microsoft.com/redeem

Ok, blir nog 24 mån. Men priset verkar vara 377,95 oavsett om VPN:en är på eller av. Kanske behövs Hola Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Fast inte gör väl de som köper i varuhuset något fel? Alla hade chansen att göra så. Klart man ska dra nytta av det om man har tid och ork.

Problemet med det var dock att inte alla varuhusen i Sverige fick in konsolen. Tror det var mest centrerat i storstäder och runt omkring. Alla dom Elgiganten jag har i "Närheten" i Skåne verkar inte ha fått in konsolen alls i butik.

Permalänk
Hedersmedlem

Hahaha Elgigantens hemsida nu: "Idag är det inte möjligt att överföras till agent, då vi stängt chatten för dagen."

Well played EG, well played.
... och vad kan vi lära oss av det här i fortsättningen då?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vad ska man välja för Xbox s eller x för en 9-åring som spelar mycket Roblox, Fifa, bilspel typ Dirt?
Idag har en gammal konsol så det är dags att uppdatera och så får konsolen hänga med i alla fall tills han blir tonåring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Hahaha Elgigantens hemsida nu: "Idag är det inte möjligt att överföras till agent, då vi stängt chatten för dagen."

Well played EG, well played.
... och vad kan vi lära oss av det här i fortsättningen då?

Haha! Skönt förfarande, "SHUT IT DOWN!"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumanDecoy:

Inte fått något sms ännu , var först in i butiken på Sickla när de släppte för förhandsbokningar på series X och all access, hörde av mig till deras chat och fick till svar att den kommer finnas imorgon och att de skulle kontakta mig imorgon. Får se vad som händer men det hade ju varit bättre att få sms:et idag iaf

Jag fick aldrig nån sms eller mejl, gick där nu med kvitto och leg och bara sa att jag ska hämta upp min order. They just gave me one!
De så ju också att jag var första kunden som fick en idag!

Jag rekommenderar varmt att du åker till dem idag och pratar direkt med personalen i servicebutiken!

Edit: har All access, beställt samma dag som du.