Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Avstängd

Hittar ej

Jag försökte beställa flera gånger gick inte.

Permalänk
Inaktiv

Går att köpa! https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Permalänk
Medlem

Gjorde ett litet test för att kolla vad "reserverad" betyder i EGs orderstatus. Så jag la en beställning på Demons Solus och en DualSense Charging station, dessa fanns i webblager. Efter ett tag nu så har orderstatus för denna beställning ändrats till "reserverad"!
Vågar man hoppas att man lyckats knipa ett lagerex av PS5 på beställningen man gjorde strax efter kl12?

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk

Fungerade att beställa igen från eg..

Permalänk
Medlem

"Reserverad" under orderstatus på EG, vad betyder det? Inget preliminärt leveransdatum någonstans. Beställning lades vid 12-tiden, är det 4e Dec som gäller för alla dessa vid den tidpunkten tro?

EDIT: Såg svar några trådar upp

Permalänk

Grattis till alla er som verkar ha fått tag på en!

Själv har jag aldrig ens lyckats lägga en i varukorgen och efter det känns det som att jag gett upp och slutat F5:a typ 5-10 min före varje gång det går att beställa...

Permalänk

ELGIGANTEN! NU

Permalänk
Medlem

Alltså UIt är så snappy, en fröjd att använda!

Nedladdningen maxar mitt 250mbit via Wi-Fi utan att ens försöka känns det som, från start till mål så ligger den på 28-30mbit/s så wi-fi är mycket förbättrat!

TAGGAD PÅ ATT JOBBET SKA TA SLUT NU SÅ MAN KAN HUGGA IN I ALLT DET GODA

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Jo men det gick rykten i hela europa att de skulle komma ett gäng 12 PM CEST (13:00 sverige) också.

Kanske därför dem ändrade och körde en randomtid? Just för att undvika överbelastning osv.

Permalänk
Medlem

Yes! Fick precis igenom en beställning på EG

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur ni lyckas... fick upp lägg i kundvagn på EG, tryckte, sidan uppdateras och knappen är grå igen och inget i kundvagnen.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Lägg till direkt i kundvagnen

Permalänk

Min har legat på DHL terminalen i Värnamo sedan 7 på morgonen. Kom igen och kör ut den till ombudet någon gång då!

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

"Reserverad" under orderstatus på EG, vad betyder det? Inget preliminärt leveransdatum någonstans. Beställning lades vid 12-tiden, är det 4e Dec som gäller för alla dessa vid den tidpunkten tro?

EDIT: Såg svar några trådar upp

jag fick min 21:16, och när jag ringde EG hon sa att jag får den till 7:de dec. Så troligen du får lite tidigare med dem som får 4:de dec.

Permalänk
Medlem

Shit fick precis till min beställning! F5ade EG helt random och då dök det upp att man kunde lägga i kundvagnen. Väl när jag skulle betala fanns dock inga tillgängliga leveransalternativ, då skrev jag in en närliggande adress med samma postombud och F5ade sidan, då gick det igenom! Fan va gött 🔥

Permalänk

Sitter o funderar vilka spel jag ska ladda ned nu, några rekommendationer det uppskattas =P

Permalänk
Medlem

Jag fick igenom beställningen! Blev så till mig så jag hade blivit utloggad tom och fyllde i allt skitsnabbt. Får se hur det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

Så om jag fått mail om att leveransen blir 8/12-15/12 kan jag sitta lugnt? Frågade deras chat och fick ngn copy/paste svar...

Jo, jag fick det något sånär bekräftat att de som hann boka 13/11 får sin leverans tillsammans med de som bokade idag och som får leverans 8/12.

Uppfattade dock kundtjänsten som att de skruvade lite på sig. Tror de inte riktigt kan garantera något fullt ut eftersom bokningarna från 13/11 egentligen var ett tekniskt fel.

Permalänk
Medlem

Oj lyckades också beställa från EG nu, leverans 4/12 plus någon dag på posten... Blir spännande att lämna xbox-livet och testa ”andra sidan”...

Permalänk
Medlem

Två av mina vänner beställde precis från EG

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av Dejvan220220:

ELGIGANTEN! NU

TACK

Lyckades beställa nu, äääääääntligen! La först en DE i varukorgen men efter att ha angett kortuppgifter fick jag "Inga tillgängliga leveransalternativ". Lyckades dock med en standard!

Permalänk
Medlem

Är det någon annan här som beställt via EG, och i mailet är lagersaldo helt blankt? dvs inte 04/12 lr liknande? Positivt negativt?

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som lyckades nyss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwi:

Oj lyckades också beställa från EG nu, leverans 4/12 plus någon dag på posten... Blir spännande att lämna xbox-livet och testa ”andra sidan”...

Vart ser man förväntad leverans? Min står under behandling

Permalänk
Medlem

Jag kollade amazon vid 12 och 13 svenskt tid, F5ade både .se, .de och .co.uk. Inga maskiner ifrån Amazon. UK hade en återförsäljare en kort stund som ville ha £999.

Permalänk
Medlem

Nu kunde jag köpa en på elgiganten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Vart ser man förväntad leverans? Min står under behandling

En del har fått det i bekräftelsemailet, men mitt är blankt under "Lagersaldo"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

En del har fått det i bekräftelsemailet, men mitt är blankt under "Lagersaldo"

Står "Kommer in i lager 2020-12-04" i mitt