Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Ordertid från precis samma tidpunkt med blankt under leveransstatus. Vill också veta vad detta betyder

Jag fick bekräftelse 12:13 och har samma

Permalänk
Medlem

Nu står det "Helt slut" på EG... Då har nog tåget gått där.

Permalänk
Medlem

Alltså HERREGUD!

Glöm 4k och 60fps, ny kontrollen är det RIKTIGA next gen upplevelsen!

Spelat 10min Astro Playroom nu och är helt chockad, det går verkligen inte förklara innan man har känt på den, satan vad sjukt det är!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Jag lyckades på något sätt få igenom en beställning på netonnet. I orderbekräftelsen står det däremot att förväntat datum är ej bestämt. Ni andra som också beställt hos netonnet, har ni samma i er orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem

Yay, jag fick precis en på Amazon.co.uk för 449£ + frakt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lyckades till slut beställa från EG. 12:10 kom mailet utan någon leveransdatum. Reserverad som orderstatus.
Nåja, bara den kommer innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Jag lyckades på något sätt få igenom en beställning på netonnet. I orderbekräftelsen står det däremot att förväntat datum är ej bestämt. Ni andra som också beställt hos netonnet, har ni samma i er orderbekräftelse?

Förväntat datum: 2020-12-08 står det i mitt med Ordern kommer att levereras under perioden 2020-12-08 - 2020-12-15

Permalänk

Såg nu att jag i all stress råkat skriva mitt förnamn "dubbelt" vid ordern. Ex "Sven Sven Svensson" istället för "Sven Svensson". Någon som har erfarenhet i om det kan ställa till problem vid uthämtning av paket? Vågar inte ändra nåt i min beställning ifall att det skulle leda till att man förlorar sin köplats.

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från elgiganten, vad var mailadressen som orderbekräftelsen kom från?

Permalänk
Medlem

Lyckats beställa en på netonnet och en på EG nu. Ingen tanke på att sälja o tjäna pengar, netonnet känns väldigt osäker så jag låter båda ligga.

Att köpa på amazon.co.uk verkar väl inte så smart då det krävs en el-omvandlare för att det ska funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Till er som beställt saker från elgiganten tidigare, vad menas med detta?

"1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.19"

Är det att paketet levereras den 20 november eller hämtas av bring den 20 november?

Se mitt PM - dom syftar på 19 november (dem tycks använd amerikanskt datumformat) - ser likadant ut på min beställning som gick igenom kl 09:00!

Permalänk
Medlem
Skrivet av almba:

Ni som beställt från elgiganten, vad var mailadressen som orderbekräftelsen kom från?

donotreply@giganten.se

Permalänk
Medlem

Ser ut att fortsatt vara i lager, leverans nästa vecka!
https://www.amazon.co.uk/dp/B08H95Y452/ref=twister_B08J4RCVXW...

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Jag lyckades på något sätt få igenom en beställning på netonnet. I orderbekräftelsen står det däremot att förväntat datum är ej bestämt. Ni andra som också beställt hos netonnet, har ni samma i er orderbekräftelse?

Nej, jag har ett datum (2020-12-08). Har inte heller fått det där mejlet med att de inte vet när den kommer. Har du det? Jag vågar inte förvänta mig en konsol till december. Jag vågar heller inte fråga i chatten haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Lyckades till slut beställa från EG. 12:10 kom mailet utan någon leveransdatum. Reserverad som orderstatus.
Nåja, bara den kommer innan jul.

12.13 kom mitt mail, ingen lagerstatus i mailet. Orderstatus reservad. Snackade med kundtjänst för en halvtimme sedan, och enligt tjejen jag snackade med skulle den packas idag och sen skeppas via Bring. Så med lite tur imorgon eller början av nästa vecka. Hoppas du har lika god tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Såg nu att jag i all stress råkat skriva mitt förnamn "dubbelt" vid ordern. Ex "Sven Sven Svensson" istället för "Sven Svensson". Någon som har erfarenhet i om det kan ställa till problem vid uthämtning av paket? Vågar inte ändra nåt i min beställning ifall att det skulle leda till att man förlorar sin köplats.

Det hände något liknande när jag skickade en telefon på försäkringsreparation. Fick tillbaka den och de hade lagt till mitt bostadsområde till mitt namn, så det stämde såklart inte överens med mitt ID. Tror inte de egentligen får ge ut paket då men jag förklarade vad det var och fick ut det. Det borde inte vara så svårt att säga att företaget bara råkade skriva namnet två gånger så jag skulle nog chansa på att låta det vara då att ha samma förnamn två gånger på riktigt känns extremt ovanligt.

Permalänk
Medlem

Beställde en till brorsan som inte haft ork att kolla på de olika butikerna. La en till på EG och fick en betalningsbekräftelse kl 13:41.
Status har nu ändrats till "reserverad" -- trots att bekräftelsen säger att den finns på lager 04/12/2020. Vet inte hur jag ska tolka hela situtationen; för ordern som jag fick en betalningsbekräftelse 08:58 idag säger exakt samma sak.. enda skillnaden är att det inte har någon lagersaldo (datum) där..

Antigen får jag båda samtidigt eller ingen alls närmaste dagarna känns det som. O tur som jag har så gissar jag på att jag inte kommer få någon!

/M

Permalänk
Medlem

Ingen som varit till Elgigantens butik och tittat om dom säljer från hyllan som dom gjorde med xboxet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

Lyckats beställa en på netonnet och en på EG nu. Ingen tanke på att sälja o tjäna pengar, netonnet känns väldigt osäker så jag låter båda ligga.

Att köpa på amazon.co.uk verkar väl inte så smart då det krävs en el-omvandlare för att det ska funka...

Bara att byta ut strömkabeln mot en svensk (EU). Men ja det följer förmodligen med en UK-stickkontakt.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Det hände något liknande när jag skickade en telefon på försäkringsreparation. Fick tillbaka den och de hade lagt till mitt bostadsområde till mitt namn, så det stämde såklart inte överens med mitt ID. Tror inte de egentligen får ge ut paket då men jag förklarade vad det var och fick ut det. Det borde inte vara så svårt att säga att företaget bara råkade skriva namnet två gånger så jag skulle nog chansa på att låta det vara då att ha samma förnamn två gånger på riktigt känns extremt ovanligt.

Tack för svar. Ja, jag chansar på att det går bra ändå. Som du skriver, borde ju inte vara något problem att förklara, men blir nojjig att en sådan skitsak ska ställa till det nu när jag väl lyckades beställa en konsol haha.

Edit: såg nu att leveransstatus ändrats till "levererad". Vet inte om det betyder något men hoppas på att allt är som det ska med ordern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Bara att byta ut strömkabeln mot en svensk (EU). Men ja det följer förmodligen med en UK-stickkontakt.

Yes bara apparatsladd så det är 39:- på kjelle typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Fick också genom en på EG, vart står det Beräknad till 4e Dec?

I mailet, under lagersaldo.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av feki:

12.13 kom mitt mail, ingen lagerstatus i mailet. Orderstatus reservad. Snackade med kundtjänst för en halvtimme sedan, och enligt tjejen jag snackade med skulle den packas idag och sen skeppas via Bring. Så med lite tur imorgon eller början av nästa vecka. Hoppas du har lika god tur!

Ojoj, spännande! Tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Såg nu att jag i all stress råkat skriva mitt förnamn "dubbelt" vid ordern. Ex "Sven Sven Svensson" istället för "Sven Svensson". Någon som har erfarenhet i om det kan ställa till problem vid uthämtning av paket? Vågar inte ändra nåt i min beställning ifall att det skulle leda till att man förlorar sin köplats.

Kan bli problem.. Beror på hur nitisk kassörskan är. Men när den är skickad, ring elgiganten så kan de ändra namnet hos postnord

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

Nej, jag har ett datum (2020-12-08). Har inte heller fått det där mejlet med att de inte vet när den kommer. Har du det? Jag vågar inte förvänta mig en konsol till december. Jag vågar heller inte fråga i chatten haha.

Nope, inget mejl om att de inte vet när den kommer. Jag ska nog ta och kontakta dem via chatten, hatar vara ovetande

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinpinStudios:

Ett random tips till alla som köper ps5, börja spela Monster hunter world. Svinbra spel som nu kan spelas i 60fps, någon som har ps5 och spelet får gärna bekräfta om det är 4k@60 eller 4k@1080p

Jag brukar föreslå Days Gone så passar på att nämna den även här. Brukar gå att köpa billigt.

Skrivet av eckefrod:

Mår dåligt, skulle skriva in allt o när jag ska betala går det inte längre att välja leverans... fan också

Fick du tag i någon? Kolla av Amazon.se och .de kan vara värt, speciellt då priset blir lägre på dessa.

Skrivet av BergEr:

Tackar, knep en efter lagt 1min~ på att trycka F5

Härligt!

Skrivet av Eisenhut:

Nu står det "Helt slut" på EG... Då har nog tåget gått där.

"Helt slut, ingen bekräfad lev(erans)" ser rätt mörkt ut för fler maskiner där. Kolla av Amazon som är kvar vad det verkar.

Skrivet av isbjoern:

Alltså HERREGUD!

Glöm 4k och 60fps, ny kontrollen är det RIKTIGA next gen upplevelsen!

Spelat 10min Astro Playroom nu och är helt chockad, det går verkligen inte förklara innan man har känt på den, satan vad sjukt det är!

Jag har själv varit svalt inställd till PS5 men just kontrollen och bakåtkompatibiliteten var det som tillslut fick mig att öppna plånboken. Ser fram emot att prova kontrollen mest faktiskt, förhoppningsvis något vi ser dyka upp på fler håll med.

Hade jag fått tag i nytt grafikkort hade det nog inte blivit något köp dock. Eller senare, när en Pro-modell släpps. Eller iallafall en svart.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag ser den inte??

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med EG för att ändra mitt telefonnummer i leveransadressen (klantade mig och hade ett gammalt nummer där) och passade på att fråga beräknad leverans. Enligt kundserviceskillen skulle det skickas idag eller imorgon, fick orderbekräftelse 12.10 utan lagersaldo.

Han nämde även att dom som beställt vid 9 ska skickas idag.

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |