3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

vet du om de får in den i lagret eller för de som står i kö för att få en?

De hade inte oc varianten innan, den står som senast inkommen vid sortering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thobiaslarsson:

Det är nog tyvärr mitt kort som inkommer till instaboxen i lkpg.
Fick sms om att det är skickat och leverans i morgon. Om jag inte minns helt fel så gick mitt köp efter mycket om och men genom 17:19

Mitt kort är beställt till Kalmar 😅. Han slog på mitt ordernummer och sa ett det var plockat så jag hoppas verkligen det stämmer.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Nu fick jag SMS om att min order plockas av inet. Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC beställt 2020-12-17.

Permalänk
Medlem

Mitt RTX 3080 Gigabyte EAGLE OC står nu som bokat hos inet! Beställt 26/11.

Permalänk
Medlem

Beställde Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC den 17e från inet. Plockas nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Beställde MSI 3080 SUPRIM X på NetOnNet i fredags eftermiddag. Skickat nu :).

Jag fick också mitt skickat idag
Förväntad leverans imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Spännande. Bokade ett. Får se om man lyckas få tilldelning. Ska tydligen komma in Suprim X till komplett den 23:e också, frågan är vilket man ska ta där? Är Strix värt 600 spänn mer liksom?

Hur bokade du? Jag ser bara en knapp för att bevaka. Missade jag tåget igen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morannon:

Hur bokade du? Jag ser bara en knapp för att bevaka. Missade jag tåget igen eller?

Du verkar ha missat tåget igen dessvärre Fanns "lägg till i kundvagnen" när jag slog till.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morannon:

Skrivet av Vintervilan:

Du verkar ha missat tåget igen dessvärre Fanns "lägg till i kundvagnen" när jag slog till.

Samma här verkar det som. Man måste ha en ninjas snabbhet om man ska hinna få ett kort. Mitt 1080 lider...

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Samma här verkar det som. Man måste ha en ninjas snabbhet om man ska hinna få ett kort. Mitt 1080 lider...

Mitt 970 lider rätt rejält också. Har suttit med samtliga delar till en ny dator i en månad. Den näst sista pusselbiten i form av 5600x dök upp för två veckor sedan. Har vart en rätt dryg väntan sedan dess kan jag säga.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

10% mer prestanda för dubbla priset är svårt att motivera.
Är rädd för att Vram 10Gb inte kommer räcka dom kommande 3 åren, kör iofs 1440p.

Du kan vara lugn. Du kan köra Cyberpunk allt på max i 4k utan att det drar 10GB vram. Så med 1440p skulle jag säga du kan vara trygg tills nästa gen.

Permalänk
Medlem

Galet, från att det sett ut som att jag skulle fått ett kort någon gång i slutet av nästa kvartal så verkar jag ha två på g.

ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix Gaming OC 10GB klår Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onedroid:

Galet, från att det sett ut som att jag skulle fått ett kort någon gång i slutet av nästa kvartal så verkar jag ha två på g.

ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix Gaming OC 10GB klår Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC eller?

Strixet vinner utan tvekan

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Även jag lyckades få en beställning på Asus RTX 3080 ROG Strix Gaming OC från Netonnet. Hoppas nu det är kort på G tills i övermorgon så man hinner få kortet före nyår iaf!

Permalänk
Medlem

Undra om det går snabbare att beställa ett 3080 Strix OC nu idag, eller att bara vänta på min beställning av (non OC) Strix.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Jag undrar hur det gick med dom 20 000 förbeställningar som Amazon i Tyskland fick på just Zotac Trinity non-OC? Antingen så jobbar dom av dom i första hand över alla andra marknader eller så struntar dom helt enkelt i att skicka några och går endast på vinstmarginal/kort. Speciellt då Trinity OC och non-OC är exakt samma kort och den förstnämnda kommer med jämna mellanrum och är helt utan kö.

@Komplett dags att ta tag i det här nu, det börjar bli fånigt! Erbjud existerande kunder som stått i kö sen den 17 september att byta till ett kort ni faktiskt får leveranser på.

Det är ju helt fritt fram till att lägga en beställning på ett annat kort?

Men om du menar att existerande kunder som gjorde ett "dåligt val" med deras kortbeställning ska gå före i kön på andra kort som faktiskt kommer in så nej, andra ska inte behöva straffas....

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Det är ju helt fritt fram till att lägga en beställning på ett annat kort?

Men om du menar att existerande kunder som gjorde ett "dåligt val" med deras kortbeställning ska gå före i kön på andra kort som faktiskt kommer in så nej, andra ska inte behöva straffas....

Sen är det väl inte heller kompletts fel och ansvar att stå för kostnader för all administration det skulle innebära för dem.

Permalänk
Skrivet av Maddnias:

Beställde Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC den 17e från inet. Plockas nu.

Hur kom det sig att du valde den? Såg du att dom skulle få in den eller? Står som försenad leverans nu men dom har ju ingen info på lagda beställningar eller något. Inet har fruktansvärt dålig info

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Hur kom det sig att du valde den? Såg du att dom skulle få in den eller? Står som försenad leverans nu men dom har ju ingen info på lagda beställningar eller något. Inet har fruktansvärt dålig info

Jag beställde också Vision OC på Inet den 16/12, då stod det beräknad leverans 28/12.
Har precis fått leveransbekräftelse med spårningslänk.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk

Hoppas att Gigabyte korten inte lider av coil whine.
Ville hellre ha ett Strix men dom är omöjliga att få tag i så jag får nöja mig med Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Jag undrar hur det gick med dom 20 000 förbeställningar som Amazon i Tyskland fick på just Zotac Trinity non-OC? Antingen så jobbar dom av dom i första hand över alla andra marknader eller så struntar dom helt enkelt i att skicka några och går endast på vinstmarginal/kort. Speciellt då Trinity OC och non-OC är exakt samma kort och den förstnämnda kommer med jämna mellanrum och är helt utan kö.

@Komplett dags att ta tag i det här nu, det börjar bli fånigt! Erbjud existerande kunder som stått i kö sen den 17 september att byta till ett kort ni faktiskt får leveranser på.

Ett skämt är vad det är. Tror faktiskt inte det har producerats ett enda non-OC, har inte sett något online sen launch vilket är illa. Vore väldigt trevligt om Komplett kunde kavla upp ärmarna och reda ut det men har de ignorerat det såhär länge blir det nog inte något gjort.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Jag chattade lite mer med kundtjänst idag igen (Dec 21) och efter lite kollande i system kom hon fram till att kortet ligger för leverans och borde skickas idag. "Orderstatus: mottagen" på min med just nu. Vore ju kul om det kunde dyka upp tills man har lite julledigt

Och där fick jag mail om att 3080 TUF OC är på väg från NON. Då håller jag tummarna för att det är ett bra ex som ska trivas bra i min burk

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ett skämt är vad det är. Tror faktiskt inte det har producerats ett enda non-OC, har inte sett något online sen launch vilket är illa. Vore väldigt trevligt om Komplett kunde kavla upp ärmarna och reda ut det men har de ignorerat det såhär länge blir det nog inte något gjort.

Komplett säger att de skickat ut Trinity non-OC efter lansering. Vilket är det enda bevisat på att sådana skickats, ingen har någonsin skrivit att de fått och ingen annan butik har sagt att de fått heller.

Permalänk
Medlem

Grön bock på ett Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME, tack webhallen och Patrik <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Komplett säger att de skickat ut Trinity non-OC efter lansering. Vilket är det enda bevisat på att sådana skickats, ingen har någonsin skrivit att de fått och ingen annan butik har sagt att de fått heller.

Precis! Det är verkligen ett mysterium.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Netonnet har fått in flera modeller av 3080 och 3090

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Netonnet har fått in flera modeller av 3080 och 3090

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Ser bara förhandsbokning på alla?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Ser bara förhandsbokning på alla?

Hen har antagligen, som så många andra, inte kollat senaste sidorna i tråden. Och syftar säkert på dom det står ”nyhet” på. Fast dom redan har varit uppe för köp och är slutsålda.

Permalänk
Skrivet av Brynolf:

Jag beställde också Vision OC på Inet den 16/12, då stod det beräknad leverans 28/12.
Har precis fått leveransbekräftelse med spårningslänk.

Men då är det bara en ren chansning alltså. Det finns ju två kort från Gigabyte som "finns i lager" den 30/12 men vet ju inte hur många beställningar som ligger och vet inte heller om datumet stämmer. Man är helt blind när det kommer till detta

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4