Permalänk
Medlem

Bästa är väl vilka boxers som helst.
Sämsta är nog finska-porrisar.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kör med Newbody på kalsonger och strumpor sedan många år tillbaks , sitter och håller bra , ok kör lite med Happy Socks på sidan om

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Unvik gärna CDLP. De är sköna som fan men de håller 3-4 månader max.
Har köpt/fått i olika omgångar och de går sönder på olika ställen men allt oftast i skrevet.

Provade en ett par men kändes som att passform/storlekar var helt fel. Satt skönt om man stod helt stilla men blev fort osköna om man rörde sig :/

Frigo CoolMax är bästa jag provat men går typ inte att hitta nå mer och tror ingen gör liknande

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Hej. Håller med. Har reklamerat en batch då skyllde dom på att dom hade fabrikationsfel och var för tunna. Men den nya batchen är lika dålig den. Alla går sönder i skrevet i X där sömmarna möts.

Skrivet av Kalasis:

Har köpt/fått i olika omgångar och de går sönder på olika ställen men allt oftast i skrevet.

Permalänk
Medlem

https://www.outnorth.se/urberg/isane-3-pack-bamboo-boxers-men...

Ruskigt bekväma, billiga och bra kvalite. Har några par av föregående modell som jag haft i 1,5år och dom är inte ens noppriga. Köpte 6 par av dessa nya och dom är kanon än så länge.

Ännu bättre är merino-kallingarna från Aclima och Icebreaker, men dom är dels rätt dyra att köpa 10-15 par av och det är meckigt att alltid köra en extra ylletvätt bara för det, jag jag är lat.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

A-Z som fanns hos Dressmann är dom överlägset bästa jag har. Var det någon som tog över agenturen på dom?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Körde BjörnBorg rätt länge och tyckte de var riktigt bra fram till jag prövade Frand Dandy, då åkte alla BB på återvinning och byttes. Verkligen sån otrolig skillnad

Permalänk
Medlem

<3 Sweclockers <3

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Zlatan kallingarna är hur sköna som helst, vet dock inte om man kan köpa de längre.
Annars så är comfyballs, newbody och Franky dandy de märken jag kör med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Hej. Håller med. Har reklamerat en batch då skyllde dom på att dom hade fabrikationsfel och var för tunna. Men den nya batchen är lika dålig den. Alla går sönder i skrevet i X där sömmarna möts.

Tyvärr vanligt. Detsamma händer på frank dandy.

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem

Har länge kört björnborg och hade en period bara björnborg men efter att ha haft ljumsksvamp en gång så ändrade jag min rotation på kalsonger och slutade helt med syntetiska material i kalsonger. Så nu har jag endast kvar björn borgs bomullskalsonger och börjat med wexmans kalsonger. De från wexman är faktiskt riktigt trevliga, kanske lite omständiga att få tag i men väldigt sköna. Har även lite newbody som jag fått, de är ok men inte anmärkningsvärda åt något håll.
Kalsonger som inte sitter bra möter soptunnan samma kväll utan pardon. Provade ett par salming och de hamnade i förbränning lika fort trots att det på den tiden var populära.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Har haft par i runt 2 år som känns som nya, aldrig haft några där materialet känns så fint efter så lång tid.
Tvättar i 60 grader, men hänger alltid upp i torkskåp.

De är dock i dyraste laget tycker jag, Comfyballs är sköna också men inte lika bra material.

Tycker det viktigaste är rymligheten, Calvin Klein klämmer ju som tusan t.ex, alldeles för trånga. Björn Borg är bra tycker jag, men tappar formen fort under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Björn Borgs kallingar är det enda som går hem hos mig.
Provat ofantligt många olika märkeskallingar och har enbart fastnad för BB.

+1, kanske opopulär åsikt men särskilt deras polyester-kallingar, och sport-varianten på det ifall man känner sig extra fin.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Tycker att Frank Dandy organic boxer är de bästa av de jag provat.

Permalänk
Medlem

Måste säga Björn Borg eller Frank Dandy utan att ha provat allt för mycket annat. Men båda håller många tvättar utan att tappa form, färg eller elasticitet speciellt fort.

Permalänk
Inaktiv

Föredrar även jag Comfyballs. Har tänkt lägga en till beställning när de sänker igen, äldsta paren är sedan sent 2019 och tillsynes fortfarande i lika bra skick som när de köptes. Sänks i pris ganska ofta så klokt att vänta in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perfn:

Ooh, nu snackar vi en bra tråd! Jag har testat så många olika kalsonger av olika märken och det finns så mycket dåligt där. Allt från passform som är hemsk, ben som kavlar upp i skrevet på en, skrev som nöts sönder av mycket gång, resår som nöts ut på tok för snabbt och kallingarna bara hasar ner över arslet på en. Och då har jag provat både billiga och dyra märken. Men nu har jag landat! Under Armour har ett par kallingar som heter UA Tech och säljs i 2-pack om vanligtvis ca 350 spänn. Och dom kalsongerna är så j*vla sköna att det inte är sant! Dom sitter där dom ska, dom är "tight" men ändå lätta och luftiga på kroppen, benen glider inte och har sig utan stannar på plats, dom är verkligen fenomenala. Dom finns i tre olika längder på benen om man gillar lite längre eller kortare men jag tror dom vanligaste är dom i mitten på 15 cm.
Det finns också en kompressionsvariant som säljs i 1-pack och är lite dyrare men också snuskigt bra. Jag brukar ha dom när jag är ute och vandrar tex. Superbra i såna typer av aktiviteter. Tror det är dessa.

Det vart lite av ett inlägg men vilken kalsongresa man gjort. Har succesivt bytt ut allt i garderoben och har idag enbart dessa.

Och som sidotips kan alla i närheten av Göteborg åka till Hede outlet för där är det alltid extrapris på kallingarna hos Under Armour. Det gäller att ha tur att de finns inne när man är där bara för vissa storlekar töms snabbt.

Kör idag med Salmingkallingar och gillar dem, håller enormt bra men problemet är att de kan glida upp på låren.
Dessa UA såg bra ut så blir en test, hur kinkiga är de med tvätten? Max 30 grader står det på dem. Man har inte mängder med kläder som körs på 30 grader har jag hört, sambon som kör de där farliga maskinerna😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Moderator
Moderator

Köpte i höstas några olika varianter för att prova mig fram till ersättare för min åldrande och snart sönderfallande stab av kalsonger. Lite underligt i början men absolut bäst hittills har varit Separatec, som i princip går ut på en separat ficka för penis och en liten "påse" för pungen. Resultatet blir ett lager tyg mellan alla delar medan allting hålls på plats på samma sätt som det faller naturligt. Varma sommardagar kommer vara eldprovet, men jag är väldigt nöjd hittills då dessa helt eliminerat behovet av att konfigurera om paketet när saker hamnat snett, ingen friktion uppstår mot benen även när jag är ute och går långa sträckor i skogen och det hela hålls svettfritt. Lite för kort användningstid för att våga uttala mig om hållbarheten i längre perspektiv, men de uppvisar inga tecken på att ge upp de närmaste åren vid det här laget. Det känns lite underligt i början men efter någon dags användning känns det betydligt mer fritt och naturligt än "ordinarie" boxerkalsonger. Säljs bland annat via Amazon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frank Dandy med bambu, riktigt bekväma och håller hur länge som helst.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Har kört med kallingar från åhlens tidigare. Första batchen jag köpte har hållit riktigt bra och började först gå sönder nu cirka 5 år senare, köpte ny batch förra året och hälften är redan trasiga.

Köpte 3 merinoulls kallingar från Decathlon då de hade billigare än många andra ställen (förväntar mig att kvalitén är därefter) har bara haft dem i några veckor nu men gillade dem nog att köpa 5 till, dock en storlek större denna gång. Hoppas de håller en längre stund bara.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SanyaIV:

merinoulls kallingar ... Hoppas de håller en längre stund bara.

Merinoull är ett grymt material men det är inte slitstarkt, särskilt inte i en typ av plagg som man vill tvätta frekvent. En baströja i merinoull kan man utan problem ha på sig i åtskilliga dagar för att sedan skölja i vatten och den är fräsch igen, men jag vet inte riktigt om man vill köra samma metod med kalsonger
Handtvätt för bäst hållbarhet, annars ulltvättmedel. Vanligt tvättmedel i 40+ grader så håller de antagligen i en kvart, ungefär.

Vanligast är väl dock en blandning mellan syntetmaterial och merinoull, lättare att tvätta men fortfarande rätt kass hållbarhet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Köpte i höstas några olika varianter för att prova mig fram till ersättare för min åldrande och snart sönderfallande stab av kalsonger. Lite underligt i början men absolut bäst hittills har varit Separatec, som i princip går ut på en separat ficka för penis och en liten "påse" för pungen. Resultatet blir ett lager tyg mellan alla delar medan allting hålls på plats på samma sätt som det faller naturligt. Varma sommardagar kommer vara eldprovet, men jag är väldigt nöjd hittills då dessa helt eliminerat behovet av att konfigurera om paketet när saker hamnat snett, ingen friktion uppstår mot benen även när jag är ute och går långa sträckor i skogen och det hela hålls svettfritt. Lite för kort användningstid för att våga uttala mig om hållbarheten i längre perspektiv, men de uppvisar inga tecken på att ge upp de närmaste åren vid det här laget. Det känns lite underligt i början men efter någon dags användning känns det betydligt mer fritt och naturligt än "ordinarie" boxerkalsonger. Säljs bland annat via Amazon.

Intressant. Tittade först på dem och tänkte "vad i...". Men jag kände mig öppen för nyheter och ska beställa några par från tyska sidan.
Tack för tips

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem

Bra pris, Bambu och klarar 60° tvätt.
Helt klart intressant, får nog bli en tur förbi Falkenberg i sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kör idag med Salmingkallingar och gillar dem, håller enormt bra men problemet är att de kan glida upp på låren.
Dessa UA såg bra ut så blir en test, hur kinkiga är de med tvätten? Max 30 grader står det på dem. Man har inte mängder med kläder som körs på 30 grader har jag hört, sambon som kör de där farliga maskinerna😀

Underkläder som tvättas i 30 grader --> bakteriehärd

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Haha, jag skulle lägga en go kommentar om "har jag hört...", men så insåg jag att jag var själv inte helt hundra så fick springa och bekräfta med sambon... Men vi brukar köra mestadels på 40 grader och det har inte vart några problem än så länge vad jag märkt och då har jag haft vissa ett tag. Viktigaste är väl som med all annan syntet, så länge man håller dom borta från torktumlaren eller sköljmedel så håller det bra.

Permalänk
Medlem

Har testat en massa olika märken men den enda som jag fastnat för är Resteröds. Lite längre i benen, men inte direkt långa. De har också lite bredare resår som jag uppskattar. Jag köpte nog mina första 2018/2019 och de håller fortfarande väldigt bra.

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Dressmann fungerar för min del. Visserligen är jag lite kramgoare än genomsnittet, så behöver någon storlek större för min gluteus maximus.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Har provat en del olika. De jag fastnat för i nuläget är saxx och uniqlos airism. Saxx är riktigt sköna med sin "ficka" men grymt svåra att få tag på i Sverige till rimliga priser. Uniqlo däremot är både ganska bra prissatta och går att köpa lätt. De saknar den goa fickan men har istället ett utav de bästa syntetmaterialen jag upplevt för underkläder. Grymt mjuka och andas bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_sQuinty:

Underkläder som tvättas i 30 grader --> bakteriehärd

Jag tyckte också det lät lite fel men står i informationen om just dessa kalsonger.

Skrivet av Perfn:

Haha, jag skulle lägga en go kommentar om "har jag hört...", men så insåg jag att jag var själv inte helt hundra så fick springa och bekräfta med sambon... Men vi brukar köra mestadels på 40 grader och det har inte vart några problem än så länge vad jag märkt och då har jag haft vissa ett tag. Viktigaste är väl som med all annan syntet, så länge man håller dom borta från torktumlaren eller sköljmedel så håller det bra.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte sköta tvättandet, man vill ju inte att folk ska tro att man är en mansgris Kändes lite knepigt med 30 grader när det dessutom handlar om underkläder men jag litar på dig så då är det inga problem. Är väl inte alltid man följer manualer annars så

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10