PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med eua. Tack alla som håller koll och vill hjälpa till i denna tråd.
Nu har jag fortfarande inte fått tag på någon, men onekligen verkar det röra på sig. Webhallen och några andra verkar ha fått upp sina leveranser nu när kön är avbetad.
Kommer nog ta några minder till innan de finns i butik, men är man aktiv här och letar så verkar det inte omöjligt att få tag på en. Hade ju onekligen varit trevligt såhär till semestern...

Så sluta inte bevaka. Här finns fortfarande en del som inte lyckats få tag på någon ännu.

Permalänk
Medlem

Fick en PS5 med Ratchet and Clank rift apart från Webhallen igår. Tog lite tid och med mycket tur så fick jag en. Vi som många andra tacka alla på detta forum som håller koll på dessa konsoler och hjälper och är vändliga till alla. Högt upskattat!

Permalänk
Hedersmedlem

PS5 + kontroll verkar vara beställbar via Mediamarkt just nu. Står "Ej i webblager - fördröjd leverans" men det går ju att beställa. "Beräknad leveranstid: ca 2 veckor" står det. Måste vara medlem i Mediamarkt Club.

Chansade på att lägga en beställning, och jag har fått en bekräftelse. Oklart om det går (informationen är ju något tvetydig), men det är ju garanterat att man inte får någon om man inte beställer iaf.

Kom så långt att jag fick betala och fick en orderbekräftelse per mail iaf.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Det kan ju inte vara många kvar som inte fått sig en ps5a i denna tråd nu

Ja, om tom jag kunde nypa en till sist så borde vem som helst kunna få tag i en

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte fick med en extra kontroll från mediamarkt? Stod i röd text och priset speglade det med 6789 kr. Dock i kvittot står det bara ett ps5 och fick endast ett ps5 i paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Det kan ju inte vara många kvar som inte fått sig en ps5a i denna tråd nu

Har en Digital men vill ha en disc edition istället, även om digital är snyggare inser nu efter några månader att jag saknar fördelarna med fysisk media

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkoff:

Jag beställde från Komplett.se 18/09/2020 10:33.
Status: Beställd, förväntas i lager 31 december 2021, 1 st.

Borde jag satsa på en annan leverantör istället? Känns väl inte som att jag "borde" ha fått tilldelning så här dags?

Jag beställde samma datum som dig och fick samma besked.

Drog en beställning på MM nu i veckan när det gick att beställa. Men den kan ju dock bli anullerad.

Om jag hinner få en PS5a från MM innan Komplett är det ett stort jävla skämt.

Visa signatur

7800X3D | MSI MPG B650 Carbon WIFI| Kingston DDR5 6000CL32 | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Kingston Fury Renegade 2TB | ASUS 27" ROG Swift PG279QM och Acer Predator XB252Q 240Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Beställde en i onsdags från webhallen, igår låg den på ombudet. Synd bara att jag är i fel stad just nu men såg att postnord lagt till en ny tjänst där man kan flytta paketet mellan ombuden för endast 39kr.

Gick supersmidigt, tills det imorse står att "paketet returneras till avsändaren".... Nån annan som varit med om detta?

Permalänk
Medlem

Vilken version beställer ni?

Digital känns Nice men spelen på playstation store känns mkt dyrare än disc och i längden sparar man på att köpa versionen med skiva?

Vad säger ni?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Digital känns Nice men spelen på playstation store känns mkt dyrare än disc och i längden sparar man på att köpa versionen med skiva?

Vad säger ni?

Jag kör Digital. Väldigt ofta reor på PS Store. Sen om du har tillgång till Benify, kan du köpa alla spel i PS Store med 20% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

PS5 + kontroll verkar vara beställbar via Mediamarkt just nu. Står "Ej i webblager - fördröjd leverans" men det går ju att beställa. "Beräknad leveranstid: ca 2 veckor" står det. Måste vara medlem i Mediamarkt Club.

Chansade på att lägga en beställning, och jag har fått en bekräftelse. Oklart om det går (informationen är ju något tvetydig), men det är ju garanterat att man inte får någon om man inte beställer iaf.

Hann också beställa på MM och mailade och frågade om det va nån bugg eller så när det gick att beställa men fick ett superluddigt standardsvar att beräknad leveranstid är 2-4 veckor på den statusen, men inget specifikt om vad som gäller ps5an som är lite speciell. I bästa fall kommer det en om ett par veckor, i värsta fall är man på ruta ett igen

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av beachboy12:

Jag kör Digital. Väldigt ofta reor på PS Store. Sen om du har tillgång till Benify, kan du köpa alla spel i PS Store med 20% rabatt.

Okej spännande det med Benify!

Jag valde dock att beställa ps5 standard + 2 kontroller på mediamarkt, är det någon som vet leveranstiden där egentligen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Tack för tips i tråden, har nu köpt en digital edition med extra handkontroll för 5789:- på media markt,
får se hur länge det dröjer

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless
www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Vad säger ni?

Jag hade en digital som jag sålde och köpte en med skivläsare istället. Billigare spel och möjlighet att köpa och sälja spel begagnat är helt klart värt det enligt mig.

Permalänk
Skrivet av Perkoff:

Jag beställde från Komplett.se 18/09/2020 10:33.
Status: Beställd, förväntas i lager 31 december 2021, 1 st.

Borde jag satsa på en annan leverantör istället? Känns väl inte som att jag "borde" ha fått tilldelning så här dags?

Jag har en beställd från Komplett 15/8 och har inte sett den än, en från komplett som har fått sin beställde i Juni.

Jag lyckades fixa en via webhallen istället. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

[…] Billigare spel och möjlighet att köpa och sälja spel begagnat är helt klart värt det enligt mig.

Instämmer! Gjorde samma, köpte båda från Amazon, båda tack vara denna tråd. Kollar inte ens Sweclockers varje dag så känner jag haft en jäkla tur med tajmingen!
Så nu har jag f.n. två stycken PS5 hemma. Känns orimligt 🤯 Hoppas jag inte går för mycket back på min DE som ändå har används några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Instämmer! Gjorde samma, köpte båda från Amazon, båda tack vara denna tråd. Kollar inte ens Sweclockers varje dag så känner jag haft en jäkla tur med tajmingen!
Så nu har jag f.n. två stycken PS5 hemma. Känns orimligt 🤯 Hoppas jag inte går för mycket back på min DE som ändå har används några timmar.

Tror inte du går back alls, bara att sälja till ordinariepris, med tanke på att folk säljer dem dyrare begagnade på tradera så är det OK (enligt mig) att sälja den till normalpris, själv tror jag att jag kommer ta 4500:- när jag klippt en disc edition, synd bara att Amazon f*ckade mig på min order (allt gick igenom, pga tekniskt fel från deras sida så fick jag ingen, folk här som beställde efter mig kommer få) ^^

Permalänk
Medlem

Det går att beställa ps5 via mediamarkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det går att beställa ps5 via mediamarkt

Mediamarkt är ju roliga, sen leverans och kunder som står reserverade. Men ska ändå ha släpp 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Mediamarkt är ju roliga, sen leverans och kunder som står reserverade. Men ska ändå ha släpp 😂

Kul det står beräknad leveranstid 2v, lär ta bra mkt mer tid haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De nog bra att folk kan skriva upp sig ändå.
Hade dock valt att hämta vid närmaste butik och betala då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beachboy12:

Hej är också benify kund.
Hur löser du detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Hej är också benify kund.
Hur löser du detta?

Bara sök på Playstation i benify, så får du upp för plus och plånbok.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Fick precis detta:
Tack för ditt mail!
Tyvärr så vet vi inte när vi får in fler av PS5. Vi kan absolut annullera din order om du vill det.

Så med andra ord är det L igen tyvärr.

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av almar:

Fick precis detta:
Tack för ditt mail!
Tyvärr så vet vi inte när vi får in fler av PS5. Vi kan absolut annullera din order om du vill det.

Så med andra ord är det L igen tyvärr.

avbeställ och köp när det kommer på någon hemsida kan komma upp när som helst på någon hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Bara sök på Playstation i benify, så får du upp för plus och plånbok.

Vad är Benify för nånting?

Permalänk
Medlem

Nån i tråden som vill ha min beställning på webhallen i Linköping? går ut idag kl 19:00. Det är en ps5 , disc med extra kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

avbeställ och köp när det kommer på någon hemsida kan komma upp när som helst på någon hemsida

Grejen va ju att enligt deras egna riktlinjer så ska det komma in om 2-4 veckor. Men här har de troligtvis misslyckats med det att följa dem själva och hoppas på det bästa att folk lägger beställningar ändå och kanske får vänta till nästa sommar. Frågade hur många det är i kö men det fick jag inget svar på.

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ofro:

Nån i tråden som vill ha min beställning på webhallen i Linköping? går ut idag kl 19:00. Det är en ps5 , disc med extra kontroll.

Är det bara uthämtning där? Går det att få den skickad tar jag den gärna

Visa signatur

Killen

Permalänk
Skrivet av almar:

Är det bara uthämtning där? Går det att få den skickad tar jag den gärna

Tror man blir av med sin beställning ifall man ändrar fraktsätt då han redan valt uthämtning butik