Permalänk
Medlem

tyst t-bord?

Har fått klagomål från min låtsas morsa att mitt t-bord låter väldigt mycket.. Har ett vanligt no-name t-bord. Själv tycker jag inte det låter speciellt mycket, har provat flera skrivbord som låter väldigt mycket mer.
Men jag undrar om det finns några väldigt tysta t-bord?

Visa signatur
Permalänk

Det finns tangentbord helt i gummi , fast det är ingen höjdare att skriva på Själv har jag ett som heter Delta (svart) det är ganska tyst , vet dock inte var man hittar dem.

edit: hittade en länk http://www.mycom.se/produkter/433295/

Anders

Permalänk

Re: tyst t-bord?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chucken
Har fått klagomål från min låtsas morsa att mitt t-bord låter väldigt mycket.. Har ett vanligt no-name t-bord. Själv tycker jag inte det låter speciellt mycket, har provat flera skrivbord som låter väldigt mycket mer.
Men jag undrar om det finns några väldigt tysta t-bord?

Tror det handlar väldigt mycket om HUR man skriver på tangentbordet också..
Microsoft har rejäla och "tysta" tangentbord iaf.

Permalänk
Medlem

Keytronics har väl relativt tysta tangentbord

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

vafan! säg åt morsan att sluta gnälla! annars kommer du inte besöka henne på hemmet när hon är gammal o gaggig!

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

skaffa ett gammalt ibm tangentbort med fjädrar som trycker upp tangenterna. hehe.. garanterad störfaktor!!!

Permalänk
Medlem

Re: Re: tyst t-bord?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av {76th}Johan
Tror det handlar väldigt mycket om HUR man skriver på tangentbordet också..
Microsoft har rejäla och "tysta" tangentbord iaf.

Jo, hur man skriver har ju absolut en stor betydelse.. Men jag skriver inte speciellt hårt med fingrarna så det beror inte på det.. eller alltså själv störs jag inte av det utan det är bara min låtsas morsa som har påpekat det ett par gånger så jag tänkte att om jag visar henne ett tyst t-bord så kanske hon köper det åt mig.. mitt gamla börjar bli slitet..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Be henne köpa hörselskydd istället.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Lägg skumgummi (2mm?) under tangenterna? Improvisera

Permalänk
Medlem

min kompis har ett Compaq-t-bord vilket är väldigt tyst.. det heter

Compaq Easy Access PS 2 Internet Keyboard

om du undrar.. kolla på ett sånt. du ska veta att det är väldigt lite motstånd för fingrarna oxå, väldigt skönt..

lycka till!

Visa signatur

Jag är inte lika stark som Arnold, inte lika snygg som Mel Gibson, inte lika sexig som Brad Pitt men jag slickar som Lassie
"Vet du, det vore enklare om du bara sa "jag vill bli bannad" så slipper jag sitta och gissa.." - Aphex

Permalänk
Medlem

har ett tagentbord från classe för 79kr, tystaste jag har haft, låter nästan ingenting, så är de skitskönt också

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mast
har ett tagentbord från classe för 79kr, tystaste jag har haft, låter nästan ingenting, så är de skitskönt också

Har också ett sånt. Det låter en hel del när man går lös på det. Fast jag skriver ju aningen brutalt kanske.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Logitech Internet Navigator SE har jag sedan 1 vecka tillbaka och det är tyst som katten!

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahiasss
Har också ett sånt. Det låter en hel del när man går lös på det. Fast jag skriver ju aningen brutalt kanske.

ja, om man skriver hårt, men jag lyfter nästan inte mina fingrar när jag skriver så då låter den iaf inte mycke

Permalänk

Bara ett tips, det heter styvmor inte plastmorsa, låtsasmorsa eller nått sånt.Givetvis kan det om man tycker att det är fräckare göra slang av det och säga styvmorsa. Jag klagar inte på dig det är bara ett tipps, samma som det hteter styvbror och inte låtsasbror.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Nej det heter "plast"farsa/morsa/brorsa/syrra osv....mkt coolare uttryck.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

fattar inte varför de spelar nån roll vad man säger, men jag skratta iaf när min kompis sa Extrapappa

Permalänk
Medlem

Jag har ett Compaq-tangentbord också. Model-no: KB-0133. Silver och svart, både snyggt och tyst samt skönt att skriva på.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!