Permalänk
Medlem

Hostingtjänst

Hej,
Vi har nyligen anlitat ett företag som gjort en ny hemsida till oss i WP
De erbjuder hostingtjänster, 2 olika.
Detta är som grekiska för oss och vi har noll koll på om det är ett "normalt" pris eller om man ska vända sig till ngt annat bolag. Isf - vilket?

Paket 1 1700:-/ mån
- underhåll av sidan och dess funktioner och plugin
- rapporter om sidan
- support
- SSL
- uppdatering av wp core
- uppdatering av plugins

Paket 2 5500:-/mån
- Hosting
- cloud backups
- SSL
- uppdatering av wp core
- uppdatering a php
- uppdatering av plugins
- rapporteringskontroll
- stöd CDN för statiskt underhåll
- borttagning av skadlig kod
- återställning av intrång
- staging och utv miljöer
-larm - upptidsövervakning

Stort tack!!

Permalänk
Inaktiv

Hosting fixar ni enkelt själv för 19-99kr månaden hos Inleed, beror dock på vad ni har för behov, hur mycket trafik ni har, hur stora ni är osv.

Hade bara betalat dom summorna för "hosting" om jag hade ett större företag där upptid och vidareutveckling/förvaltning av hemsidan i sig är kritiska. Och då hade jag betalat planen som är på 5500/mån. Annars hade jag fixat detta själv och bara betalat ca 29 kr i månaden, men det kan vara lite pilligt om man inte är teknisk.

Permalänk
Medlem

Tack!
Vi är inte så stora.
18 MKR oms / år
Men för en vecka sedan stängde siteground ner vår sida pga att det fanns "skadade" eller ogiltiga filer på den... då var det tydligen plugins som skulle fixas mm vilket är en tjänst vi då fick köpa
Tveksam till om tex Inleed tillhandahåller den typen av hjälp men får kolla det.

Vi är INTE tekniska men har supportavtal med it byrå....dock tror jag inte att de sköter sånt här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ABFB:

Tack!
Vi är inte så stora.
18 MKR oms / år
Men för en vecka sedan stängde siteground ner vår sida pga att det fanns "skadade" eller ogiltiga filer på den... då var det tydligen plugins som skulle fixas mm vilket är en tjänst vi då fick köpa
Tveksam till om tex Inleed tillhandahåller den typen av hjälp men får kolla det.

Vi är INTE tekniska men har supportavtal med it byrå....dock tror jag inte att de sköter sånt här

I erat fall så anser jag att 66 000 för IT-driftkostnader är att komma undan billigt. Jag skulle alltså rekommendera er att köra på paketet om 5500kr/mån.

Inleed erbjuder inga såna tjänster utan bara infrastrukturen i princip, med lite tillhörande infrastruktur-support.

Permalänk
Medlem

Alltså, är det nåt krav på dedikerad hosting, för det är det detta ser ut som... Det finns ju hosting för WP-sidor som är mycket billigare och håller saker uppdaterade, typ https://getflywheel.com/

Permalänk
Medlem

Nja....vi behöver nog mer övervakning än just bara hosting.
Idag har vi siteground och websupport (gamla binero)

Permalänk
Skrivet av ABFB:

Nja....vi behöver nog mer övervakning än just bara hosting.
Idag har vi siteground och websupport (gamla binero)

Välj Paket 2 - Skulle ni haft en som är anställd för att sköta det här med en billigare host skulle ni direkt kommit långt över 5500kr/månad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av broderbluff:

Välj Paket 2 - Skulle ni haft en som är anställd för att sköta det här med en billigare host skulle ni direkt kommit långt över 5500kr/månad

Precis så tänker jag med. +1.

Permalänk
Medlem

Tusen tack!!