Du får skaffa dig ett eget gym hemma så slipper du de andra nötterna och du får göra precis som du vill.
Skojar? Vem har plats för sånt. Eller råd? Skulle få bygga om badrummet till bastu också för att få ett rimligt substitut hemma, men tror inte värden skulle gått med på det...
Då har jag större problem med dom som sitter och trycker på mobilen större delen av tiden
Ja det är fan själva att folk inte kan släppa sina jävla leksaker ens på gymmet. Vissa sitter i två minuter mellan sina set och gör vaddå - rullar på instagram eller? Fattar inte vad det är som folk är så jävla fast i.
Vi har vaccin på plats. Ändå sitter folk på sociala medier och gnäller som fan om fascism, detox för vaccin, bla bla bla.
Funderar på allvar om bly från all bensin vi brände fram till 80-talet har gjort folk helt hjärnskadade, kan inte förklara denna irrationalitet på något annat rimligt sätt. Förvisso, har säkert en del att göra med individualismens generella framväxt under hela efterkrigstiden, när det alltid poängteras folks rättigheter och inget om deras skyldigheter så får vissa en snedvriden samhällsuppfattning. Man måste ju kunna ta ansvar för andras säkerhet också - det är ju faktiskt ett SAMhälle vi lever i - allt handlar inte bara om en själv.
Jag förstår frustrationen, och jag håller väl med till viss del. Men var slutar det? Ska rökare betala för lungcancervården?
Man kan ju argumentera för rökarna på samma sätt som vaccinvägrarna då de sprider sin pest fritt i rummet runtikring sig själva utan eftertanke eller kontroll (rökarna skräpar ned väldigt mycket dessutom), men en överviktig till exempel smittar ju inte någon annan med "chipspest", typ. Det är värt att poängtera att vaccinvägrare speciellt riskerar sprida en för andra potentiellt dödlig sjukdom. Varför man frivilligt väljer att försätta sig i situationen där man kan förorsaka andra människor lidande och död är för mig en fullständig gåta. Jag förstår det helt enkelt inte, det måste vara en störning i empatisystemet i folks hjärnor eller något sådant.
Nu med facit i handen där 81,9% av befolkningen fått minst två doser så har vi en ny spridningsvåg och de som är fullvaccinerade rekommenderas att testa sig för covid om de har symptom.. Så vi kan inte uppnå immunitet eftersom man blir sjuk även som vaccinerad.
Det är långt ifrån alla vacciner som ger en total immunitet. Influensavacciner till exempel har ofta en relativt låg skyddseffekt, men de är likväl vacciner de med trots detta!